/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Test dig selv
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 25-10-07 18:22

G'aften i stuerne

Tør du teste dig selv, og offentliggøre resultatet ?
http://www.dkfritidbil.dk/test/index.htm


min:

4 Gul
6 Grøn
3 Grå
3 Orange
5 Blå


:)




--
Jan_stevns

 
 
Andersen [3650] (25-10-2007)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 25-10-07 18:53

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:hpj1i35ijnj8odui0jc42cnhlsjl0qi86j@dtext.news.tele.dk...
> G'aften i stuerne
>
> Tør du teste dig selv, og offentliggøre resultatet ?
> http://www.dkfritidbil.dk/test/index.htm
>
>
> min:
>
> 4 Gul
> 6 Grøn
> 3 Grå
> 3 Orange
> 5 Blå
>
5 Gul
6 Grøn
5 Grå
6 Orange
5 Blå

Hmmm.
Måske man skulle tage resultatet op til selvransagelse
Jeg er dog glad for denne test ikke blev udført for 10-15
år siden. Så skulle jeg nok have hjælp.



Ukendt (25-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-10-07 19:46

On Thu, 25 Oct 2007 19:21:55 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>G'aften i stuerne
>
>Tør du teste dig selv, og offentliggøre resultatet ?
>http://www.dkfritidbil.dk/test/index.htm
>
>
>min:
>
>4 Gul
>6 Grøn
>3 Grå
>3 Orange
>5 Blå
>
>
> :)

Kiggede på testen ud fra de sidste to dages kørsel, som nok ligner
gennemsnittet og scorer 4 eller 5 i alle farver. Dødkedeligt , men
der er brede dæk på Punto'en ) - og alifælge fordi de nu alligevel
fulgte med bilen.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (4L bilen )

Henning Præstegaard (25-10-2007)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 25-10-07 20:22

jan@bygteknik.dk wrote:
> G'aften i stuerne
>
> Tør du teste dig selv, og offentliggøre resultatet ?
> http://www.dkfritidbil.dk/test/index.htm
>
>
> min:
>
> 4 Gul
> 6 Grøn
> 3 Grå
> 3 Orange
> 5 Blå
>
>
4 gul
5 grøn
4 grå
4 orange
4 blå

Men hvemfan tror på de damebladtest.

mvh
Henning



jan@bygteknik.dk (25-10-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 25-10-07 20:30

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev :

>Men hvemfan tror på de damebladtest.

Det er jo også dig selv, du skal teste ;)


--
Jan_stevns

Henning Præstegaard (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 26-10-07 12:56

jan@bygteknik.dk wrote:

>> Men hvemfan tror på de damebladtest.
>
> Det er jo også dig selv, du skal teste ;)
>
Nu fik jeg trykket på send før jeg begyndte
at ævle noget om Belbins roller.

mvh
Henning



Ukendt (25-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-10-07 20:37

5 Gul
6 Grøn
6 Grå
5 Orange
7 Blå

Øhh jeg jeg har altså ikke andre ali fælge end de orignale 16" og de bære
bestemt ikke præg af pudsemiddel,-)
Lidt fart glad kan jeg nok ikke nægte, men sænket og spoiler ikke til mig.

Mvh Ove med morfar bil med pløreturbine


<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:hpj1i35ijnj8odui0jc42cnhlsjl0qi86j@dtext.news.tele.dk...
> G'aften i stuerne
>
> Tør du teste dig selv, og offentliggøre resultatet ?
> http://www.dkfritidbil.dk/test/index.htm
>
>
> min:
>
> 4 Gul
> 6 Grøn
> 3 Grå
> 3 Orange
> 5 Blå
>
>
> :)
>
>
>
>
> --
> Jan_stevns



Jørgen L. (25-10-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 25-10-07 21:07

Tjaa

6 gul
6 grøn
4 grå
3 orange
4 blå


--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Leonard (25-10-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 25-10-07 21:15

On Thu, 25 Oct 2007 19:21:55 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

3 Gul
3 Grøn
4 Grå
3 Orange
3 Blå

.... og det er uden at snyde ... hmm ... må hellere købe en stor 4WD i
sort, så mit ego kan få genoprejsning ...

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Peter Dalgaard (25-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 25-10-07 21:53

Leonard <piper28a@gmail.invalid> writes:

> On Thu, 25 Oct 2007 19:21:55 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:
>
> 3 Gul
> 3 Grøn
> 4 Grå
> 3 Orange
> 3 Blå
>
> ... og det er uden at snyde ... hmm ... må hellere købe en stor 4WD i
> sort, så mit ego kan få genoprejsning ...

Duellen, ik'? Eller hornet?

Jeg kan ikke rigtig tage den slags alvorligt (erhvervsskade...) men
jeg ligger også dernede af.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Bo Rasmussen (25-10-2007)
Kommentar
Fra : Bo Rasmussen


Dato : 25-10-07 22:10

4 Gul
4 Grøn
4 Grå
4 Orange
4 Blå



Uffe Bærentsen (25-10-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 25-10-07 23:05


<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:hpj1i35ijnj8odui0jc42cnhlsjl0qi86j@dtext.news.tele.dk...
> G'aften i stuerne
>
> Tør du teste dig selv, og offentliggøre resultatet ?
> http://www.dkfritidbil.dk/test/index.htm
>
>
> min:
>
> 4 Gul
> 6 Grøn
> 3 Grå
> 3 Orange
> 5 Blå
>
>
> :)


5 Gul
5 Grøn
5 Grå
5 Orange
4 Blå

Det må være alderen og ungernes skyld



Ok, bilerne er så heller ikke det mest sporty

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Lars Kristensen (25-10-2007)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 25-10-07 23:08

jan@bygteknik.dk wrote:
> G'aften i stuerne
>
> Tør du teste dig selv, og offentliggøre resultatet ?
> http://www.dkfritidbil.dk/test/index.htm

Gul: 5
Grøn: 5
Grå: 3
Orange:3
Blå: 5


- Lars, der egentlig heller ikke tror på damebladstests

hamselv (26-10-2007)
Kommentar
Fra : hamselv


Dato : 26-10-07 09:29

Her kører man stille og roligt i sin fiat panda 1,2 og så får man sgu at
vide at man er liderlig.

Det vidste jeg sgu da godt i forvejen


Åh shit, der stod fartliderlig

henrik


<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:hpj1i35ijnj8odui0jc42cnhlsjl0qi86j@dtext.news.tele.dk...
> G'aften i stuerne
>
> Tør du teste dig selv, og offentliggøre resultatet ?
> http://www.dkfritidbil.dk/test/index.htm
>
>
> min:
>
> 4 Gul
> 6 Grøn
> 3 Grå
> 3 Orange
> 5 Blå
>
>
> :)
>
>
>
>
> --
> Jan_stevns



Broegger (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 26-10-07 10:01

jan@bygteknik.dk skrev
news:hpj1i35ijnj8odui0jc42cnhlsjl0qi86j@dtext.news.tele.dk:

> http://www.dkfritidbil.dk/test/index.htm

Gul: 4
Grøn: 5
Grå: 4
Orange: 4
Blå: 3

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerne.dk

Røveren fra Rold (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Røveren fra Rold


Dato : 26-10-07 12:37

Hvaaaaaaa skulle man ikke bare være lidt mere ærlig med de tal ???
<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:hpj1i35ijnj8odui0jc42cnhlsjl0qi86j@dtext.news.tele.dk...
> G'aften i stuerne
>
> Tør du teste dig selv, og offentliggøre resultatet ?
> http://www.dkfritidbil.dk/test/index.htm
>
>
> min:
>
> 4 Gul
> 6 Grøn
> 3 Grå
> 3 Orange
> 5 Blå
>
>
> :)
>
>
>
>
> --
> Jan_stevns



Claus Frørup (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 26-10-07 12:45

Isang tao pinangalanan, jan@bygteknik.dk nagsulat:


>Tør du teste dig selv, og offentliggøre resultatet ?
>http://www.dkfritidbil.dk/test/index.htm

Jeg prøvede først at tage testen set fra rattet i min bus i København
og derefter set fra rattet i min privatbil. Hold da fast for en
forskel det gør, når man skal holde en køreplan, nå sine pauser og
fyraften. Det er også underligt at den blå scorer så lavt når grøn og
orange scorer så højt.


