/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Designerlyd
Fra : Møller


Dato : 23-10-07 22:27

Designerlyd til biler og MC har været velkendt i mange år, og nu kommer
seneste skud på stammen.
http://ing.dk/artikel/82554

Møller

 
 
Stefan Jacobsen (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 24-10-07 12:08

> Designerlyd til biler og MC har været velkendt i mange år, og nu kommer
> seneste skud på stammen.
> http://ing.dk/artikel/82554
>
But why?

Stef



Møller (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-10-07 12:19

Stefan Jacobsen skrev:
>> Designerlyd til biler og MC har været velkendt i mange år, og nu kommer
>> seneste skud på stammen.
>> http://ing.dk/artikel/82554
>>
> But why?

Korrekt, endnu et af disse komplet overflødige tiltag

Møller

Stefan Jacobsen (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 24-10-07 12:51

>
> Korrekt, endnu et af disse komplet overflødige tiltag
>
Jeg tror sgu de får svært ved at få min gl. dieselhakker med 552kkm på
klokken ned på 20 db.

Stef



Møller (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-10-07 12:50

Stefan Jacobsen skrev:
>> Korrekt, endnu et af disse komplet overflødige tiltag
>>
> Jeg tror sgu de får svært ved at få min gl. dieselhakker med 552kkm på
> klokken ned på 20 db.

jo, men din subjektive opfattelse af lyden: støb øregangene ud med voks

Møller

Stefan Jacobsen (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 24-10-07 12:58

>
> jo, men din subjektive opfattelse af lyden: støb øregangene ud med voks
>
Eller udstødningen!



Møller (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-10-07 14:30

Stefan Jacobsen skrev:
>> jo, men din subjektive opfattelse af lyden: støb øregangene ud med voks
>>
> Eller udstødningen!

Nu fjerner du jo hele grundlaget for grundforskning i motorlyd

Møller

Finn Guldmann (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-10-07 00:41

Møller skrev:
>>> Designerlyd til biler og MC har været velkendt i mange år, og nu
>>> kommer seneste skud på stammen.
>>> http://ing.dk/artikel/82554
>> But why?
> Korrekt, endnu et af disse komplet overflødige tiltag
>
Jeg kunne da ellers komme på flere biler hvor det burde være pligtig at
køre med sådan en, sat på "20 db silence".

(Mon de også fåes til lastbiler? (Så kunne jeg nemlig øge antallet af
emner drastisk))

--
MVH Finn
Jeg har overskud til at vise hensyn til dig i trafikken.
Har du overskud til at vise hensyn til mig?

Kent Oldhøj (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 24-10-07 13:46

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in news:471f26bb$0$15889
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>> Designerlyd til biler og MC har været velkendt i mange år, og nu kommer
>> seneste skud på stammen.
> But why?

Fik du læst mere end overskriften i artiklen, så ville du vide hvorfor:

"Activesilence hedder isenkrammet. Et stykke lyddæmpende teknik, der kan få
motoren til at lyde sporty, elegant eller stille - helt ned til 20 decibel
er muligt."


Stefan Jacobsen (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 24-10-07 14:01


> Fik du læst mere end overskriften i artiklen, så ville du vide hvorfor:

JA

> "Activesilence hedder isenkrammet. Et stykke lyddæmpende teknik, der kan
> få
> motoren til at lyde sporty, elegant eller stille - helt ned til 20 decibel
> er muligt."
>
But Why?

Stef



Kent Oldhøj (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 24-10-07 15:31

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in
news:471f414a$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>
>> Fik du læst mere end overskriften i artiklen, så ville du vide
>> hvorfor:
> JA
>> "Activesilence hedder isenkrammet. Et stykke lyddæmpende teknik, der
>> kan få motoren til at lyde sporty, elegant eller stille - helt ned
>> til 20 decibel er muligt."
> But Why?

[Jørgen Clevin mode on]
Isenkrammet kan ændre lyden fra din udstødning, herunder også dæmpe den.
Til gavn for omgivelserne. Mindre larm, mindre stress. Det er en god ting.
[Jørgen Clevin mode off]


--
essport.dk

Møller (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-10-07 16:28

Kent Oldhøj skrev:

>>> "Activesilence hedder isenkrammet. Et stykke lyddæmpende teknik, der
>>> kan få motoren til at lyde sporty, elegant eller stille - helt ned
>>> til 20 decibel er muligt."
>> But Why?
>
> [Jørgen Clevin mode on]
> Isenkrammet kan ændre lyden fra din udstødning, herunder også dæmpe den.
> Til gavn for omgivelserne. Mindre larm, mindre stress. Det er en god ting.
> [Jørgen Clevin mode off]
>

Det ødelægger helt grundlaget for min forretning:

Tuning:
Trin 1: 4 mm hulle bores i lydpotte. kr: 250, + moms
Trin 2. 4 mm huller bores før kat. kr: 750 + moms
Trin 3. indmad fjernes fra lydpotter kr 1500+ moms
Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:
Alle priser er additive.

Møller

Peter Dalgaard (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 24-10-07 16:54

Møller <M@g2net.dk> writes:

> Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
> Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:

Trin 5 og prisen på trin 6 tonet af hensyn til evt. ubefæstede sjæle,
som kunne fristes til at kopiere forretningsmodellen...

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Møller (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-10-07 18:59

Peter Dalgaard skrev:
> Møller <M@g2net.dk> writes:
>
>> Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
>> Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:
>
> Trin 5 og prisen på trin 6 tonet af hensyn til evt. ubefæstede sjæle,
> som kunne fristes til at kopiere forretningsmodellen...
>

trin 5: fjerne luftfilter: kun € 120,-

trin 6: henviser til 3M + 125%

Da jeg kørte modellen på Mini'er, var den mere omfattende, fra trin 4 kom
der krumptapsvingningsdæmpere, 5: ny karburator, 6: 2 karburatorer+ ny
udstødning 7: ny knast,AEA630 eller 88G229 + extraktionsmanifold, 8: komplet
afbalancering af alle del+ smedede stempler. Ja der var næsten ingen ende på
herlighederne )

Møller

Torben Scheel (25-10-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-10-07 07:02

Møller wrote:
>
> Det ødelægger helt grundlaget for min forretning:
>
> Tuning:
> Trin 1: 4 mm hulle bores i lydpotte. kr: 250, + moms
> Trin 2. 4 mm huller bores før kat. kr: 750 + moms
> Trin 3. indmad fjernes fra lydpotter kr 1500+ moms
> Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
> Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:
> Alle priser er additive.
>
Lix for høj for målgruppe - intet salg.

--
vh
Torben

Møller (25-10-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-10-07 11:11

Torben Scheel skrev:
> Møller wrote:
>>
>> Det ødelægger helt grundlaget for min forretning:
>>
>> Tuning:
>> Trin 1: 4 mm hulle bores i lydpotte. kr: 250, + moms
>> Trin 2. 4 mm huller bores før kat. kr: 750 + moms
>> Trin 3. indmad fjernes fra lydpotter kr 1500+ moms
>> Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
>> Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:
>> Alle priser er additive.
>>
> Lix for høj for målgruppe - intet salg.
>

Men jeg er sikker på at det kan børsnoteres på First North, ligesom
NanoCover, Abaris m.fl.

Her er der intet krav om IQ over 45 for investorer.

Møller

Møller (25-10-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 25-10-07 11:18

Torben Scheel skrev:
> Møller wrote:
>>
>> Det ødelægger helt grundlaget for min forretning:
>>
>> Tuning:
>> Trin 1: 4 mm hulle bores i lydpotte. kr: 250, + moms
>> Trin 2. 4 mm huller bores før kat. kr: 750 + moms
>> Trin 3. indmad fjernes fra lydpotter kr 1500+ moms
>> Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
>> Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:
>> Alle priser er additive.
>>
> Lix for høj for målgruppe - intet salg.
>

Måske et opslag hos grønthanderen med tegning?
Jeg tager ikke imod geder og kameler som betaling.

Møller

Møller (24-10-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-10-07 14:32

Kent Oldhøj skrev:
> "Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in news:471f26bb$0$15889
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>>> Designerlyd til biler og MC har været velkendt i mange år, og nu kommer
>>> seneste skud på stammen.
>> But why?
>
> Fik du læst mere end overskriften i artiklen, så ville du vide hvorfor:

skal du ødelægge en god gammel historie ved at komme med kendsgerninger.

Hvid lyd og modfrekvenser o.s.v. har holdt mangen en studerende beskæftiget
i mange timer )

Møller

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste