Originalfarver til Yamaha?
Fra : cbm

Dato : 22-10-07 19:30

Er der nogen som ved hvordan man får fat i originalfarver til en Yamaha?..
Ifølge forhandleren findes der ikke hverken farvekoder eller originale
farvestifter til en Yamaha..

Jeg kan heller ikke finde en mail adresse direkte til Yamaha.. ideer?

/cbm

Fra : Robert Andersen

Dato : 23-10-07 09:54

> [...]
> farvestifter til en Yamaha..
>
> Jeg kan heller ikke finde en mail adresse direkte til Yamaha.. ideer?

Spørg importøren
Yamaha Motor Scandinavia
Agerhatten 27 A
5220 Odense SØ
Tel: 63 10 95 00
Fax: 63 10 95 01

.... selvfølgelig ved de hvilke farver der er brugt..

Post endelig resultatet her, skal også bruge el lille skvæt rød og perlemors
hvid til min R1

Fra : cbm

Dato : 23-10-07 14:30

"Robert Andersen" <mail@robertandersenfjerndette.info> skrev i en meddelelse

> Spørg importøren
> Yamaha Motor Scandinavia
> Agerhatten 27 A
> 5220 Odense SØ
> Tel: 63 10 95 00
> Fax: 63 10 95 01
>
> ... selvfølgelig ved de hvilke farver der er brugt..
>
> Post endelig resultatet her, skal også bruge el lille skvæt rød og
> perlemors hvid til min R1

Ja det ville jeg jo også mene.. men Yamaha er lidt underlige i den retning..
Jeg prøvede importøren i Odense som du skrev nummeret til men svaret er
nej.. Vi har desværre ikke farvekoder eller originalfarver.. vi kan heller
ikke skaffe dem..

Fra : Bongo

Dato : 23-10-07 14:55

> Jeg kan heller ikke finde en mail adresse direkte til Yamaha.. ideer?

Det er Yamaha design café du mangler:
http://www.yamaha-motor-europe.com/designcafe/en/public/

Vh Bongo

Fra : Finn og Angela

Dato : 23-10-07 16:29

"cbm" <cbm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> farvestifter til en Yamaha..
>
> Jeg kan heller ikke finde en mail adresse direkte til Yamaha.. ideer?

Der er en tråd om emnet ifm. Yamahas XJ-modeller her:
http://xjbikes.com/Forums/viewtopic/t=3709/highlight=colour+code.html

2. og 3. sidste post indeholder links, du måske kan bruge?

Finn

Fra : bøv

Dato : 23-10-07 20:39

> [...]
> Er der nogen som ved hvordan man får fat i originalfarver til en Yamaha?..
> Ifølge forhandleren findes der ikke hverken farvekoder eller originale

Det kan jeg.!!!!
Jeg skal bruge stelnummer og farvekode og type
De 2 sidste finder man som regel på et stelrør under sædet.

Bøv

Fra : cbm

Dato : 23-10-07 21:33

"bøv" <nejduerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det kan jeg.!!!!
> Jeg skal bruge stelnummer og farvekode og type
> De 2 sidste finder man som regel på et stelrør under sædet.

Har stelnummer og typenummer fra registreringsattest.. du kan ikke nøjes med
et billede (http://gertsvej.dk/dragstar.htm) eller skal jeg ud og ha' sædet
af ? =)

Fra : Jan Bachman

Dato : 24-10-07 07:55

On Tue, 23 Oct 2007 22:33:28 +0200, "cbm" <cbm@mail.dk> wrote:

>"bøv" <nejduerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Har stelnummer og typenummer fra registreringsattest.. du kan ikke nøjes med
> [...]

Jeg har haft præcis den model og farve (årg. 99). Ved købet havde den
en lille dyb skramme (5 cm) i det grønne på bagskærmen. Det fik jeg
udbedret hos Aagesen. Der var samme ballade med ukendte farvekoder.
Deres maler gjorde et fortrinligt arbejde, og kunne blande den rigtige
farve. Efterfølgende var det ikke til at se, at der havde været en
skramme.

/Jan

Fra : bøv

Dato : 24-10-07 17:44

> [...]
>
> "bøv" <nejduerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har stelnummer og typenummer fra registreringsattest.. du kan ikke nøjes

Jeg skal bruge koden !
Typen jeg taler om fremgår også af mærkaten.

Mvh.Bøv

Fra : Niels Bitsch Nielsen

Dato : 24-10-07 09:13

Prøve evt. også dettet link: