Diesella påhængsmotor
Fra : Lars Hansen

Dato : 08-11-07 20:30

Hej gruppe.
Jeg er den delvist lykkelige ejer af to forskellige- den nyere model med
motorhætte og den ældre uden.

Den nyeste kan ses nederst på en Italiensk (!) hjemmeside
http://digilander.libero.it/OLDMERCS/storia/carrellata.htm

og er en 4 HK, 70 ccm motor.

Den ældre kan anes i høje kant af billedet af gamle Diesella-produkter på
http://diesella.networkpartners.dk/Historien%20bag%20Diesella-142.aspx

Er der nogen, der kan hjælpe med oplysninger om de to motorer?
Især om deres formentlige familieskab med knallertmotorerne.

Den nyeste mangler et topstykke, og det ville jo være fint evt. at kunne få
den i sving igen v.h.a. reservdele fra en knallert.

Jeg har kigget flere veteranknallert-hjemmesider igennem og fundet lidt om
fabrikken men uden at finde noget videre om dette emne, der selvfølgelig
også er lidt i yderkanten af deres interesseområde.

Tak for evt. hjælp.

VH,

Lars
Odense

Fra : Madsen58

Dato : 08-11-07 23:10

"Lars Hansen" <kedelig@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> og er en 4 HK, 70 ccm motor.
>
> Den ældre kan anes i høje kant af billedet af gamle Diesella-produkter på

Hvad med at ringe til deres kustode om de har oplysninger liggende.

Fra : Lars Hansen

Dato : 09-11-07 13:42

> Hvad med at ringe til deres kustode om de har oplysninger liggende.

God ide. Vil bare prøve at finde ud af mest muligt inden jeg tøfler til
Kolding og banker på.

VH,
Lars