On 30 Okt., 00:04, "Jasper Norman Ahrensbach"
<jas...@FJERNESahrensbach.com> wrote:
> Davs.
>
> Jeg læste lige en test af en MB med en Kleemann boks. Det var en MB E220CDi
> fra 2001-02 med ca. 350.000 på tælleren. Altså meget lig min egen.
>
> Det blev påstået, at den trods en tuningsboks der gav ca. 30-40 hk ikke
> afgav "sort røg". Min egen er også chippet fra 143 hk til ??? Jeg aner ikke
> hvor meget den pt. har, men kan det passe, at en Kleemann ikke ryger... og
> betyder det noget i det hele taget
>
> Jeg går ud fra, at den stadig forurener, og at den ikke yder ret meget mere
> end en "alm. boks" men tager jeg fejl?
>
> Nu bor jeg jo ret langt oppe nordpå, så frisk luft har vi masser af....så
> sort røg kan jeg leve med, men hvis en Kleemann leverer betydeligt flere HK,
> er den jo værd at overveje.
>
> Mvh
>
> Jasper
det kommer helt an på hvormeget du skruer op for den, (0-9/a-h) mener
jeg den går, hvor 0 er lavest, min står til 7 ('meget' brændstof
besparende) om sommeren 8-9 hvor den er rimelig harmonisk
ved 9-> f.eks a eller b oser den vist mere end godt er, men er fandens
kvik :)
det er dog en S400 L og en del over 2T
men den blev testet hos de svenske myndigheder og svinede en del
mindre end den måtte (stod på 8) mener det var 0,25 og max var 1,5
men det der er godt ved den er at den stiller sig inden for ganske få
km til din kørestil, så konen kører f.eks med 5,9L/100km hvor jeg
ligger på ca. 7,9L/100km
vh.
Flemming