Passat: Alarm for tændt lys virker ikke (m~
Fra : Allan

Dato : 20-10-07 19:56

Hej,

Min ellers dejlige Passat ( 2002 TDI ) advarer mig ikke længere, hvis jeg
efterlader bilen med lyset tændt. Normalt vil den give en alarm, men det er
den altså holdt op med.

Nogen der har en god idé til hvad det kan være, eller _skal_ jeg tage en tur
forbi det lokale (dyre) VW-værksted?

På forhånd tak for input

Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-07 19:58

Allan skriver:

> [...]
> den altså holdt op med.
>
> Nogen der har en god idé til hvad det kan være, eller _skal_ jeg tage en tur

Er det "dingeren" der er defekt (virker selealarmen??), eller ??

Du kunne vel vælge et værksted der ikke er dyrt ?

KLaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Allan

Dato : 20-10-07 20:31

> Er det "dingeren" der er defekt (virker selealarmen??), eller ??
Der er ingen sele-alarm i modellen ( i hvert fald virker den så heller ikke

> Du kunne vel vælge et værksted der ikke er dyrt ?
Ja, det har du ret i, men når det gælder elektronok, var mit første valg
umiddelbart mærke-værksted. Men det er måske kun mig, der er gammeldags?

Allan

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 20-10-07 22:57

Allan wrote:
> [...]
> Ja, det har du ret i, men når det gælder elektronok, var mit første valg
> umiddelbart mærke-værksted. Men det er måske kun mig, der er gammeldags?

Et proffesionelt værksted klarer jo problemet på en brøkdel af tiden. Og
det kan ofte betale sig.

Sidst jeg havde min nye bil på Toyotaværksted for at skifte et
sidespejlsblinklys kom jeg af med 8 minutter i værkstedstid. Det var
under en 50'er. Billigt! (selvom glasset kostede en mindre formue)

-Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-07 23:07

Allan skriver:

> Ja, det har du ret i, men når det gælder elektronok, var mit første valg
> umiddelbart mærke-værksted. Men det er måske kun mig, der er gammeldags?

Nej, sådan et besøger jeg også.

Du skal bare ikke nødvendigvis bruge nærmeste værksted, men et dygtigt
og prisøkonomisk værksted.

Læs evt:
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/10/19/070320.htm

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-10-07 00:43

Allan wrote:

> [...]
>
> Nogen der har en god idé til hvad det kan være, eller _skal_ jeg tage
> en tur forbi det lokale (dyre) VW-værksted?

Jeg ville starte med at tjecke kabinelyskontakten i venstre fordør.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Allan

Dato : 22-10-07 20:55

> Jeg ville starte med at tjecke kabinelyskontakten i venstre fordør.

Jeg har desværre ingen lyskontakt i min fordør...

mvh
Allan

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-10-07 21:21

Allan wrote:

> Jeg har desværre ingen lyskontakt i min fordør...

Er den fjernet? eller kan du bare ikke finde den?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Allan

Dato : 23-10-07 15:04

> Er den fjernet? eller kan du bare ikke finde den?

Jeg ved nok ikke helt hvad jeg leder efter - intet videnede som jeg er, så
troede jeg der blev ment en kontakt på lige fod med vinduebetjening,
sidespejle mm.

Tak for input - jeg kikker videre

mvh
Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-07 21:57

Allan skriver:

> Jeg har desværre ingen lyskontakt i min fordør...

Men kabinelyset tænder, når du åbner døren ?

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-10-07 22:28

> Allan skriver:

> Men kabinelyset tænder, når du åbner døren ?

Det er der faktisk en god chance for han _tror_ det gør - de fleste nyere
biler tænder kabinelyset når du låser centrallåsen op, og det slukker typisk
når motoren startes, (der er sikkert en timer på også), ligeledes tændes
kabinelyset når nøglen fjernes fra tændingslåsen.
Derved kan man have kabinelys i bilen uden dørkontakten fungerer.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-07 22:36

"Brian Sørup" skriver:

> [...]
> kabinelyset når nøglen fjernes fra tændingslåsen.
> Derved kan man have kabinelys i bilen uden dørkontakten fungerer.

Jeps.