Knageme
Fra : Morsing

Dato : 28-10-07 23:09

Ja, tog en beslutning i slutningen af sidste uge og har bestilt en ny bil.
Det blev til en BMW 525d touring med automatgear. Tænkte at ville prøve
privatleasing konceptet af på min næste bil, så nu skulle det knageme være
en bimmer igen.

Privatleasing er ret nyt for mig; og tror jeg har fået styr på de fleste
forskelle mellem det at eje og leje.

Når det er sagt, er der garanteret også kyndige folk her, der har prøvet at
privatlease. Har I nogle erfaringer for konceptet - er der noget I er blevet
overraskede over (positivt / negativt)

Mvh Martin

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 29-10-07 12:36

> [...]
> en bimmer igen.
>
> Privatleasing er ret nyt for mig; og tror jeg har fået styr på de fleste

Har desværre ingen erfaringer at dele ud af, men må man spørge hvad
sådan en leasingaftale løber op i, og hvilket selskab?

Fra : Mogens

Dato : 29-10-07 19:06

"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse

> Har desværre ingen erfaringer at dele ud af, men må man spørge hvad
> sådan en leasingaftale løber op i, og hvilket selskab?

Jep, spændende at høre. Her er et sammenlignings grundlag:
www.meiniche.bmw.dk/nyheter/default.asp?artikkel=2022

Fra : Morsing

Dato : 01-11-07 23:07

> [...]
> sådan en leasingaftale løber op i, og hvilket selskab?

Jep, spændende at høre. Her er et sammenlignings grundlag:

**
35.000 ud / 8250 pr md over 3 år - BMW finans. Kiggede ellers kun på
Fleggard; men synes ikke der var den store gevinst på BMW.

Hmm - der er stadig lige øvelsen med forsikring, osv. der lige skal på
plads; men det regner jeg med er detaljer.

Fra : claus b. p.

Dato : 29-10-07 16:37

"Morsing" <martinSLET@morsing.dk> wrote in message
> [...]
> at
> privatlease. Har I nogle erfaringer for konceptet - er der noget I er

Der har fornylig været noget i et af TV forbrugerprogrammerne om det. De
store problemer opstår normalt ikke i en normal leasingperiode, men ved en
opsigelse i utide kan det blive dyrt, ligesom det overrasker nogen at de
skal betale for brugsspor ved leasingperiodens ophør. Dvs. ridser,
bilkabuler mm.

/Claus