/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bil leasing privat.
Fra : obak


Dato : 26-10-07 20:17

Nogen der har erfaring med privat billeasing.

Kan det betale sig osv.



 
 
Fl. Baumann (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Fl. Baumann


Dato : 26-10-07 22:10


"obak" <obfjernes@klatterup.dk> skrev i meddelelsen
news:47223d50$0$1968$456a7185@news.cirque.dk...
> Nogen der har erfaring med privat billeasing.
>
> Kan det betale sig osv.


Jeg har kigget på betingelserne hos Fleggård leasing, som stort
set er følgende:
Find lejeperioden og dit årlige kørselsbehov!
Betal ca. 10% af bilens pris i start-engangsydelse og der efter
et månedligt beløb der dækker bilens pris, registreringsafgift og
al service. (både løn og materialer)

Dæk, brændstof, miljøafgift, forsikring og sprinklervædske
betaler du selv.
Ved kørsel ud over det aftalte, betaler man ca. 95 øre pr. km og
ved mindre kørsel får man 40 øre retur pr. km.
Når kontrakten udløber afleverer man bilen og Fleggård hænger på
bilens restgæld og gensalgsværdi, så hvis de ikke kan sælge den
til den nedskrevne værdi, så er det deres problem... dette er en
vigtig pointe i forhold til de danske udbydere.

Eneste alvorlige tvist jeg kan se og som jeg endnu ikke kan få et
svar på, er konditionerne ved aflevering, om hvad der kan
betegnes som slid og ælde, og hvad der evt. kan takseres som
misligholdelse. Dette gælder for alle udbydere og er ikke typisk
for Fleggård alene.

Mht. de danske udbydere så er der yderligere et par meget
vigtigte pointer i at gensalgsværdien er dit problem, så hvis
dine ydelser i perioden ikke dækker et evt. tab ved gensalg, så
er det lejers (dit) problem... og det kan blive dyrt i DK. og
ydermere er taksten for ekstra kørte kilometer to til tre gange
så høj.

Et eks.:
Mazda 6 2.0 DE Touring H/B. (360.000 kr.)
Lejepriode 48 mdr. / kørsel 20.000 km. pr. år. (80K i alt)
Engangsydelse: 36.500,00 kr.
mdl. ydelse bil: 902,00 kr.
mdl. ydelse reg.afgift: 2.636,00 kr.

Altså en månedlig ydelse på kr. 3.500,- i runde tal.

I fire år: 205.000 kr. + brændstof, dæk, miljøafgift, forsikring.


Find så bilens værditab over de fire år (50% ? ... mere?)
Indregn evt. dit låns rente og gebyrer for perioden.
Al services løn og materialer i de fire år.
Andre småtterier....

nedskrivning 50% af 350.000 = 175.000 kr.
lånebehov (20% udbetal) = 280.000 kr.
renter (5,5%) og gebyrer af lånet i 4 år = 30.000 kr. (-
skatteafskrivning)
service i 4 år (anslået) = 20.000 kr.

175K+30K+20K = 215.000 kr. over perioden.

Altså nogenlunde det samme uanset om du ejer eller lejer under
ovenstående tænkte betingelser.

Der er sq sikkert et eller andet jeg misser i denne remse, men
pointen er at du skal kunne mobiliserer en månedlig mindreydelse
der modsvarer den næste engangsydelse, så du den vej igennem kan
få en ny bil hver tredje eller fjerde år, for det det ville have
kostet dig at selvfinaciere et køb.

For min del betyder det at min to et halvt år gamle C5 Hdi har
kostet mig en tusse mere om måneden end det ville have kostet mig
at lease en Mazda 2.0 DE. Her kender jeg jo alle udgifter i
perioden, der er uden nogen ekstraomkostninger; uheld ell. lign.
Så teknisk set ville jeg på tre år spare 36K og dermed skifte til
en ny igen uden at skulle finde en merfinanciering = udhuling af
min økonomi.

Det kan (måske nok) svare sig, men som du kan læse så skal man
virkelig regne den ud i forhold til lånetype, tid, rente,
gebyrer, bilens værditab, kørselsbehov, afleveringsstand
(tvistpotentiale) osv. osv.

--
Fl. Baumann


Henning (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 27-10-07 09:52


>Et eks.:
>Mazda 6 2.0 DE Touring H/B. (360.000 kr.)
>Lejepriode 48 mdr. / kørsel 20.000 km. pr. år. (80K i alt)

Netop her knækker filmen som regel - de beregnede kilomter er alt alt
for lavt sat, men det giver en attraktiv pris! Hvem kører kun 20.000
om året i en dielsebil? Sæt det op til det dobbelte, så er der et mere
reelt billede. Men så er lesaingprisen også en helt anden

Ole Thomsen (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 27-10-07 17:53

"Henning" <nej@tak.invalid> wrote in message
news:jtu5i3552b86ikplvv676ja8ltnu4k5pki@4ax.com...
>
> Netop her knækker filmen som regel - de beregnede kilomter er alt alt
> for lavt sat, men det giver en attraktiv pris! Hvem kører kun 20.000
> om året i en dielsebil?

Dem der kun har brug for at køre 20.000?

Ole Thomsen



Fl. Baumann (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Fl. Baumann


Dato : 27-10-07 18:55


"Henning" <nej@tak.invalid> skrev i meddelelsen
news:jtu5i3552b86ikplvv676ja8ltnu4k5pki@4ax.com...
>
>>Et eks.:
>>Mazda 6 2.0 DE Touring H/B. (360.000 kr.)
>>Lejepriode 48 mdr. / kørsel 20.000 km. pr. år. (80K i alt)
>
> Netop her knækker filmen som regel - de beregnede kilomter er
> alt alt
> for lavt sat, men det giver en attraktiv pris! Hvem kører kun
> 20.000
> om året i en dielsebil? Sæt det op til det dobbelte, så er der
> et mere
> reelt billede. Men så er lesaingprisen også en helt anden

Tjaeh, det er hvad jeg har kørt i de seneste år i gennemsnit, men
vær opmærksom på at selv om det bliver dyrere at lease med
forøget kilometerforbrug, så vil det afspejles i en lavere
gensalgsværdi ved privatkøb og gensalg, så det bliver nok lidt
gyngerne og karrusellen også her.

Hvad I ikke kan se på Fleggårds side er, at den viste pris er
højere end det skriflige tilbud der under alle omstændigheder
skal gives, og altså ikke den pris I får i deres on-line
beregner.
Dette har sæføli´ en vis betydning, og Fleggård siger at de vil
kigge på hvad der gør at prisberegneren er lidt dyrere end det
endelige tilbud.

Men få et skriftligt tilbud og vej for og imod, jeg kan ikke se
det dræbende argument for leasing, andet end man i visse tilfælde
kan sidde lidt billigere og dermed kan lave en opsparing til
næste leasing.

Man skal også være opmærksom at servicering i almindelighed er
dyrere når det er diesel, og den merudgift i forhold til
bensinmotorer kommer leaseren til gode da den jo er indregnet i
den månedlige ydelse.

Forøvrigt står leasingbiler for ca. tres procent af nybilsalget i
Tyskland... har jeg ladet fortælle, og jeg tænker om det er vores
uvilje mod at prøve nyt, der gør at vi er så skeptiske overfor
dette tiltag?

Og nej, jeg har ikke aktier i Fleggård, er bare selv ved at
afsøge markedet og der skal mere end småmønter til at flytte mig
over i det segment.

--
Fl. Baumann


Fl. Baumann (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Fl. Baumann


Dato : 27-10-07 19:02


"Fl. Baumann" <zillyink@fjerndettehotmail.com> skrev i
meddelelsen news:47237b8f$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad I ikke kan se på Fleggårds side er, at den viste pris er
> højere end det skriflige tilbud der under alle omstændigheder
> skal gives, og altså ikke den pris I får i deres on-line
> beregner.
> Dette har sæføli´ en vis betydning, og Fleggård siger at de vil
> kigge på hvad der gør at prisberegneren er lidt dyrere end det
> endelige tilbud.


Beregneren siger 4500 for en Mazda 6 DE og tilbuddet afgivet i
papirform siger 3500, så hvis en kilometerne forhøjes alt.
leasingperioden formindskes, så kunne man fristes til at tro at
det skriftlige tilbud ville udvise en større besparelse end de
små tusinde kroner i dette eksempel.

Bare lige for at perspektivere tidligere betragtning(er).
--
Fl. Baumann


Uni Bull (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Uni Bull


Dato : 27-10-07 22:55

"Fl. Baumann" <zillyink@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47237d16$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

> Beregneren siger 4500 for en Mazda 6 DE og tilbuddet afgivet i papirform
> siger 3500, så hvis en kilometerne forhøjes alt. leasingperioden
> formindskes, så kunne man fristes til at tro at det skriftlige tilbud
> ville udvise en større besparelse end de små tusinde kroner i dette
> eksempel.

Alt i alt må privatleasing siges at være et reelt alternativ til
almindeligt ejerskab. De fleste detaljer kan man sjusse sig
til (km, service osv).
Som jeg ser det, så er det helt store uafklarede spørgsmål:
Hvilken stand skal bilen være i ved kontraktudløb? Hvor mange
Bilka-buler er "normalt"? Hvad med pletter på sæder? Ridser
i vinyl?
Dette område er et potentielt "bliv-uenige-ved-aflevering"-område...

--
Uni Bull
Vallensbæk



obak (28-10-2007)
Kommentar
Fra : obak


Dato : 28-10-07 09:38


"Fl. Baumann" <zillyink@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
news:472257a7$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "obak" <obfjernes@klatterup.dk> skrev i meddelelsen
> news:47223d50$0$1968$456a7185@news.cirque.dk...
>> Nogen der har erfaring med privat billeasing.
>>
>> Kan det betale sig osv.
>
>
> Jeg har kigget på betingelserne hos Fleggård leasing, som stort set er
> følgende:
> Find lejeperioden og dit årlige kørselsbehov!
> Betal ca. 10% af bilens pris i start-engangsydelse og der efter

Tak for et fyldstgørende svar.



Sørensen (28-10-2007)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 28-10-07 11:40

Når leasingperioden er færdig og bilen skal afleveres, skal bilen være i nær
perfekt stand ellers falder hammeren. En ridse i en forskærm koster dig vist
ca 1700,- så den skal ikke have for mange skrammer førend regnskabet ramler
sammen.



"obak" <obfjernes@klatterup.dk> skrev i meddelelsen
news:47244a65$0$1949$456a7185@news.cirque.dk...
>
> "Fl. Baumann" <zillyink@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:472257a7$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "obak" <obfjernes@klatterup.dk> skrev i meddelelsen
>> news:47223d50$0$1968$456a7185@news.cirque.dk...
>>> Nogen der har erfaring med privat billeasing.
>>>
>>> Kan det betale sig osv.
>>
>>
>> Jeg har kigget på betingelserne hos Fleggård leasing, som stort set er
>> følgende:
>> Find lejeperioden og dit årlige kørselsbehov!
>> Betal ca. 10% af bilens pris i start-engangsydelse og der efter
>
> Tak for et fyldstgørende svar.
>


Fl. Baumann (28-10-2007)
Kommentar
Fra : Fl. Baumann


Dato : 28-10-07 11:45


"Sørensen" <ibib@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:47246701$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> ...vist ca 1700,- så den skal ikke have for mange skrammer
> førend regnskabet ramler sammen.


hvis og ca lige efter hinanden?

Kan du være mere konkret, og er det hos tyske eller danske
leasingselskaber, der kunne måske være en afgørende forskel!?

--
Fl. Baumann


Mogens (28-10-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-10-07 12:07

"Fl. Baumann" <zillyink@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4724683f$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> Kan du være mere konkret, og er det hos tyske eller danske
> leasingselskaber, der kunne måske være en afgørende forskel!?

Jeg har netop afleveret een, som havde lidt hist og pist.
Absolut ingen problem og skulle blot forhandles, som havde
det været en bilhandel eller andet, man havde gang i. De
gik ovenikøbet med til gratis at forlænge leasingkontrakten
således, at dato'en stemte overens med leverancen af den nye!



Fl. Baumann (28-10-2007)
Kommentar
Fra : Fl. Baumann


Dato : 28-10-07 13:11


"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
news:f3_Ui.12398$ZA.7843@newsb.telia.net...
> "Fl. Baumann" <zillyink@fjerndettehotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:4724683f$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Kan du være mere konkret, og er det hos tyske eller danske
>> leasingselskaber, der kunne måske være en afgørende forskel!?
>
> Jeg har netop afleveret een, som havde lidt hist og pist.
> Absolut ingen problem og skulle blot forhandles, som havde
> det været en bilhandel eller andet, man havde gang i. De
> gik ovenikøbet med til gratis at forlænge leasingkontrakten
> således, at dato'en stemte overens med leverancen af den nye!



Det er også hvad jeg har hørt fra tyske udbydere, men hos
DK-udbydere skal man være meget opmærksom på netop
afleveringsstand og merforbrug. Tyske firmaer er vant til at
deres biler kommer retur med højt kilometertal og slitage er af
mindre betydning så længe det er af kosmetisk art.

At de er villige til at lave et tilbud om forlængelse i
forbindelse med ventetid på ny bil/ny kontrakt er forståeligt...
du skulle jo nødig smutte og lægge dine penge andetsteds

Men igen, det er utroligt vigtigt at nævne om jeres erfaringer
gælder danske eller udelandske udbydere

Dem af jer der kører meget i DE kan se konvojer af østeuropæiske
transporter med tyske biler der alle skal hjem og køre, og mange
af bilerne er de mest "medtagne" leasebiler og resten er skadede
biler til opretning og salg.

--
Fl. Baumann


Mogens (28-10-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 28-10-07 13:30

"Fl. Baumann" <zillyink@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47247c5e$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er også hvad jeg har hørt fra tyske udbydere, men hos DK-udbydere skal
> man være meget opmærksom på netop afleveringsstand og merforbrug. Tyske
> firmaer er vant til at deres biler kommer retur med højt kilometertal og
> slitage er af mindre betydning så længe det er af kosmetisk art.

Det var så en dansk kontrakt...

> At de er villige til at lave et tilbud om forlængelse i forbindelse med
> ventetid på ny bil/ny kontrakt er forståeligt... du skulle jo nødig smutte
> og lægge dine penge andetsteds

Jeg gik fra leasing til et køb !



Ukendt (28-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-10-07 23:54


"Fl. Baumann" <zillyink@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
news:472257a7$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> Betal ca. 10% af bilens pris i start-engangsydelse

Husk at medlemmer af fagforeningen Business Danmark (Gl. Danske Sælgere) Får
en rabat på startydelsen på ikke mindre en 50%.. Så hvis man kan kvalificere
sig som medlem er der mange penge at spare ved leasing hos Fleggard..

/Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408541
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste