Gsxéren er synet !!!
Fra : René Dahl

Dato : 12-07-01 19:34

Ja så fik jeg endelig taget mig sammen og fik en synstid til d.12/7-01.
Jeg ankommer til Roskilde kl. lort. (6.45 ca. 45min. for tidligt) havde tid
7.35.

Der holder allerede en gsxr400 der skal ind før mig.
Han kommer ind kl.7.00 og ca.7min efter kommer han ud med et stort smil på
læben og hilser venligt.
Damn!! tænker jeg, de kan sku´ ikke fejle meget sådan en ny cykel og kigger
hen på min 81´ Suzuki GSX750EX.

Jeg bliver allerede nervøs for hvad han nu kan finde af små åndsvage
defekter, selvom jeg har gået den igennem.

Jeg kommer ind lige efter ca.7.10 kanooon!!!
så kigger han på den i 5min. og så er det overstået. ))
og så uden anmærkninger.

Jeg anede ikke synsfolk havde indbyggede
lygteapparater ???, han bukkede sig ned foran cyklen og sagde "den står jo
fint i højden" .
derefter tog han i fodbremsen og tjekker lyset.
Nåå !! siger han, den ser jo fin ud, der er vist ikke meget at komme
efter.
så skriver han papirene.

Kan det virkelig være rigtig at jeg har gået og været så nervøs til ingen
verdens nytte.

Jeg troede de var mere grundige, eftersom der ikke er periodesyn på mcér ???

Anyway!! synet blev den og glad er jeg

En lille historie fra stevns.
René

Fra : Asger Steffensen

Dato : 12-07-01 22:24

"René Dahl" <rdgsn@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> verdens nytte.
>
> Jeg troede de var mere grundige, eftersom der ikke er periodesyn på mcér

Rart at høre en god historie fra "De Hellige Haller".
Du har været heldig, på en dårlig dag kunne du sagtens have fået
anmærkninger.
Jeg har prøvet at komme med en GS 450'er engang, der var tip-top! Alligevel
fik jeg en anmærkning fordi baglygteglassets indbyggede reflekser var røde
og ikke orange!
En anden gang fik jeg godkendt en 650 Katana som jeg havde fået druknet, så
jeg måtte trække ind i hallen, og de ikke kunne prøvekøre den, da den ikke
ville starte.
Min far fik for et par år siden synet sin '75 GT 750. Den havde hul på
forrørene (=LARM), utæt forgaffel (=ingen dæmpning, og mulighed for olie på
bremserne), ekstrem ruskende bagbremse og voldsomt slør i bagsvingerlejerne,
samt meget slidte bagstøddæmpere...! Men det gælder ikke helt, for han
kendte synsmanden fra tidligere syn.

Det hjælper iøvrigt gerne hvis køretøjet fremstår i pæn stand. Min '74 Audi
gik glat igennem sidste år (men den er faktisk også i orden). Synsmandens
kommentar var, efter et kig og et par slag med den spidse hammer: "utroligt
hvad tectylbehandling kan gøre, hva'?"

Asger
ZX-10 (der skal til syn, hvis ellers nogen vil købe den...)