Rep. af Mondeo.
Fra : Ukendt

Dato : 26-10-07 14:41

Jeg har fået lavet det her på min mondeo som er fra 1998, men vil godt lige
tjekke hvad i sige det vil koste.

1 _ Oliefilter
1 _ Bundprop
1 _ Bærekugle nederste
1 _ Bremseklodser
2 _ Bremseskiver
1 _ Bremserør langt + nipler
1 _ Bremsevæske
1 _ Sprinklervæske
4,5 _ Motorolie
7 _ Arbejdstimer

Har i en ide til hvad det vil blive på et værksted.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Davidsen

Dato : 26-10-07 17:26

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har fået lavet det her på min mondeo som er fra 1998, men vil godt
> lige tjekke hvad i sige det vil koste.
>
> Har i en ide til hvad det vil blive på et værksted.

4300,-

Mvh
Davidsen

Fra : Tom

Dato : 26-10-07 18:10

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået lavet det her på min mondeo som er fra 1998, men vil godt
> lige tjekke hvad i sige det vil koste.
>
> 1 _ Oliefilter

60 kr

> 1 _ Bundprop

skal ikke skiftes

> 1 _ Bærekugle nederste

1.400

> 1 _ Bremseklodser
> 2 _ Bremseskiver

1.000-1.500

> 1 _ Bremserør langt + nipler

1.000

> 1 _ Bremsevæske

150 Kr

> 1 _ Sprinklervæske

fylder man selv på

> 4,5 _ Motorolie

4-500 Kr

> Har i en ide til hvad det vil blive på et værksted.

Vel alt for meget

--
Tom

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-10-07 18:53

> [...]
> 4,5 _ Motorolie
> 7 _ Arbejdstimer
>
> Har i en ide til hvad det vil blive på et værksted.

16000 kroner?
Min bror har lige fået skiftet generator på sin 2001 2,5l Mondeo og det
kostede ham 7000kr.. Så alt det arbejde du har fået lavet må da mindst koste
16000 :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Tom

Dato : 26-10-07 19:16

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> "kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i meddelelsen

> 16000 kroner?
> Min bror har lige fået skiftet generator på sin 2001 2,5l Mondeo og det
> kostede ham 7000kr..

herre....jeg gav 1.400 for en ny generator til min mondeo og brugte 1½ time
på selv at løsne de 6-8 bolte der tilsammen skal løsnes :)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-07 21:14

> herre....jeg gav 1.400 for en ny generator til min mondeo og brugte 1½
> time på selv at løsne de 6-8 bolte der tilsammen skal løsnes :)

1½time !!!! på min astra kan det gøres på 15mins :D

Mvh
Morten

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-10-07 22:27

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> 1½time !!!! på min astra kan det gøres på 15mins :D

Den kræver nok heller ikke ansættelse af et mini-menneske,
med arme med ekstra albueled.
Plads og adgang til generatorskift i Mondeo er bandeord

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-07 22:31

On Fri, 26 Oct 2007 23:27:22 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

>Den kræver nok heller ikke ansættelse af et mini-menneske,
>med arme med ekstra albueled.
>Plads og adgang til generatorskift i Mondeo er bandeord

Det lyder som om det at skrue Mondeo og i gamle dage Mascotter er det
samme skrammel.........små pis-bolte, der er rustet fast og brug for
et ekstra led på armene mellem albuer og håndled....*g*

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 26-10-07 22:46

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Plads og adgang til generatorskift i Mondeo er bandeord

Er det ikke rygende nemt når man lige piller motoren ud først ?

..... gæt hvem der har en mondeo med kaput motor stående ;(

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-10-07 23:14

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke rygende nemt når man lige piller motoren ud først ?

Jo og motoren _kan_ komme op af hullet uden at sænke hjælperammen.

> .... gæt hvem der har en mondeo med kaput motor stående ;(

Hvad er der galt med den motor?
Gæt hvem der har en motor stående?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 26-10-07 23:22

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Hvad er der galt med den motor?

Den sagde bang !

>Gæt hvem der har en motor stående?

Hmmmm.... en 2 liters ??

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-10-07 23:40

> Den sagde bang !

> Hmmmm.... en 2 liters ??

Nope, det er en 1,8

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-10-07 23:53

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Den sagde bang !

Tandrem?

> Hmmmm.... en 2 liters ??

Btw. Hvad er det for noget?
Har du fået anskaffet et 'nyt' køretøj?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-10-07 06:53

>Btw. Hvad er det for noget?

Den store af tøsernes kasse

>Har du fået anskaffet et 'nyt' køretøj?

Niks - i så fald havde det været en v6'er med pløreturbine - men da
Ford jo ikke vil levere i firmafarven (*1) , må færgen jo leve videre
indtil Ford overgiver sig.

Jeg var skam ovre og bestille en ....

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-10-07 15:58

> Den store af tøsernes kasse

> Niks - i så fald havde det været en v6'er med pløreturbine - men da
> Ford jo ikke vil levere i firmafarven (*1) , må færgen jo leve videre
> indtil Ford overgiver sig.

Smokestone?

> Jeg var skam ovre og bestille en ....

En
en
en
ja, kom nu med hvad det var for en

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-10-07 16:18

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Smokestone?

Jada - hvad ellers ?

>En
>en
>en
>ja, kom nu med hvad det var for en

En af de nye - Trend, Stationcar, diesel, pløreturbine, var det ene
valg, det andet var en 2.5v6'er også med pløreturbine

diesel og pløre var ok - men ikke farven, og 2,5v6 fåes åbenbart ikke
med pløreturbine.

Så jeg klappede kærligt færgen, og vil nyde de næste 150.000 km

--
Jan_stevns

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-10-07 17:09

jan@bygteknik.dk skrev:

> [...]
> valg, det andet var en 2.5v6'er også med pløreturbine
>
> diesel og pløre var ok - men ikke farven, og 2,5v6 fåes åbenbart ikke

Så kigger du ikke ordenligt efter...

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-10-07 17:23

Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev :

>Så kigger du ikke ordenligt efter...

Jeg kiggede ingen steder - jeg forelagde sælgeren mine krav.

no can do , var svaret.
--
Jan_stevns

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-10-07 20:07

jan@bygteknik.dk skrev:

> Jeg kiggede ingen steder - jeg forelagde sælgeren mine krav.
>
> no can do , var svaret.

Nåå ok, så lyder det heller ik som om det var vigtigt for dig.
Men snakker vi om den helt nye 07 model eller MKIII'en for den helt nye
kommer vist ik med en V6'er.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-10-07 20:19

Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev :

>Nåå ok, så lyder det heller ik som om det var vigtigt for dig.

Hvis jeg skal smide 400kkr for en bil, er farven temmeligt vigtig for
mig

Jeg skal jo glo på den de næste mange år

>Men snakker vi om den helt nye 07 model eller MKIII'en for den helt nye
>kommer vist ik med en V6'er.

Vi snakker om den nye - og jo, den kommer med v6
--
Jan_stevns

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-10-07 21:12

jan@bygteknik.dk skrev:

> Vi snakker om den nye - og jo, den kommer med v6

Hmm så må den komme senerer for de laver den kun som jeg kan se med den
5 cyl volvo turbomotor med 220hk.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-10-07 22:00

Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev :

>Hmm så må den komme senerer for de laver den kun som jeg kan se med den
>5 cyl volvo turbomotor med 220hk.

Det er da mig der er en klaphat - du har ret - det er en "volvomotor"
Jeg havde fået i hovedet at motorlinien fortsatte

men - ok - jeg var mere efter dieselmodellen - jeg kører afsindigt
meget efterhånden, så min næste bil, bliver højest tænkeligt en diesel
med det skal dælme være med pløreturbine.

Kan/vil Ford ikke levere den ønskede, kan Volvo være et alternativ -
jeg er ikke til de små gryder, men prisforskellen op til en Völle er
sgu' da noget hamper

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-10-07 21:58

> Hvis jeg skal smide 400kkr for en bil, er farven temmeligt vigtig for
> mig
>
> Jeg skal jo glo på den de næste mange år

Skal du nu til at købe nye biler også?
Hvad bliver mon det næste?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-10-07 22:10

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Skal du nu til at købe nye biler også?

Tanken har strejfet mig et par gange - en har jo ændret jobstatus til
det bedre (meget bedre)

>Hvad bliver mon det næste?

Kunne frygte en dieselhakker kunne melde sin ankomst - men
sandsynligheden for at en Scorpio_den_ugly kommer at stå i carporten
er nok endnu større, end dieselhørmen

En Scorpio 2.9 24v er jo blevet til at betale - og fåes næsten i
firmafarven
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Ford-Scorpio-2,9i-24V-Cosworth-4d_ID132700933.htm

Den er sgu' fed ;)

--
Jan_stevns

Fra : TDN

Dato : 28-10-07 09:55

<jan@bygteknik.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er nok endnu større, end dieselhørmen
>
> En Scorpio 2.9 24v er jo blevet til at betale - og fåes næsten i

Har du siddet i sådan, for så tror jeg du bliver skuffet, pladsen foran
virker meget trang. Jeg er 190 og en tidligere chef havde sådan med læder
und alles og når jeg kørte med og sad på passagersæden så virkede den
utrolig trang størrelsen taget i betragtning. Jeg var på ingen måde
imponeret over den slet ikke nyprisen taget i betragtning. men brugt må den
være billig udseendet taget i betragtning (læs fronten....)

Mvh
Thomas

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 28-10-07 10:11

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev :

>Har du siddet i sådan, for så tror jeg du bliver skuffet, pladsen foran
>virker meget trang.

Hmmm.. Nej, jeg har ikke prøvesiddet den version, kun min egen 93'er,
og 90'eren

>... Jeg er 190 og en tidligere chef havde sådan med læder
>und alles og når jeg kørte med og sad på passagersæden så virkede den
>utrolig trang størrelsen taget i betragtning.

Det lyder fuldstændigt skørt - skulle pladsen i en nyere version virke
så meget mindre end pladsen i den ældre ? Jeg må et smut til
Birkerød ;)

(Sjovt nok samme sted, jeg købte den jeg har nu)

Folk mente jeg var lidt småskør (de kendte mig åbenbart ikke ?) - at
jeg ville have sådan et skrummel, og så med V6 og automat og jeg ved
ikke hvad - I dag, kan jeg se at valget ikke var dumt, jeg har
indtil nu kørt 200.000 problemfrie (næsten) i den, den holder et snit
omkring 11 på literen, og har aldrig svigtet mig, jeg er altid kommet
frem, og/eller tilbage - ok, en gang var det sat*e tæt på jeg ikke
nåede helt ind på gårdspladsen.

>....men brugt må den være billig udseendet taget i betragtning (læs fronten....)

Fronten ?? Hvad fejler den ? Det er sgu' da røven der ligner en
supersize_me amerikansk middelklassefrue's gump, hvor livremmen er
"monteret" for lavt

Jeg ville uden tøven - ifald jeg købte en sådan lige lave rumpen lidt
om - som jeg tidligere har vist på gruppens hjemmesider
http://www.dkfritidbil.dk/debat/scorpio/uglyone.htm

( gammelt indslag )

--
Jan_stevns

Fra : TDN

Dato : 28-10-07 10:23

> [...]
>
> Jeg ville uden tøven - ifald jeg købte en sådan lige lave rumpen lidt
> om - som jeg tidligere har vist på gruppens hjemmesider

Du må afsted og prøve den. Mht. fronten gav den mange diskutioner den gang
(torskemund, frøøjne m.m.) og så vidt jeg ved var udseendet skyld i at Ford
opgav at sælge den til sidst, men det er jo en smagssag, men den havde nok
heller ikke prestige til at koste 600.000 for over 10 år siden, det er jo
trods alt kun en Ford

Mvh
Thomas

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 28-10-07 10:33

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev :

>Du må afsted og prøve den. Mht. fronten gav den mange diskutioner den gang
>(torskemund, frøøjne m.m.)

Ja - den var åbenbart for tidligt ude - når man idag ser hvilke
aparte konstruktioner der kører rundt, er den jo ikke noget, man
undres over længere

Mange har fået lygter, der er ved at kravle helt op under forruden

> [...]
>sidst, men det er jo en smagssag, men den havde nok heller ikke prestige
>til at koste 600.000 for over 10 år siden, det er jo

den manglede vel snob effekt ? det var vist ikke velset at have røven
fuld af penge, og køre Ford. Dem om det.

--
Jan_stevns

Fra : -= JF =-

Dato : 28-10-07 13:16

jan@bygteknik.dk skrev:

> Mange har fået lygter, der er ved at kravle helt op under forruden

Kender I det, når man skimmer en tekst, og læser et or som ikke gi'r
mening i sammenhængen.
Et kort ekund læste jeg det som om at lygterne var på vej op under
forhuden ))

I a word: AAAUUUUU!!!
--
Mvh. John

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 28-10-07 14:28

-= JF =- <null@null.null> skrev :

>Kender I det, når man skimmer en tekst, og læser et or som ikke gi'r
>mening i sammenhængen.

Ork ja ;)

Jeg går tit ovre i stalden/værkstedet og grubler over hva' hulen det
lige var der nu stod ;)

--
Jan_stevns

Fra : Tom

Dato : 27-10-07 00:00

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> 1½time !!!! på min astra kan det gøres på 15mins :D

Du skal vel heller ikke pille diverse EFI kasser af ....eller have hænder
som en nonne for at komme ned til generatoren.....den sidder temmelig godt
gemt af vejen i mondeo....så selv om der kun er tale om ganske få skruer, så
er pladsen meget trang

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-07 15:08

> 1 _ Oliefilter
> 1 _ Bundprop
> 1 _ Bærekugle nederste
> 1 _ Bremseklodser
> 2 _ Bremseskiver
> 1 _ Bremserør langt + nipler
> 1 _ Bremsevæske
> 1 _ Sprinklervæske
> 4,5 _ Motorolie
> 7 _ Arbejdstimer
>
> Har i en ide til hvad det vil blive på et værksted.

Næsten 3 svar er der kommer på det spørgsmål og det var så det.

Det er da utroligt når man spører om noget her i nyhedsgrupperne som sådan
set er ret vigtig for den der spører (det er så mig selv lige nu) hvordan
spørgsmålet lige pludselig kan handle om nogle helt andre ting end det
spørgsmålet gik ud på.

Hvorfor svarer man ikke bare på spørgsmålet hvis man ved hvad det drejer sig
om og gør man ikke det så lad være med at svarer på det og har man nogle
andre spørgsmål så opret da for fanden selv en ny ny tråd.

Undskyld mit gylle men det er da møj irriterende at der kommer nogle svar
som man tror man kan bruge og så har det ikke en skid med det spørgsmål at
gøre.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-10-07 15:24

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev :

>Næsten 3 svar er der kommer på det spørgsmål og det var så det.

Ja og ?

> [...]
>set er ret vigtig for den der spører (det er så mig selv lige nu) hvordan
>spørgsmålet lige pludselig kan handle om nogle helt andre ting end det

Velkommen til usenettet , hvor der ikke gives garanti for svar,
endsige brugbare svar, ej heller findes en facitliste

*du* kunne selv have hjulpet lidt til ved at fortælle hvad du havde
betalt - det undgik du vist ?

*du* kunne da også bare have grebet en telefon, og forespurgt på et
par værksteder

>Hvorfor svarer man ikke bare på spørgsmålet hvis man ved hvad det drejer sig
>om og gør man ikke det så lad være med at svarer på det og har man nogle
>andre spørgsmål så opret da for fanden selv en ny ny tråd.

Dette er usenettet - Du kan ligesom ikke stille krav til hvad andre
bidrager med

>undskyld mit gylle men det er da møj irriterende at der kommer nogle svar
>som man tror man kan bruge og så har det ikke en skid med det spørgsmål at
>gøre.

Hvad var der i vejen med nogle af de første svar, fra Davidsen, Tom
eller Anders ?

Bevares - jeg er da også en dum skid, at jeg ikke gad ringe til Ford,
fortælle dem at det er en Mondeo 98'er , og der skal laves følgende :
bla, bla, og bla .. Har i et overslag ?

Men hvorfor ringede du ikke bare selv ?

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-07 18:16

> Velkommen til usenettet , hvor der ikke gives garanti for svar,
> endsige brugbare svar, ej heller findes en facitliste

Det er jeg da godt klar over.

> *du* kunne selv have hjulpet lidt til ved at fortælle hvad du havde
> betalt - det undgik du vist ?

Nej, ingen ledetråde.

> *du* kunne da også bare have grebet en telefon, og forespurgt på et
> par værksteder

Det bliver der også.

> Dette er usenettet - Du kan ligesom ikke stille krav til hvad andre
> bidrager med

Stille krag sige du, man har et spørgsmål så er det da klart at man
forventer et svar på dette spørgsmål.
Det er da tåbeligt at stille et andet spørgsmål i et spørgsmål så har
snakken ligesom ikke noget med det spørgsmål at gøre mere.
Så kan man da lige så godt selv lave en ny tråd med sit eget spørgsmål.

> Hvad var der i vejen med nogle af de første svar, fra Davidsen, Tom
> eller Anders ?

Overhovdet ikke noget.

Anders skriver :

[...]

Og efter det her svar begynder man så og tale om skift af en generator,
hvorfor skal det blandes ind i mit spørgsmål.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-10-07 18:47

Isang tao pinangalanan, "kimila" <kimila snabel a mail dot dk>
nagsulat:
klip
>Og efter det her svar begynder man så og tale om skift af en generator,
>hvorfor skal det blandes ind i mit spørgsmål.

Velkommen til usenet.
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-10-07 19:02

>Det er jeg da godt klar over.

godt så ;)

>Og efter det her svar begynder man så og tale om skift af en generator,
>hvorfor skal det blandes ind i mit spørgsmål.

dit spørgsmål er stillet , og nogen har svaret - men noget siger mig
du tror at den der starter en tråd, har det mindste at sige mht hvad
der ellers bliver skrevet om ( i den tråd) - deri tager du fejl.

Tråden er ganske typisk for d.f.b - der kommer et par svar, og så går
det ellers derud af med spinoff's - helt som en samtale mellem en
gruppe mennesker ude i det virkelige liv [tm]

Du har været så længe på usenettet, at jeg undres lidt over din
klagesang. Den får du ikke medhold i, i denne gruppe.

Man havde længe siden en del brok i gruppen her, over at trådene lever
sit liv som de gør, så en pangdang (?) til d.f.b, blev oprettet, den
hedder dk.teknik.bil - derovre prøver man at holde sig til et emne i
en tråd , og dem der ønsker at fordybe sig kan gøre det i relativ
fred, for os vrøvlehoveder

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-07 16:04

On Fri, 26 Oct 2007 15:41:19 +0200, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Jeg har fået lavet det her på min mondeo som er fra 1998, men vil godt lige
>tjekke hvad i sige det vil koste.
>
>1 _ Oliefilter
>1 _ Bundprop
>1 _ Bærekugle nederste
>1 _ Bremseklodser
>2 _ Bremseskiver
>1 _ Bremserør langt + nipler
>1 _ Bremsevæske
>1 _ Sprinklervæske
>4,5 _ Motorolie
>7 _ Arbejdstimer
>
>Har i en ide til hvad det vil blive på et værksted.

5-7000 ex moms - kender ikke alle priser på stumper til Mondeo.

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-07 18:18

> 5-7000 ex moms - kender ikke alle priser på stumper til Mondeo.

Mange tak til Ivan Madsen for et ordenligt svar.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Tom

Dato : 27-10-07 18:59

> Mange tak til Ivan Madsen for et ordenligt svar.

Ja selv tak da

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-07 19:15

On Sat, 27 Oct 2007 19:17:36 +0200, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Mange tak til Ivan Madsen for et ordenligt svar.

Ordentligt og ordentligt..........et forsøg på et (ikke kvalificeret)
gæt
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi