|
| Designerlyd Fra : Møller |
Dato : 23-10-07 22:27 |
| | |
Stefan Jacobsen (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 24-10-07 12:08 |
|
> Designerlyd til biler og MC har været velkendt i mange år, og nu kommer
> seneste skud på stammen.
> http://ing.dk/artikel/82554
>
But why?
Stef
| |
Møller (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 24-10-07 12:19 |
|
Stefan Jacobsen skrev:
>> Designerlyd til biler og MC har været velkendt i mange år, og nu kommer
>> seneste skud på stammen.
>> http://ing.dk/artikel/82554
>>
> But why?
Korrekt, endnu et af disse komplet overflødige tiltag
Møller
| |
Stefan Jacobsen (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 24-10-07 12:51 |
|
>
> Korrekt, endnu et af disse komplet overflødige tiltag
>
Jeg tror sgu de får svært ved at få min gl. dieselhakker med 552kkm på
klokken ned på 20 db.
Stef
| |
Møller (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 24-10-07 12:50 |
|
Stefan Jacobsen skrev:
>> Korrekt, endnu et af disse komplet overflødige tiltag
>>
> Jeg tror sgu de får svært ved at få min gl. dieselhakker med 552kkm på
> klokken ned på 20 db.
jo, men din subjektive opfattelse af lyden: støb øregangene ud med voks
Møller
| |
Stefan Jacobsen (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 24-10-07 12:58 |
|
>
> jo, men din subjektive opfattelse af lyden: støb øregangene ud med voks
>
Eller udstødningen!
| |
Møller (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 24-10-07 14:30 |
|
Stefan Jacobsen skrev:
>> jo, men din subjektive opfattelse af lyden: støb øregangene ud med voks
>>
> Eller udstødningen!
Nu fjerner du jo hele grundlaget for grundforskning i motorlyd
Møller
| |
Finn Guldmann (27-10-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 27-10-07 00:41 |
|
Møller skrev:
>>> Designerlyd til biler og MC har været velkendt i mange år, og nu
>>> kommer seneste skud på stammen.
>>> http://ing.dk/artikel/82554
>> But why?
> Korrekt, endnu et af disse komplet overflødige tiltag
>
Jeg kunne da ellers komme på flere biler hvor det burde være pligtig at
køre med sådan en, sat på "20 db silence".
(Mon de også fåes til lastbiler? (Så kunne jeg nemlig øge antallet af
emner drastisk))
--
MVH Finn
Jeg har overskud til at vise hensyn til dig i trafikken.
Har du overskud til at vise hensyn til mig?
| |
Kent Oldhøj (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 24-10-07 13:46 |
|
"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in news:471f26bb$0$15889
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>> Designerlyd til biler og MC har været velkendt i mange år, og nu kommer
>> seneste skud på stammen.
> But why?
Fik du læst mere end overskriften i artiklen, så ville du vide hvorfor:
"Activesilence hedder isenkrammet. Et stykke lyddæmpende teknik, der kan få
motoren til at lyde sporty, elegant eller stille - helt ned til 20 decibel
er muligt."
| |
Stefan Jacobsen (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Stefan Jacobsen |
Dato : 24-10-07 14:01 |
|
> Fik du læst mere end overskriften i artiklen, så ville du vide hvorfor:
JA
> "Activesilence hedder isenkrammet. Et stykke lyddæmpende teknik, der kan
> få
> motoren til at lyde sporty, elegant eller stille - helt ned til 20 decibel
> er muligt."
>
But Why?
Stef
| |
Kent Oldhøj (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 24-10-07 15:31 |
|
"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in
news:471f414a$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Fik du læst mere end overskriften i artiklen, så ville du vide
>> hvorfor:
> JA
>> "Activesilence hedder isenkrammet. Et stykke lyddæmpende teknik, der
>> kan få motoren til at lyde sporty, elegant eller stille - helt ned
>> til 20 decibel er muligt."
> But Why?
[Jørgen Clevin mode on]
Isenkrammet kan ændre lyden fra din udstødning, herunder også dæmpe den.
Til gavn for omgivelserne. Mindre larm, mindre stress. Det er en god ting.
[Jørgen Clevin mode off]
--
essport.dk
| |
Møller (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 24-10-07 16:28 |
|
Kent Oldhøj skrev:
>>> "Activesilence hedder isenkrammet. Et stykke lyddæmpende teknik, der
>>> kan få motoren til at lyde sporty, elegant eller stille - helt ned
>>> til 20 decibel er muligt."
>> But Why?
>
> [Jørgen Clevin mode on]
> Isenkrammet kan ændre lyden fra din udstødning, herunder også dæmpe den.
> Til gavn for omgivelserne. Mindre larm, mindre stress. Det er en god ting.
> [Jørgen Clevin mode off]
>
Det ødelægger helt grundlaget for min forretning:
Tuning:
Trin 1: 4 mm hulle bores i lydpotte. kr: 250, + moms
Trin 2. 4 mm huller bores før kat. kr: 750 + moms
Trin 3. indmad fjernes fra lydpotter kr 1500+ moms
Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:
Alle priser er additive.
Møller
| |
Peter Dalgaard (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 24-10-07 16:54 |
|
Møller <M@g2net.dk> writes:
> Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
> Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:
Trin 5 og prisen på trin 6 tonet af hensyn til evt. ubefæstede sjæle,
som kunne fristes til at kopiere forretningsmodellen...
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Møller (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 24-10-07 18:59 |
|
Peter Dalgaard skrev:
> Møller <M@g2net.dk> writes:
>
>> Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
>> Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:
>
> Trin 5 og prisen på trin 6 tonet af hensyn til evt. ubefæstede sjæle,
> som kunne fristes til at kopiere forretningsmodellen...
>
trin 5: fjerne luftfilter: kun € 120,-
trin 6: henviser til 3M + 125%
Da jeg kørte modellen på Mini'er, var den mere omfattende, fra trin 4 kom
der krumptapsvingningsdæmpere, 5: ny karburator, 6: 2 karburatorer+ ny
udstødning 7: ny knast,AEA630 eller 88G229 + extraktionsmanifold, 8: komplet
afbalancering af alle del+ smedede stempler. Ja der var næsten ingen ende på
herlighederne )
Møller
| |
Torben Scheel (25-10-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 25-10-07 07:02 |
|
Møller wrote:
>
> Det ødelægger helt grundlaget for min forretning:
>
> Tuning:
> Trin 1: 4 mm hulle bores i lydpotte. kr: 250, + moms
> Trin 2. 4 mm huller bores før kat. kr: 750 + moms
> Trin 3. indmad fjernes fra lydpotter kr 1500+ moms
> Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
> Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:
> Alle priser er additive.
>
Lix for høj for målgruppe - intet salg.
--
vh
Torben
| |
Møller (25-10-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 25-10-07 11:11 |
|
Torben Scheel skrev:
> Møller wrote:
>>
>> Det ødelægger helt grundlaget for min forretning:
>>
>> Tuning:
>> Trin 1: 4 mm hulle bores i lydpotte. kr: 250, + moms
>> Trin 2. 4 mm huller bores før kat. kr: 750 + moms
>> Trin 3. indmad fjernes fra lydpotter kr 1500+ moms
>> Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
>> Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:
>> Alle priser er additive.
>>
> Lix for høj for målgruppe - intet salg.
>
Men jeg er sikker på at det kan børsnoteres på First North, ligesom
NanoCover, Abaris m.fl.
Her er der intet krav om IQ over 45 for investorer.
Møller
| |
Møller (25-10-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 25-10-07 11:18 |
|
Torben Scheel skrev:
> Møller wrote:
>>
>> Det ødelægger helt grundlaget for min forretning:
>>
>> Tuning:
>> Trin 1: 4 mm hulle bores i lydpotte. kr: 250, + moms
>> Trin 2. 4 mm huller bores før kat. kr: 750 + moms
>> Trin 3. indmad fjernes fra lydpotter kr 1500+ moms
>> Trin 4: speedometer omprogrammeres + 10% visning kr. 750 + moms
>> Trin 6: Toning af alle ruder så de ikke kan se fjolset:
>> Alle priser er additive.
>>
> Lix for høj for målgruppe - intet salg.
>
Måske et opslag hos grønthanderen med tegning?
Jeg tager ikke imod geder og kameler som betaling.
Møller
| |
Møller (24-10-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 24-10-07 14:32 |
|
Kent Oldhøj skrev:
> "Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> wrote in news:471f26bb$0$15889
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>>> Designerlyd til biler og MC har været velkendt i mange år, og nu kommer
>>> seneste skud på stammen.
>> But why?
>
> Fik du læst mere end overskriften i artiklen, så ville du vide hvorfor:
skal du ødelægge en god gammel historie ved at komme med kendsgerninger.
Hvid lyd og modfrekvenser o.s.v. har holdt mangen en studerende beskæftiget
i mange timer )
Møller
| |
|
|