Er der NOGEN bil der er ok?!
Fra : tp

Dato : 30-10-07 16:52

Hej

Bare sådan en undren. Når folk herinde spørger om info på en bil, så er
svarene i stil med

"Tjaee...det er vel en GM-gearkasse.?"

"Hvis det er et issue, er det gode råd; lad være. Fård ruster generelt, især
Deo :(..."

til spørgsmål om C5 : "Det er en skodspand, der kun findes et marked til,
herhjemme pga.
afgifterne. "

og sikkert mange flere...

Altså : Ford duer ikke, GM duer ikke, Mercedes ruster, Franske biler holder
på værksted, Fiat har bøvl med el og er i stykker hele tiden....

Jeg har tidligere droppet fiat fordi jeg fik det indtryk at det var en
værkstedsfælde, men nu er jeg kommet i tvivl, fordi der skrives lignende
ting om de fleste andre biler også, så er der nogen bil der reelt er værre
end andre ?

Mvh TP
pt Seat Cordoba. Ville egenligt have en mondeo 02-04 næste gang, men
opdagede lige hvad en nyere Fiat Stilo sælges for, og den kunne også opfylde
vores behov....

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 30-10-07 17:48

tp wrote:

> Altså : Ford duer ikke, GM duer ikke, Mercedes ruster, Franske biler
> holder på værksted, Fiat har bøvl med el og er i stykker hele
> tiden....

Mnjaeh, jeg tror faktisk Mogens er rigtig godt tilfreds med sin Porsche

Ebbe - der har gode erfaringer med både Skoda og Citroën

Fra : Mogens

Dato : 31-10-07 17:34

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Mnjaeh, jeg tror faktisk Mogens er rigtig godt tilfreds med sin Porsche

Jow jow og skulle det gå galt,.er supporten helt enorm (verdensklasse)

Fra : Bruno

Dato : 30-10-07 18:20

tp wrote:
> [...]
> værkstedsfælde, men nu er jeg kommet i tvivl, fordi der skrives lignende
> ting om de fleste andre biler også, så er der nogen bil der reelt er

Man kan finde problemer med alt, men kig på statistikkerne og du vil se
at japanske biler samt Porsche er dem som giver færrest problemer.
Blandt de mest sælgende japanske er rangordenen så vist Subaru, Mazda og
Toyota (der vist sælger så mange biler at det kniber lidt med at være
helt perfekt) og så med de andre japanere lige i hælene.

Mht. Fiat så er min erfaring at de ikke giver meget bøvl, det er mest
det elektriske som kan drille hvilket også kan være rigtig skidt når det
så sker. Min far har en Stilo som han er glad for og jeg har en kammerat
der er på sin anden Punto - den første døde efter 250K+ og et autoværn
på en motorvej

> Mvh TP
> pt Seat Cordoba. Ville egenligt have en mondeo 02-04 næste gang, men
> opdagede lige hvad en nyere Fiat Stilo sælges for, og den kunne også
> opfylde vores behov....

Hvis du tænker Mondeo, så prøv også Mazda 6.

Mvh
Bruno

Fra : Kawa

Dato : 30-10-07 18:39

især Citroen xantia der er en af de bedst biler jeg har ejet. ingen
problemer overhovedet.
Iflg diverse grupper er det den den værste møjspand.¨sådan er der jo så
meget

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 31-10-07 18:36

> især Citroen xantia der er en af de bedst biler jeg har ejet. ingen
> problemer overhovedet.
> Iflg diverse grupper er det den den værste møjspand.¨sådan er der jo så
> meget

Den vil jeg godt tilslutte mig... kørte også 35.000 problemfri km i sådan en
1.8 16v.

/Kasper Hansen

Fra : Møller

Dato : 31-10-07 21:05

Kasper Hansen [8270] skrev:

> Den vil jeg godt tilslutte mig... kørte også 35.000 problemfri km i
> sådan en 1.8 16v.

Der er nu noget skrammel, den vi har har kørt km 230.000,- men det er også
kun en 8v fra 1993. (16v fra samme år er vist mere interessant
vedligeholdelsesmæssig)
og efter de 200.000 har jeg været nødt til at skifte en lambdasonde til
150,- (½time)en kat til 600,- (1½ time, den skulle jo svejses i)og så
var der en drivakselmanchet til 65,- (½ time)
Nå ja så lidt dæk, bremsklodser of benzin. Jo det er sgu noget skrammel, det
kan jo ikke holde en beskæftiget i lang tid af gangen.

Glemte jeg et tandremsæt til 940,- og ophængsbøsninger til kr. 370,- for 2 i
hver side? (2 +3 timer)

Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-11-07 00:43

Møller skrev:

> så var der en drivakselmanchet til 65,- (½ time)

Hvad er der nu galt med at reparere dem - var der ikke plads til flere
lapper?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Møller

Dato : 01-11-07 16:26

Hans Paulin (6310) skrev:

> Hvad er der nu galt med at reparere dem - var der ikke plads til flere
> lapper?

Jo, men jeg havde ingen lapper hjemme, men en manchet.
En mindre detalje: den var flækket over flere rynker i støbesamlingen
og reparationstiden er nogenlunde den samme ;.)

PS der er lap på den anden.

Så metoden holder vand (ude).

Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-11-07 23:13

Møller skrev:

> og reparationstiden er nogenlunde den samme ;.)

Så er du jo kvik

> Så metoden holder vand (ude).

Det er lissom mit vandtætte ur; jeg har endnu ikke set en dråbe vand komme
ud af det endnu...
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 30-10-07 19:57

Hej

tp skrev:
> [...]
> værkstedsfælde, men nu er jeg kommet i tvivl, fordi der skrives lignende
> ting om de fleste andre biler også, så er der nogen bil der reelt er

Ja, uden tvivl at nogen er værre end andre, men der er forskelle og selv
i samme serie kan der være kæmpestore forskelle. Svigarfar har en Escort
fra 1995 og jeg købte samme model fra ny i 1999. Efter 1½ år klagede jeg
over rust som blev garantidækket efter 2½ år og svigerfar har netop fået
lavet en smule rust på hans for første gang. Det var i øvrigt samme sted
de rustede, men hans var lige over 10 år mere om at nå stadiet. Eneste
forskel var at hans bil er produceret i Tyskland og min var produceret i
England.

Jeg faldt forleden over denne liste:
http://www.mazda.nl/content/nieuws/posterAutobild.pdf

Det er så fejl/driftsstop den tæller. Dermed ikke sagt at dem i toppen
er bedst på lang sigt. Forleden var der også en norsk liste over hvor
lang tid de enkelte modeller holdt i snit før de blev skrottet.

Høj gensalgsværdi er heller ikke nødvendigvis udtryk for kvalitet, men
nok mere udtryk for solid branding.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : Jens

Dato : 30-10-07 20:39

tp <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
> Deo :(..."
>
> til spørgsmål om C5 : "Det er en skodspand, der kun findes et marked til,

Jeg er så tilpas tilfreds med min Xantia HDi fra '99 at jeg kvier mig
ved at skifte den ud, når der åbenbart findes så mange skodbiler derude

--

Jens
Xantia HDi Weekend 1999 - 340.000 km uden væsentlige problemer.

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 30-10-07 22:38

On Tue, 30 Oct 2007 16:51:33 +0100, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>Hej
>
>Bare sådan en undren. Når folk herinde spørger om info på en bil, så er
>svarene i stil med
-------------------

generelt er Japanske biler mere problemfrie. Men selvfølgelig kan man
jo være uheldig - har selv 2 problemfrie (Suzuki og Toyota). Men som
en hovedregel er det nok sådan. Så jeg ville nok kikke efter noget fra
den kant af verden.
Mogens

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-10-07 07:54

tp wrote:
> Mvh TP
> pt Seat Cordoba. Ville egenligt have en mondeo 02-04 næste gang, men
> opdagede lige hvad en nyere Fiat Stilo sælges for, og den kunne også
> opfylde vores behov....

Hvis du kun tænker driftsikkerhed ligger en original Jeep vel lige til
højrebenet? Hvor meget driftsikkerhed du vil veksle til komfort,
sikkerhed og/eller køredynamik må du selv afgøre

--
vh
Torben

Fra : Kåre

Dato : 31-10-07 10:09

> [...]
> Deo :(..."
>
> til spørgsmål om C5 : "Det er en skodspand, der kun findes et marked til,

Alle biler har jo deres svage og stærke sider. Nogen går efter
driftsikkerhed, nogen efter gensalgsværdi, kørekomfort, økonomi,
motorstørrelse, affektionsværdi.
Hvis ikke det var sådan, ville der jo kun blive solgt een slags bil.
Nogle vil gerne ofre værkstedsbesøg lidt oftere, hvis bare det er bilEN for
ham.
Andre vil bare have en bil som kører altid, og så skide være med komforten.

Og så har jeg det selv sådan, at når jeg kigger efter bil, så er det
sædvanligvis 10-15 år gamle biler. Og så er det bestemt driftsikkerheden jeg
kigger på: er det noget der er skruet ordentligt sammen. Og der har jeg
ubetinget haft bedst held med Toyota. Har været omkring Peugeot og Mazda,
men det gør jeg ikke mere...
Det kan godt være Toyotaen ruster mere end Peugeoten. Til gengæld så kører
den altid!

Hvis man købe ny/nyere bil, så er det en anden slags fejl man kigger efter.
Som f.eks. fabriksfejl. De går så måske ind under garantien, måske, og
betyder bare at bilen skal stå på værksted.

Så nej, ingen bilen er OK på alle punkter.

mvh
Kåre

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-07 17:42

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men det gør jeg ikke mere...
> Det kan godt være Toyotaen ruster mere end Peugeoten. Til gengæld så kører

Sært.
En Mazda kører gennemsnitlig flere år
end Toyota, før den skrottes.
Så ja, du må ha' været uheldig.
For ca. 15-20 år siden, var det Mazda
som havde samme ry som Toyota har
nydt tidligere, altså 'bilen der sjældent skal på værksted'.
Og ja, jeg skriver 'tidligere', for aldrig har man hørt
om så mange tilbagekaldelser fra Toyotas side som nu.

Men en 15 år gammel Peugeot er også
ret tæt på gennemsnitsalderen før dên skrottes, så
ikke sært, du har oplevet problemer.

Skal du købe en gammel bil, er det Chevrolet,
Volvo og Mercedes du skal ha' fat i.

Det kan være konklusionen fra flg.:
http://www.business.dk/article/20070728/transport/70726013/

Fra : Kåre

Dato : 01-11-07 00:53

> Sært.
Jøp, men ikke desto mindre sandt...

> [...]
> Og ja, jeg skriver 'tidligere', for aldrig har man hørt
> om så mange tilbagekaldelser fra Toyotas side som nu.
Ja, tilbagekaldelser. Det jeg snakker om er 15 år gamle bilers
kvalitet/driftsikkerhed.
Jeg har dælme aldrig prøvet at Toyota er kommet for at tilbagekalde mine
æsker

> Skal du købe en gammel bil, er det Chevrolet,
> Volvo og Mercedes du skal ha' fat i.
>
> Det kan være konklusionen fra flg.:
> http://www.business.dk/article/20070728/transport/70726013/

Ja, det er faktisk en rigtig god liste, når man kigger efter ældre biler.
Specielt synes jeg Mercedes er interessant, da den både bliver gammel, men i
den grad også har kørt mange kilometer, da de jo "alle" har kørt taxi på et
tidspunkt.
Den kan både holde mange år og mange kilometer.

Jeg blev faktisk tilbudt at købe et rigtigt flot eksemplat af en 300D fra
'94.
Den var både nyere og billigere i brændstof (og 1000 gange lækrere) end den
bil jeg valgte at købe, da den også var dyrere end den sikre Mazda som jeg
valgte at købe.
Eet år efter jeg havde købt den havde jeg næsten brugt lige så meget alene
på REPARATIONER som jeg skulle have givet for Merceren...

mvh
Kåre