Galant taber strøm
Fra : Bent

Dato : 29-10-07 22:56

Hej med jer

Jeg har en galant fra 93 der taber strøm.
Jeg har prøvet at tage plus polen af, og målt et forbrug når bilen er uden
tænding.
Jeg har prøvet at tage sikringerne ud en af gangen, men den bliver ved at
have et forbrug
Der er ingen lys nogen steder. Heller ikke i bagagerummet.
Radioen har jeg koblet fra.
Da bilen er en gammel svend, har jeg ikke lyst til at ofre alt for mange
penge på den. Jeg er bange for, at en værkstedsregning kan blive dyr.

Er der nogen af jer, der har en idé om, hvad der kan være galt.

Hilsen Bent

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-10-07 23:00

Bent skriver:

> Jeg har prøvet at tage plus polen af, og målt et forbrug når bilen er uden
> tænding.

Og forbruget var ?

Taber den også strøm med pluspolen kolbet fra ?

> Er der nogen af jer, der har en idé om, hvad der kan være galt.

Batteriet er dødt...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bent

Dato : 29-10-07 23:37

Jeg målte mellem pluspol og batteri, og her var der forbrug.
Jeg troede også at batteriet var dødt, så dette har jeg skiftet, uden
problemet er løst.
Jeg bruger det gamle batteri med startkabler til at starte den.

Det ender nok med, at jeg bå bide til bolle, og sende den på værksted

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-10-07 23:45

Hej!

Bent wrote:

> Jeg målte mellem pluspol og batteri, og her var der forbrug.
> Jeg troede også at batteriet var dødt, så dette har jeg skiftet, uden
> problemet er løst.

Der sidder vist også en sikringsboks i motorrummet på sådan en fætter. Har du
prøvet at pille disse sikringer ud een af gangen og måle standby-forbruget?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bent

Dato : 30-10-07 00:45

Ja det har jeg prøvet

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-10-07 00:50

Hej!

Bent wrote:

> Ja det har jeg prøvet

Hvis den stadig trækker strøm uden sikringer i boksene må fejlen jo nødvendigvis
ligge før disse. Hvor mange ampere taler vi om?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 29-10-07 23:46

On Mon, 29 Oct 2007 23:36:43 +0100, "Bent" <brr1@esenet.dk> wrote:

>Jeg målte mellem pluspol og batteri, og her var der forbrug.
Hvor meget ?
Hvad er forbruget når alle sikringer er ude ?
Sæt sikringerne i en af gangen og obsever forbruget, så finder du nok
synderen.

Hvad er spændingen over batteripolerne når motoren kører hhv. med og
uden forlygter tændt ?

Måske du bare ikke får ladet batteriet op ?

/Hans

Fra : Bent

Dato : 30-10-07 00:46

Jeg tjekker forbruget i morgen.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-10-07 09:22

Bent wrote:

> Jeg tjekker forbruget i morgen.

Meld tilbage hvor stort det er.

Husk at alle døre skal være lukket når du måler, og at der på nogle biler
lige går et stykke tid før forbruget falder helt ned, efter at
batteriforbindelsen er genmonteret.

Men viser det sig at der stadig er et forbrug, uanset sikringerne har været
afmonteret, så ville jeg kigge efter generatoren.

Jeg havde engang en Rekord hvor generatoren afladede med 5 ampere, når
motoren var slukket, men ladede(næsten) fint når mororen kørte.

Mvh. Uffe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-10-07 06:02

Bent skriver:

> Jeg målte mellem pluspol og batteri, og her var der forbrug.

0,1 eller 10A ?

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 30-10-07 07:38

"Bent" <brr1@esenet.dk> wrote in

> [...]
> dyr.
>
> Er der nogen af jer, der har en idé om, hvad der kan være galt.

Jeg havde engang en Mitsu, hvor der var en mindre overgang i hornet.
Det var en Pajero med konstant afsikret plus på hornet og hornkontakten
lagde så minus på (er vist standard setup).
Hornet havde en overgang "midt på spolen" til stel, så lidt at det ikke
dyttede, men nok til en halv kraftig afladning.

mvh fvmFJERN@DETTEnethotel.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-10-07 11:50

Bent wrote:
> Hej med jer
>
> Jeg har en galant fra 93 der taber strøm.

Hejsa.

Jeg kan desværre ikke lige hjælpe dig, men hvis du kan lidt tysk så prøv:

www.mitsubishi-power-board.de

Fly