"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
news:47149270$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Men køretøjet skal samtidigt være lovligt.
>> Så der skal være mønster på.
>> Men hvis hidsige de er ved jeg sgutte.
>
> For at slippe for at betale eller reducere erstatningen skal de kunne
> argumentere for at køretøjets uforsvarelige tilstand var årsag /
> medvirkende årsag til uheldet. Men de fleste forsikringer har også en
> passus om noget med groft uforsvarlig kørsel / kådhed eller lign ....
>
> Så som Allen skrev "alene skyldes at man løber tør for talent og asfalt"
> så tror jeg ikke de kan undslå at betale ... De fleste af os slider jo
> også mest på midten af dækket så hvis det er i et sving med bare en smule
> nedlækning hvor talent og asfalt ikke var foreneligt kan man jo
> argumentere for at der var masser af gummi på dækket ....
>
> Jeg tror mere det kan være et problem hvis en politirapport omtaler
> ulykken som resultat af hasarderet kørsel eller lign ...
Nu skal det siges, at det heldigvis ikke var mig der måtte ned og studere
botanikken, men min makker. Jeg tror, at han så trolden i svinget. Der er
ingen politirapport på sagen. Vi samlede selv resterne af mc'en og
transporterede den hjem. Det er heller ikke dækkets skyld, at min kammerat
mistede grebet, men vi er ikke klar over, hvorledes forsikringsselskabet
stiller sig i sagen. Vi kan altid sætte et nyt bagdæk på, inden vi
indleverer cyklen til taksator. Der hersker dog ingen tvivl om, at den ikke
bliver mc igen. Det vil bare være så ærgerligt, såfremt forsikringsselskabet
undslår sig udbetalingen på baggrund af et slidt dæk, der netop var nået ned
til slidmærkerne.
Det skal siges, at min kammerat ikke fik så meget som en ridse. Ikke engang
i tøjet, idet han endte oppe i et træ i et læhegn.
--
Allan
Stadig med en hel Aprilia