Skrue i dæk
Fra : Finn

Dato : 21-10-07 15:04

Jeg har netop skiftet over til vinter skøjter på vognen...

Da jeg så lige skulle gå sommerdækkene efter så jeg en 2-3 mm rund
metaldims i dækket. Det menter jeg så ikke skulle være der (det er jo
ikke et pigdæk) så jeg tog fat med en spidstang og ud kom den.
Her blev jeg dog lidt utryg ved situationen. Det var den spidse ende af
en skrue og den var ca. 11 mm lang (selve hovedet må være slidt af).

Er der risiko for at dækket kan have taget alvorligt skade? Der er
stadig et seriøst hul efter skruen...

PS dækket har kun kørt 7-8000 km...

Mvh
Finn

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 21-10-07 15:59

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrue og den var ca. 11 mm lang (selve hovedet må være slidt af).
>
> Er der risiko for at dækket kan have taget alvorligt skade? Der er stadig

Jeg ville ikke køre med det som det var der.
Men det er jo nemt at sige når man selv kan lappe det.

Mvh
Frank

Fra : Mathias

Dato : 21-10-07 19:03

> Er der risiko for at dækket kan have taget alvorligt skade? Der er stadig
> et seriøst hul efter skruen...

Der er vel chance for at dækket kan punktere, eller er det allerede. Men
hvis du er glad for dækket, så kør da hen og få det lappet for 150 kr hos en
dækmand..

-Mathias