Bus:
gul :6
grøn :9
grå :4
orange:8
blå :3

Bil:
gul :4
grøn :5
grå :4
orange:3
blå :5

ps.
Jeg har været på et kursus hvor man lærer at køre økonomisk og
passagervenligt......

Den stil blev hurtigt droppet fordi min bus blev forsinket, ofte op
til en halv time, hvilket medførte 3 ret vigtige ting:
Sure passagerer der enten kom forsent på arbejde eller mistede en
forbindelse til anden bus eller tog.
Ingen pauser til mig.
Afløseren blev også forsinket med samme konsekvenser som mine..osv.osv
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Ukendt (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-07 17:10

On Fri, 26 Oct 2007 13:44:51 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

<...>
>
>Den stil blev hurtigt droppet fordi min bus blev forsinket, ofte op
>til en halv time, hvilket medførte 3 ret vigtige ting:
>Sure passagerer der enten kom forsent på arbejde eller mistede en
>forbindelse til anden bus eller tog.
>Ingen pauser til mig.
>Afløseren blev også forsinket med samme konsekvenser som mine..osv.osv

Nå, det er det derfor, i lærer at jokke klampen i bund før i tænder
blinklyset ) Just joking, ret beset er der ikke mange biler, der er
særlig flinke over for busserne i trafikken.
Og jeg har ofte stået og observeret trafikken omkring en bus i de år,
hvor jeg havde muligheden. Godt det ikke var mig, der skulle leve med
det, så stod der 12 i alle farver er jeg bange for )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (4L bilen )

Claus Frørup (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 26-10-07 18:49

Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen <> nagsulat:

>On Fri, 26 Oct 2007 13:44:51 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
klip
>>Afløseren blev også forsinket med samme konsekvenser som mine..osv.osv
>
>Nå, det er det derfor, i lærer at jokke klampen i bund før i tænder
>blinklyset )

(har noteret smiley)

Næh nej. jeg kigger i spejlet, tænder blinkeren og tæller 1,2,3 og så
er det min tur hvorpå jeg jokker på klampen....

> Just joking, ret beset er der ikke mange biler, der er
>særlig flinke over for busserne i trafikken.

næh, men det hænder dog.

>Og jeg har ofte stået og observeret trafikken omkring en bus i de år,
>hvor jeg havde muligheden. Godt det ikke var mig, der skulle leve med
>det, så stod der 12 i alle farver er jeg bange for )

Jeg begyndte at køre bus i 81, så jeg har lært at leve med det
Måske derfor jeg kører helt modsat når jeg er i privatbilen
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Ukendt (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-07 19:29

On Fri, 26 Oct 2007 19:49:15 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen <> nagsulat:
>
>>On Fri, 26 Oct 2007 13:44:51 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
>klip
>>>Afløseren blev også forsinket med samme konsekvenser som mine..osv.osv
>>
>>Nå, det er det derfor, i lærer at jokke klampen i bund før i tænder
>>blinklyset )
>
>(har noteret smiley)
>
>Næh nej. jeg kigger i spejlet, tænder blinkeren og tæller 1,2,3 og så
>er det min tur hvorpå jeg jokker på klampen....

det er nok samme måde jeg vurderer på - kan jeg nå at bremse stille og
roligt ellers er jeg forbi

>
>> Just joking, ret beset er der ikke mange biler, der er
>>særlig flinke over for busserne i trafikken.
>
>næh, men det hænder dog.

ja, jeg var flink engang i '98 ) - så der går 15 år endnu før næste
gang )) (og dog!......se ovenfor)

>
>>Og jeg har ofte stået og observeret trafikken omkring en bus i de år,
>>hvor jeg havde muligheden. Godt det ikke var mig, der skulle leve med
>>det, så stod der 12 i alle farver er jeg bange for )
>
>Jeg begyndte at køre bus i 81, så jeg har lært at leve med det
>Måske derfor jeg kører helt modsat når jeg er i privatbilen

Jeg kan godt forstå det pres i lever under...det JERES pauser, der
forsvinder ude i trafikken...desværre.....uden ekstrabetaling *suk*
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (4L bilen )

Andersen [3650] (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 26-10-07 19:49

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:ebc4i39fri1e66f36le2cuto69doarlb73@4ax.com...
> Jeg kan godt forstå det pres i lever under...det JERES pauser, der
> forsvinder ude i trafikken...desværre.....uden ekstrabetaling *suk*
>
Det kan godt være at bussemændene er kede af at de
ikke kan få deres pauser hvis ikke de kører råddent.
Men helt ærligt så er det vel dem selv der har valgt jobbet
og ladet arbejdsgiveren presse tempoet op.
Personligt var jeg ikke hoppet på den limpind.
Selv har jeg forladt 3 arbejdspladser fordi jeg ikke
ville ødelægge mit helbred for ussel mammon.
Det er ikke for at være hellig, men blot bevidst
om min trivsel, ve og vel.
Al ære og respekt for dem som gider, men fri os
for klynk og jammer.



Ukendt (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-07 20:04

On Fri, 26 Oct 2007 20:48:38 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:ebc4i39fri1e66f36le2cuto69doarlb73@4ax.com...
>> Jeg kan godt forstå det pres i lever under...det JERES pauser, der
>> forsvinder ude i trafikken...desværre.....uden ekstrabetaling *suk*
>>
>Det kan godt være at bussemændene er kede af at de
>ikke kan få deres pauser hvis ikke de kører råddent.
>Men helt ærligt så er det vel dem selv der har valgt jobbet
>og ladet arbejdsgiveren presse tempoet op.
>Personligt var jeg ikke hoppet på den limpind.
>Selv har jeg forladt 3 arbejdspladser fordi jeg ikke
>ville ødelægge mit helbred for ussel mammon.
>Det er ikke for at være hellig, men blot bevidst
>om min trivsel, ve og vel.
>Al ære og respekt for dem som gider, men fri os
>for klynk og jammer.
>

Nogle af de personer, der sidder i de busser er simpelthen presset
derud af regler om dagpenge oma. - og kan ikke gøre en skid uden at
miste eksistensgrundlaget. Men det er en underlig verden vi lever i -
vi vil have busser til tiden, bare ikke acceptere, at køreplanen kun
kan blive en hensigtserklæring, når den ikke i tilstrækkelig grad
indregner myldretid (formoder de har målt tider en onsdag i
påskeugen).
Nogle chauffører kører som om de var Schumacher på træning, er
pisseaggressive over for alt og alle - andre er serviceminded, kommer
lige så hurtigt frem ved behagelig kørsel osv.
Jeg aner ikke, hvorfor man ikke har lavet køreplanerne nogenlunde
realistiske - men formodentlig noget med penge.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (4L bilen )

Finn Guldmann (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-10-07 01:53

Andersen [3650] skrev:
>> Jeg kan godt forstå det pres i lever under...det JERES pauser, der
>> forsvinder ude i trafikken...desværre.....uden ekstrabetaling *suk*
> Det kan godt være at bussemændene er kede af at de
> ikke kan få deres pauser hvis ikke de kører råddent.
> Men helt ærligt så er det vel dem selv der har valgt jobbet
> og ladet arbejdsgiveren presse tempoet op.
> Personligt var jeg ikke hoppet på den limpind.
> Selv har jeg forladt 3 arbejdspladser fordi jeg ikke
> ville ødelægge mit helbred for ussel mammon.
> Det er ikke for at være hellig, men blot bevidst
> om min trivsel, ve og vel.
> Al ære og respekt for dem som gider, men fri os
> for klynk og jammer.
>
Nu er det sådan set ikke noget hverken Claus eller hans boss bestemmer.

De "kære" folk nede i Belgien (Læs EU) har bestemt at når man kører bus
indenfor 50 km radius behøver man ikke at få opfyldt de mest basale
menneskelige behov.

Og derfor er det ganske naturligt for dem der planlægger ruterne og
tiderne at gøre det så stramt som muligt. De sparer jo mange
chaufførtimer på den konto. Og da offentlig transport ikke må koste hvad
den faktisk koster skal der ofte hugges en hæl og klippes en tå for at
få tingene til at hænge sammen.

Og det er skam forsøgt at få ændret forholdene, f.eks. så en chauffør
ikke risikerer at skulle køre flere timer i træk uden mulighed for at
komme af med vandet. Men reglerne er som de er og det står ikke lige til
at ændre.

Men da jeg også har visse grænser for hvad jeg vil finde mig i for penge
er buskørsel ikke indenfor det nogen skal regne med at se mig udføre.

--
MVH Finn
Jeg har overskud til at vise hensyn til dig i trafikken.
Har du overskud til at vise hensyn til mig?

Andersen [3650] (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 27-10-07 11:39

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:ffu24m$2bnl$1@newsbin.cybercity.dk...
> Nu er det sådan set ikke noget hverken Claus eller hans boss bestemmer.
>
Er det ikke hans boss der underbyder andre selskaber for at
vinde licitationen. Så er det vel også i høj grad ham der er med
til at gøre forholdene dårligere, idet han skal stramme skruen
så meget at filmen er tæt på at knække. Ja den knækker jo faktisk
for de svageste chauffører og de går ned med stress og har skidt i
bukserne.

> De "kære" folk nede i Belgien (Læs EU) har bestemt at når man kører bus
> indenfor 50 km radius behøver man ikke at få opfyldt de mest basale
> menneskelige behov.
>
> Og derfor er det ganske naturligt for dem der planlægger ruterne og
> tiderne at gøre det så stramt som muligt. De sparer jo mange chaufførtimer
> på den konto. Og da offentlig transport ikke må koste hvad den faktisk
> koster skal der ofte hugges en hæl og klippes en tå for at få tingene til
> at hænge sammen.
>
> Og det er skam forsøgt at få ændret forholdene, f.eks. så en chauffør ikke
> risikerer at skulle køre flere timer i træk uden mulighed for at komme af
> med vandet. Men reglerne er som de er og det står ikke lige til at ændre.
>
Fordi flertallet bare lader stå til og finder sig i forholdene. Så ber' de
jo også
selv om problemerne. Flertallet vil jo gerne tjene penge de kan sende hjem.
Og her er nok en af hovedårsagerne til problematikken.

> Men da jeg også har visse grænser for hvad jeg vil finde mig i for penge
> er buskørsel ikke indenfor det nogen skal regne med at se mig udføre.
>
Just mine ord
> --
> MVH Finn
> Jeg har overskud til at vise hensyn til dig i trafikken.
> Har du overskud til at vise hensyn til mig?
Hvordan kan jeg kende dig og din bil??
Så skal jeg nok lade dig komme ud
Hmmm kommer lige til at tænke på om det ikke er dig er er
taxichauffør??? Så viser jeg nemlig ingen nåde.



Finn Guldmann (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-10-07 12:09

Andersen [3650] skrev:
>> Nu er det sådan set ikke noget hverken Claus eller hans boss bestemmer.
> Er det ikke hans boss der underbyder andre selskaber for at
> vinde licitationen. Så er det vel også i høj grad ham der er med
> til at gøre forholdene dårligere, idet han skal stramme skruen
> så meget at filmen er tæt på at knække. Ja den knækker jo faktisk
> for de svageste chauffører og de går ned med stress og har skidt i
> bukserne.
>
Hvis nu EU havde været så flinke overfor chaufførerne (dem de hævder for
hvis skyld reglerne er der) at de havde ladet busser på korte ruter
skulle overholde de samme regler som alle andre køretøjer over 7,5 tons
(3,5 tons) ville problemerne slet ikke havde været der i samme omfang.

Så ville selskabet være nødt til at have en ekstra chauffør klar til at
overtage bussen når den første havde opbrugt sin tid. Eller lade bussen
blive det forsinket der ellers ville hentes ind ved at skippe
chaufførens pauser. Manglende pauser ville betyde bøder fra 9.000 ,- kr.

I dag skal selskabet blot vise en køreplan der godtgør at intentionerne
i reglerne overholdes. At planen så sjældent kan overholdes er der ingen
kontrol af.

>> De "kære" folk nede i Belgien (Læs EU) har bestemt at når man kører bus
>> indenfor 50 km radius behøver man ikke at få opfyldt de mest basale
>> menneskelige behov.
>> Og derfor er det ganske naturligt for dem der planlægger ruterne og
>> tiderne at gøre det så stramt som muligt. De sparer jo mange chaufførtimer
>> på den konto. Og da offentlig transport ikke må koste hvad den faktisk
>> koster skal der ofte hugges en hæl og klippes en tå for at få tingene til
>> at hænge sammen.
>> Og det er skam forsøgt at få ændret forholdene, f.eks. så en chauffør ikke
>> risikerer at skulle køre flere timer i træk uden mulighed for at komme af
>> med vandet. Men reglerne er som de er og det står ikke lige til at ændre.
> Fordi flertallet bare lader stå til og finder sig i forholdene. Så ber' de
> jo også
> selv om problemerne. Flertallet vil jo gerne tjene penge de kan sende hjem.
> Og her er nok en af hovedårsagerne til problematikken.
>
Hvorfor tror du at bybusselskaber konstant mangler chauffører?

Det er fordi en del af dem de har slides op af stress og melder sig
syge, mens en anden del siger at det her er for meget og finder sig
noget andet at lave.

>> Men da jeg også har visse grænser for hvad jeg vil finde mig i for penge
>> er buskørsel ikke indenfor det nogen skal regne med at se mig udføre.
> Just mine ord
>> MVH Finn
>> Jeg har overskud til at vise hensyn til dig i trafikken.
>> Har du overskud til at vise hensyn til mig?
> Hvordan kan jeg kende dig og din bil??
> Så skal jeg nok lade dig komme ud
>
Når du kommer op bag mig er det lidt svært. Der kører omkring 6-700
trailere rundt i Europa med det navn bag på. Så fra den ende kan du ikke
kende mig fra de andre.

I den anden ende kører der en hvid Volvo FH12 480 2/4-6 (3-akslet, hvor
jeg kan hæve den ene aksel)

Den har lidt blå striber og sort skrift. Og for at du kan kende mig fra
de andre tre, der ser ud på samme måde, står mit navn over døren.

> Hmmm kommer lige til at tænke på om det ikke er dig er er
> taxichauffør??? Så viser jeg nemlig ingen nåde.
>
Jeg har været, men det er 11 år siden.
(Så der risikerer jeg ikke noget.)

--
MVH Finn
Jeg har overskud til at vise hensyn til dig i trafikken.
Har du overskud til at vise hensyn til mig?

Andersen [3650] (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 27-10-07 16:06

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:ffv67e$3190$1@newsbin.cybercity.dk...
> Når du kommer op bag mig er det lidt svært. Der kører omkring 6-700
> trailere rundt i Europa med det navn bag på. Så fra den ende kan du ikke
> kende mig fra de andre.
>
> I den anden ende kører der en hvid Volvo FH12 480 2/4-6 (3-akslet, hvor
> jeg kan hæve den ene aksel)
>
> Den har lidt blå striber og sort skrift. Og for at du kan kende mig fra de
> andre tre, der ser ud på samme måde, står mit navn over døren.
>
>> Hmmm kommer lige til at tænke på om det ikke er dig er er
>> taxichauffør??? Så viser jeg nemlig ingen nåde.
> Jeg har været, men det er 11 år siden.
> (Så der risikerer jeg ikke noget.)
>
Ok jeg holder øje med dig

Iøvrigt har det med chaufførens navn i forruden eller
på døren skaffet mig megen moro.
I min tid som portvagt nævnte jeg altid chaufførens navn
i min henvendelse til ham. Mange (rigtig mange) undrede
sig over hvorfra jeg kendte ham. *GGG*



Finn Guldmann (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-10-07 17:25

Andersen [3650] skrev:
> Ok jeg holder øje med dig
> Iøvrigt har det med chaufførens navn i forruden eller
> på døren skaffet mig megen moro.
> I min tid som portvagt nævnte jeg altid chaufførens navn
> i min henvendelse til ham. Mange (rigtig mange) undrede
> sig over hvorfra jeg kendte ham. *GGG*
>
Nu er det der står i min forrude ikke helt det samme som det jeg hedder,
så den skal jeg nu nok fange med det samme.

(Der står "Guldfinn" så jeg er til at kende fra alle de andre der hedder
Finn.)

--
MVH Finn
Jeg har overskud til at vise hensyn til dig i trafikken.
Har du overskud til at vise hensyn til mig?

Claus Frørup (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 27-10-07 16:26

Isang tao pinangalanan, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> nagsulat:

>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
>news:ffu24m$2bnl$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Nu er det sådan set ikke noget hverken Claus eller hans boss bestemmer.
>>
>Er det ikke hans boss der underbyder andre selskaber for at
>vinde licitationen.

Nope! Citytrafiks politik er at byde på kørsel med en pris der giver
overskud til aktionærene.

klip
>> Og det er skam forsøgt at få ændret forholdene, f.eks. så en chauffør ikke
>> risikerer at skulle køre flere timer i træk uden mulighed for at komme af
>> med vandet. Men reglerne er som de er og det står ikke lige til at ændre.
>>
>Fordi flertallet bare lader stå til og finder sig i forholdene. Så ber' de
>jo også
>selv om problemerne. Flertallet vil jo gerne tjene penge de kan sende hjem.
>Og her er nok en af hovedårsagerne til problematikken.

Næh, en af hovedårsagerne er at Fagforeningerne har mere travlt med at
bekrige hinanden for at få flere medlemmer og lave ligegyldige aftaler
om uddannelsesfonde end at gøre noget ved de aktuelle arbejdsforhold.

--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Claus Frørup (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 27-10-07 16:19

Isang tao pinangalanan, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> nagsulat:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:ebc4i39fri1e66f36le2cuto69doarlb73@4ax.com...
>> Jeg kan godt forstå det pres i lever under...det JERES pauser, der
>> forsvinder ude i trafikken...desværre.....uden ekstrabetaling *suk*
>>
>Det kan godt være at bussemændene er kede af at de
>ikke kan få deres pauser hvis ikke de kører råddent.
>Men helt ærligt så er det vel dem selv der har valgt jobbet
>og ladet arbejdsgiveren presse tempoet op.

I mit og flere andes tilfælde har vi selv valgt jobbet og i starten
var det ikke så presset. Men så skulle der privatiseres og buskørsel
være billig.
Busserne koster det samme
Brændstof koster det samme
forsikring, administration og andre ud/afgifter koster det samme.
Så er der kun et sted der kan spares, og det er på medarbejdernes løn
og arbejdsvilkår.... det gælder i øvrigt for alle de brancher der får
privatiseringens velsignelser at føle.


Desuden er det trafikselskabet (Movia) der suverænt bestemmer hvordan
køreplanen skal se ud.
Arbejdsgiveren (Citytrafik) lægger vagtplanerne ud fra køreplanen og
overenskomst.
Her er der ikke plads til sund fornuft som burde sige at man ikke skal
være på arbejde i Københavnertrafikken i over 8 timer.

>Personligt var jeg ikke hoppet på den limpind.
>Selv har jeg forladt 3 arbejdspladser fordi jeg ikke
>ville ødelægge mit helbred for ussel mammon.
>Det er ikke for at være hellig, men blot bevidst
>om min trivsel, ve og vel.

Godt for dig

>Al ære og respekt for dem som gider, men fri os
>for klynk og jammer.

Og så er der os som forsøger at få det ændret
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Andersen [3650] (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 27-10-07 16:26

"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
news:r0l6i3pr6f98lt8pke9ugv99t2aj9dcbd1@4ax.com...
> Og så er der os som forsøger at få det ændret
>
Al ære og respekt for jer også



Claus Frørup (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 27-10-07 18:45

Isang tao pinangalanan, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke> nagsulat:

>"Claus Frørup" <Claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
>news:r0l6i3pr6f98lt8pke9ugv99t2aj9dcbd1@4ax.com...
>> Og så er der os som forsøger at få det ændret
>>
>Al ære og respekt for jer også
>
Ih tak
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Claus Frørup (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 27-10-07 16:07

Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen <> nagsulat:

>On Fri, 26 Oct 2007 19:49:15 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
>wrote:
klip

>>næh, men det hænder dog.
>
>ja, jeg var flink engang i '98 ) - så der går 15 år endnu før næste
>gang )) (og dog!......se ovenfor)

Jeg skal nok holde øje med dig.-)

>>
>>Jeg begyndte at køre bus i 81, så jeg har lært at leve med det
>>Måske derfor jeg kører helt modsat når jeg er i privatbilen
>
>Jeg kan godt forstå det pres i lever under...det JERES pauser, der
>forsvinder ude i trafikken...desværre.....uden ekstrabetaling *suk*

Overtidsbetalingen mangler nu ikke, men den er i mine øjne intet værd
da den ikke giver nogen form for fred og ro til opladning til den
næste tur.
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Ukendt (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-10-07 19:27

On Sat, 27 Oct 2007 17:06:46 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
wrote:

>Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen <> nagsulat:
>
>>On Fri, 26 Oct 2007 19:49:15 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
>>wrote:
>klip
>
>>>næh, men det hænder dog.
>>
>>ja, jeg var flink engang i '98 ) - så der går 15 år endnu før næste
>>gang )) (og dog!......se ovenfor)
>
>Jeg skal nok holde øje med dig.-)

BIG BROTHER i mere end en forstand )))

>
>>>
>>>Jeg begyndte at køre bus i 81, så jeg har lært at leve med det
>>>Måske derfor jeg kører helt modsat når jeg er i privatbilen
>>
>>Jeg kan godt forstå det pres i lever under...det JERES pauser, der
>>forsvinder ude i trafikken...desværre.....uden ekstrabetaling *suk*
>
>Overtidsbetalingen mangler nu ikke, men den er i mine øjne intet værd
>da den ikke giver nogen form for fred og ro til opladning til den
>næste tur.

Jeg har snakket en busfut, som sagde næsten det samme og forstår jeres
trængsler, ikke fordi jeg har kørt bus - jeg har kørt meget MED bus og
kørt meget på vejene i tjøihaunstrup og ved hvad der foregår. Så jeg
føler med jer, men kan ikke gøre ret meget.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (4L bilen )

Claus Frørup (28-10-2007)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 28-10-07 17:55

Isang tao pinangalanan, Ivan Madsen <> nagsulat:

>On Sat, 27 Oct 2007 17:06:46 +0200, Claus Frørup <Claus@froerup.dk>
>wrote:
klip
>>
>>Jeg skal nok holde øje med dig.-)
>
>BIG BROTHER i mere end en forstand )))

jow,jow.
klip
>>Overtidsbetalingen mangler nu ikke, men den er i mine øjne intet værd
>>da den ikke giver nogen form for fred og ro til opladning til den
>>næste tur.
>
>Jeg har snakket en busfut, som sagde næsten det samme og forstår jeres
>trængsler, ikke fordi jeg har kørt bus - jeg har kørt meget MED bus og
>kørt meget på vejene i tjøihaunstrup og ved hvad der foregår. Så jeg
>føler med jer, men kan ikke gøre ret meget.

Det skal du ikke tage så tungt
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Brian Sørup (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 26-10-07 20:35


<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:hpj1i35ijnj8odui0jc42cnhlsjl0qi86j@dtext.news.tele.dk...
> G'aften i stuerne
>
> Tør du teste dig selv, og offentliggøre resultatet ?
> http://www.dkfritidbil.dk/test/index.htm
>
>
> min:
>
> 4 Gul
> 6 Grøn
> 3 Grå
> 3 Orange
> 5 Blå
>

4 Gul
3 Grøn
3 Grå
3 Orange
5 Blå
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.



Finn Guldmann (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-10-07 01:40

jan@bygteknik.dk skrev:
> G'aften i stuerne
> Tør du teste dig selv, og offentliggøre resultatet ?
> http://www.dkfritidbil.dk/test/index.htm
> min:
> 4 Gul
> 6 Grøn
> 3 Grå
> 3 Orange
> 5 Blå
> :)
>
3-4-3-3-3


--
MVH Finn
Jeg har overskud til at vise hensyn til dig i trafikken.
Har du overskud til at vise hensyn til mig?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste