Hvorfor spænger pærerne?
Fra : Martin

Dato : 25-10-07 18:33

Har jo den hersens Tempra. Jeg synes den spænger usædvanligt mange pærer.

Så er det forpæren, så bagi så en positionspære, baklys osv osv osv.

Den har ellers et info-diplay som skal vise om der er defekte pærer, ligesom
om der er halv-lukkede døre (den funktion virker fint). Somme tider lyser
den så for en pære som viser sig ikke at fejle noget...

Men jeg skifter 3-4 pærer pr mdr, det er vel ikke normalt?

Men hva hulen ka fejlen være (udover at det er ved at være en gammel spand)?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-10-07 18:42

Martin skriver:

> Men hva hulen ka fejlen være (udover at det er ved at være en gammel spand)?

Laderegulatoren på din generator er defekt ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-07 20:04

> Men hva hulen ka fejlen være (udover at det er ved at være en gammel
> spand)?

Den tror fejlagtigt at den er en Peugeot...?

Vi har en 206'er der lider af lidt af det samme. Det har hjulpet at gå over
til Phillips Longlife, da disse skulle være mere tolerante overfor
overspænding.

/Casper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-10-07 22:11

"Casper & Trine" <tricas(snavel-a)os.dk> wrote in

> Det har hjulpet at gå over
> til Phillips Longlife, da disse skulle være mere tolerante overfor
> overspænding.

Det er også den eneste type pære Peugeot i Esbjerg sælger. De holder ganske
udemærket - men der er ikke meget lys i dem :(

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 25-10-07 22:29

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> skrev :

>Det er også den eneste type pære Peugeot i Esbjerg sælger. De holder ganske
>udemærket - men der er ikke meget lys i dem :(

fordelen er vist netop at der er lys i dem ;)

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-07 21:43

"Martin" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Men jeg skifter 3-4 pærer pr mdr, det er vel ikke normalt?
>
> Men hva hulen ka fejlen være (udover at det er ved at være en gammel
Årsagen til dine pærer springer er, at din generator afleverer for mange
volt => defekt regulator.

Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-07 22:38

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg skifter 3-4 pærer pr mdr, det er vel ikke normalt?
> Men hva hulen ka fejlen være (udover at det er ved at være en gammel

Som flere andre er inde på, kan det være den lader med for mange volt
(normalt er 13-14 volt). Men få det nu tjekket i en fart - der er mange
andre (og dyrere) ting, som kan tage skade af overspænding... (jeg taler af
dyrekøbt erfaring, måtte skifte en styreboks på en carina e af den grund -
det kostede rigtig dyrt!)
Mvh Tommy

Fra : Tom

Dato : 26-10-07 18:15

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre (og dyrere) ting, som kan tage skade af overspænding... (jeg taler
> af dyrekøbt erfaring, måtte skifte en styreboks på en carina e af den

Ville være lettest bare at måle spændingen....det tager 1 min og alle kan
foretage det

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-10-07 22:18

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Ville være lettest bare at måle spændingen....det tager 1 min og alle kan
> foretage det

Naaaaa.
Der er nogle forudsætninger der skal opfyldes først.

1) Du skal have et voltmeter.
2) Du skal vide hvordan du bruger det.
3) Du skal vide hvad du håber på at aflæse.

Hvis ovenstående ikke er opfyldt, så er du på herrens mark.

PS.: Ved godt at _du_ er i stand til ovenstående

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-10-07 12:08

On Oct 25, 11:28 pm, j...@bygteknik.dk wrote:

> fordelen er vist netop at der er lys i dem ;)

Ja meget apropos "bestod" jeg en lygtekontrol i går aftes - tror i
hvert fald det var det de checkede, det gør de jo for tiden. Thumbs up
fra kontrollanten :)