|
| Brugt Vito eller Hi-Ace? Fra : Perminator |
Dato : 21-10-07 18:20 |
|
Hej
Efter at have slidt 3 brugtkøbte Hi-Acer op gennem årene (en 81-er, en 85-er
og nu en 91-er LH102 med 390kkm på uret) kunne det være, at der skal
forandring til.
Nu vil jeg så have en varebil med ABS og AirBag, og rimelig kørekomfort.
Jeg kigger efter momsfri Vito eller Hi-ace fra 96-98, og der kan
tilsyneladende godt findes emner mellem 50-60kkr, med ca.200kkm på uret.
Jeg pendler ca. 35kkm om året, så det er ikke kørsel til bageren der er
aktuelt.
Hvad skal jeg give opmærksomhed, hvis det bliver en Vito jeg kigger på?
Jeg har hørt om rust i pladesammenføjninger, fx i dørene, men det er til at
forholde sig til.
Min bekymring er, om den efter 200kkm ofte skal på værksted og have skiftet
dyre sliddele, eller om der er kendte skavanker? Min forventning til begge
mærker er jo, at de uden videre kan runde 400kkm, ligesom LH102eren er ved
at gøre!
På forhånd tak for inputs
--
"Perminator"
Per Misser
Hi-Ace 1991
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
| |
TDN (21-10-2007)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 21-10-07 18:59 |
|
"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:471b8a79$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
> Efter at have slidt 3 brugtkøbte Hi-Acer op gennem årene (en 81-er, en
> 85-er og nu en 91-er LH102 med 390kkm på uret) kunne det være, at der skal
> forandring til.
> Nu vil jeg så have en varebil med ABS og AirBag, og rimelig kørekomfort.
> Jeg kigger efter momsfri Vito eller Hi-ace fra 96-98, og der kan
> tilsyneladende godt findes emner mellem 50-60kkr, med ca.200kkm på uret.
> Jeg pendler ca. 35kkm om året, så det er ikke kørsel til bageren der er
> aktuelt.
> Hvad skal jeg give opmærksomhed, hvis det bliver en Vito jeg kigger på?
> Jeg har hørt om rust i pladesammenføjninger, fx i dørene, men det er til
> at forholde sig til.
> Min bekymring er, om den efter 200kkm ofte skal på værksted og have
> skiftet dyre sliddele, eller om der er kendte skavanker? Min forventning
> til begge mærker er jo, at de uden videre kan runde 400kkm, ligesom
> LH102eren er ved at gøre!
> På forhånd tak for inputs
>
> --
Toyota kender du og her en brugttest af Vito:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BA3A760B-0C4F-494E-8D0E-03DB3366B438/0/brugtbiltest.pdf
Ikke opløftende læsning.
Mvh
Thomas
>
> "Perminator"
> Per Misser
> Hi-Ace 1991
> CX500 Eurosport 82
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
>
>
| |
Mogens (21-10-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 21-10-07 19:02 |
|
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:471b935c$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Toyota kender du og her en brugttest af Vito:
> www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BA3A760B-0C4F-494E-8D0E-03DB3366B438/0/brugtbiltest.pdf
> Ikke opløftende læsning.
Det er den største spand, der findes - især i den gamle årgang.
Een af vore kunder faldt for fristelsen og købte en stak Vito'er.
Da problemerne væltede ind, valgte han at tage tyren ved hor-
nene og afleverede hele lortet tilbage til forhandleren. Det kom
til at koste ham en røvfuld penge, men det gjorde de mange
værkstedsbesøg også (tabt indtjening og sure kunder)...
| |
Perminator (21-10-2007)
| Kommentar Fra : Perminator |
Dato : 21-10-07 20:34 |
|
Hej begge
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:TuMSi.11865$ZA.7861@newsb.telia.net...
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:471b935c$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Toyota kender du og her en brugttest af Vito:
>> www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BA3A760B-0C4F-494E-8D0E-03DB3366B438/0/brugtbiltest.pdf
>> Ikke opløftende læsning.
>
> Det er den største spand, der findes - især i den gamle årgang.
>
> Een af vore kunder faldt for fristelsen og købte en stak Vito'er.
> Da problemerne væltede ind, valgte han at tage tyren ved hor-
> nene og afleverede hele lortet tilbage til forhandleren. Det kom
> til at koste ham en røvfuld penge, men det gjorde de mange
> værkstedsbesøg også (tabt indtjening og sure kunder)...
Nej det ser da slet ikke opløftende ud - rust, topstykke,
drivakselmanchetter, ringe brændstoføkonomi, dårligt ledningsnet, springer
ud af gear, polstring revner, oma.
Dumme fejl på en bil, hvor der ellers skulle være gode køreegenskaber og
komfort.
Det kan vist meget vel blive til, at forandringen kun bliver en nyere
Hi-Ace.
Jeg takker for linket og de gode inputs.
Venlig hilsen
--
"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
| |
soeren-s@forum.dk (21-10-2007)
| Kommentar Fra : soeren-s@forum.dk |
Dato : 21-10-07 19:35 |
|
On 21 Okt., 19:20, "Perminator" <per.misserfj...@mail.dk> wrote:
> Hej
> Efter at have slidt 3 brugtkøbte Hi-Acer op gennem årene (en 81-er, en 85-er
> og nu en 91-er LH102 med 390kkm på uret) kunne det være, at der skal
> forandring til.
Ha ha ha
slidt en toyota op ??
TROLL !
| |
Perminator (21-10-2007)
| Kommentar Fra : Perminator |
Dato : 21-10-07 19:57 |
|
> Efter at have slidt 3 brugtkøbte Hi-Acer op gennem årene (en 81-er, en
> 85-er
> og nu en 91-er LH102 med 390kkm på uret) kunne det være, at der skal
> forandring til.
Ha ha ha
slidt en toyota op ??
TROLL !
Jaja, der er jo nok et par hundrede tusinde i motoren endnu, og gearkasse og
bagtøj lader heller ikke høre fra sig. Den seneste synsmand advarede mig
mod oliespild!!. Han mente at chancen for et gennemtæret bundkar udefra var
stor, når den var så tør
Men rusten begynder at plage, og der er da også blevet spist et par
generatorer, en starter, et par vandpumper, en køler, en bremsehovedcylinder
oma. gennem årene.
De største problemer med LH102eren for mig er, at sikkerheden ikke lever op
til dagens standard. Den er en djævel til at overbremse (blokere)
baghjulene når den er uden last, til trods for omhyggelig pasning af bremser
og ALB-ventil. Det er til stor fare, især i regnvejr.
Desuden er den passive sikkerhed i fronten ikke up to date ved frontale
kollisioner (som jeg dog ikke bruger mange af).
Så "slidt op" skal forstås som manglende lyst til at fortsætte vedligeholdet
på en lidt for utidssvarende bil, kørselsbehovet taget i betragtning, samt
ikke mindst at priserne for reeksport af modellen for tiden er ganske
gunstige
Har du mere end en one-liner til svar?
--
"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
| |
soeren-s@forum.dk (21-10-2007)
| Kommentar Fra : soeren-s@forum.dk |
Dato : 21-10-07 20:13 |
|
>
>
> De største problemer med LH102eren for mig er, at sikkerheden ikke lever op
> til dagens standard. Den er en djævel til at overbremse (blokere)
> baghjulene når den er uden last, til trods for omhyggelig pasning af bremser
> og ALB-ventil. Det er til stor fare, især i regnvejr.
> Desuden er den passive sikkerhed i fronten ikke up to date ved frontale
> kollisioner (som jeg dog ikke bruger mange af).
>
>
Du har bare ikke forstået toyotas bremsesystem i de fleste tilfælde
forhindrer en frontalkollision ! for når baghjulene blokerer vender
den jo bagenden fremad
Men du har ret i at de har et svagt punkt mht. overbremsning på
baghjulene ( som løses ved at men træder endnu hårdere så den også
blokerer på forhjulene hvis man gerne vil have forenden til at vende
fremad
| |
|
|