Hjelm med i fly
Fra : Benjamin

Dato : 16-10-07 20:00

Hej,

jeg skal den 16. december 6 uger til Indien og køre motorcykel med min
bror (der er på vej gennem Iran og gerne skulle nå frem til den
tid...)

Jeg vil i den forbindelse gerne have min egen hjelm med, og ville
derfor høre, om nogen har erfaringer med at have hjelm med i fly. Jeg
vil helst have den med som håndbagage, men tæller den så som en taske
eller hvad? Jeg må kun have 20 kg + 1 stk. håndbagage med.

Hvis jeg tager den på er det vel bare påklædning, men det er vagterne
nok ikke så glade for

Vh Benjamin

http://www.hippietrail.dk

Fra : KentBM

Dato : 16-10-07 20:24

Benjamin skrev:
> Hej,
>
> jeg skal den 16. december 6 uger til Indien og køre motorcykel med min
> bror (der er på vej gennem Iran og gerne skulle nå frem til den
> tid...)
God tur

> [...]
> vil helst have den med som håndbagage, men tæller den så som en taske
> eller hvad? Jeg må kun have 20 kg + 1 stk. håndbagage med.

Så du vælger et stk. hånbagage, hvor hjelmen kan være i. Men kontroller
lige, om den kan være i skabene på flyet.

--

Kent

Fra : Martin Poll

Dato : 16-10-07 20:38

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse
> Så du vælger et stk. hånbagage, hvor hjelmen kan være i. Men kontroller
> lige, om den kan være i skabene på flyet.
> Kent.
Hej
Som jeg husker det var det lige til øllet at den kunne komme ind i
håndbagerummet over sæderne.
Jeg havde selv 2 hjelme med hjem fra Thailand i en sportstaske .

>Med venlig hilsen
Martin Poll
SL1000

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-10-07 21:03

Prøv dette link: http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Sikkerhed/Bagage/

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-10-07 21:05

"Bo Bjerre" <b_bjerre@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil helst have den med som håndbagage, men tæller den så som en taske
> eller hvad? Jeg må kun have 20 kg + 1 stk. håndbagage med.

Æv, jeg glemte at signere... ;o|

--
\ ! /
(@ @)

Bo Bjerre
XV750SE (1981)

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-10-07 07:39

Benjamin wrote:
> Jeg må kun have 20 kg + 1 stk. håndbagage med.

Dobbelttjek lige om ikke de 20 kg er inkl din håndbagage.

/jim

Fra : Armand

Dato : 17-10-07 15:31

Jim Andersen skrev:

> Dobbelttjek lige om ikke de 20 kg er inkl din håndbagage.

Der er stor forskel på om man er på chartertur, eller med et rutefly!
På vores nylige USA-ferie, der var hjemme-arrangeret her fre PC'en måtte
vi med Delta have 2x25Kg bagage og 1X10 kg håndbagage. Derudover har
IT-alderen ændret folks håndbagage så meget at man havde lov til ét
ekstra stykke håndbagage (á laptop'en)!
Hvis det er en tur med et rute-selskab er der mulighed for at kunne få
hjelmen med under dén klausul - Det kræver dog at den ikke er for stor :-/

--
Armand.

Fra : Benjamin

Dato : 17-10-07 12:51

Hmm, ser ud som om jeg hellere må tage kontakt med de selskaber jeg
flyver med.

Tak for alle Jeres svar!

Vh Benjamin

http://www.hippietrail.dk

Fra : Astrup

Dato : 18-10-07 17:44

Kan du ikke bare tage den på?

Fra : Svend Augsburg

Dato : 19-10-07 14:25

> [...]
>erfaringer med at have hjelm med i fly. Jeg
>vil helst have den med som
>håndbagage, men tæller den så som en taske

Jeg har haft min hjelm med i håndbagagen flere
gange. Ingen problemer.

Fra : Jan Bachman

Dato : 24-10-07 08:05

On Tue, 16 Oct 2007 12:00:10 -0700, Benjamin <skateyoung@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>eller hvad? Jeg må kun have 20 kg + 1 stk. håndbagage med.
>
>Hvis jeg tager den på er det vel bare påklædning, men det er vagterne

Jeg har lige været i USA og trille rundt i Californien/Nevada på HD.
Jeg havde min egen hjelm med som håndbagage i flyet + en rygtaske. Det
var der ingen problemer i. Fløj med Delta og ATA.

Det affødte dog en del friske bemærkninger fra pilot og steward, når
man kommer anstigende med en hjelm på armen.

Steward: "Expecting a rough ride today, are we?"
Pilot: "Oh, you've heard of me... *S* "

/Jan