/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ford Focus problem
Fra : Linde


Dato : 19-10-07 21:56

Hej

Bilen er en 2005 Focus 1,8TDCi, der er købt som 10 mdr gammel. Køberen
bemærker, at bilen ligesom hakker i motoren, det føles nærmest som "bobler i
brændstoffet", når han mellemaccelerer fra ca 1500 o/min.

Han kører til et Ford værksted, hvor de erkender problemet, og prøver en
masse for at udbedre, hvilket ikke lykkes. Til sidst giver de fortabt, og
siger de ikke kan gøre mere for kunden. Nu har kunden så sendt et brev til
Ford Danmark, og gjort rede for problemet, i håb om at Ford kan gøre et
eller andet, inden garantiperioden udløber. I retursvaret står der, at "man
har snakket med værkstedet, der i samråd med kunden har afsluttet sagen", og
at "det ikke er et problem på bilen, men en egenskab".

Lyder det som helt almindelig praksis for en af de store bilimportører i DK?

Nogen, der kender til denne "egenskab" ved Ford Focus?

Mvh
Linde



 
 
Brian (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 19-10-07 22:00

Linde wrote:

> Nogen, der kender til denne "egenskab" ved Ford Focus?

Jeg har prøvet samme fornemmelse af udsættere i en Mondeo af nyere
aftapning, også med TDCi motor. Vi var 2 gutter i bilen, og begge lagde
mærke til det, og undrede os over at en diesel kan have den slags

Jeg har også lagt mærke til fænomenet i Transit'en på arbejdet, så jeg er
bange for at de mener det alvorligt, når de kalder det en "egenskab".

/Brian



Linde (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Linde


Dato : 20-10-07 08:30


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:47191aef$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har prøvet samme fornemmelse af udsættere i en Mondeo af nyere
> aftapning, også med TDCi motor. Vi var 2 gutter i bilen, og begge lagde
> mærke til det, og undrede os over at en diesel kan have den slags
>
> Jeg har også lagt mærke til fænomenet i Transit'en på arbejdet, så jeg er
> bange for at de mener det alvorligt, når de kalder det en "egenskab".

Nå, det er ligefrem i flere modeller? Men det undrer mig bare, at man ikke
ser meget mere brok over det på nettet, så. Jeg kan da ikke forestille mig,
at det kun er min søster og svoger,der ærgrer sig over det, i en (brugt) bil
til 300k. Og det er i hvert fald ikke en egenskab, der er nævnt i
værkstedsmanualen...så havde Ford-værkstedet vel ikke lavet en masse
reparationer for at fjerne "egenskaben"

Mvh
Linde



Karsten Feddersen (19-10-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 19-10-07 22:03

Hej

Linde skrev:
> Nogen, der kender til denne "egenskab" ved Ford Focus?

Fords 1,8 TDCI'er var bestemt ikke den mest vellykkede diesel de har lavet.

Min gamle 1,4 TDCi'er hakkede også i det. Det er lige før turboen slår
ind. Det er som om motorstyringen har problemer med at kontrollere
processen, så det sker flydende.

I 1,8'eren "booster" det accelerationen kortvarigt ved at hæve NM. Måske
er computerstyringen ikke kompatibel med chaufførense højre fod. Ment på
den måde at det er hans kørestil der kan være medvirkende årsag.

I min motor var det i øvrigt en utæt messingpakning omkring
indsprøjtningsdysen. Den skabt problemer i næsten fire år. Først da
røgen stod ud alle andre steder end ud af udstødningen fandt de
problemet. Da var garantien udløbet og jeg måtte selv betale det hele,
selvom de indrømmede at det nok var årsagen til de fleste problemer
igennem bilens levetid.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Linde (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Linde


Dato : 20-10-07 08:34


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:47191b53$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> I 1,8'eren "booster" det accelerationen kortvarigt ved at hæve NM. Måske
> er computerstyringen ikke kompatibel med chaufførense højre fod. Ment på
> den måde at det er hans kørestil der kan være medvirkende årsag.

Så de kan måske slippe for det ved at f.eks. ikke bare trampe pedalen i bund
eller hvordan?
>
> I min motor var det i øvrigt en utæt messingpakning omkring
> indsprøjtningsdysen. Den skabt problemer i næsten fire år. Først da røgen
> stod ud alle andre steder end ud af udstødningen fandt de problemet. Da
> var garantien udløbet og jeg måtte selv betale det hele, selvom de
> indrømmede at det nok var årsagen til de fleste problemer igennem bilens
> levetid.

Også problemet med hakkeriet? Kan være jeg må prøve at formidle det videre
til dem, så de kan få det undersøgt.

Tak til jer begge for respons!

Mvh
Linde



TDN (20-10-2007)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 20-10-07 08:32


"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i meddelelsen
news:471919d9$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Bilen er en 2005 Focus 1,8TDCi, der er købt som 10 mdr gammel. Køberen
> bemærker, at bilen ligesom hakker i motoren, det føles nærmest som "bobler
> i brændstoffet", når han mellemaccelerer fra ca 1500 o/min.
>
> Han kører til et Ford værksted, hvor de erkender problemet, og prøver en
> masse for at udbedre, hvilket ikke lykkes. Til sidst giver de fortabt, og
> siger de ikke kan gøre mere for kunden. Nu har kunden så sendt et brev til
> Ford Danmark, og gjort rede for problemet, i håb om at Ford kan gøre et
> eller andet, inden garantiperioden udløber. I retursvaret står der, at
> "man har snakket med værkstedet, der i samråd med kunden har afsluttet
> sagen", og at "det ikke er et problem på bilen, men en egenskab".
>
> Lyder det som helt almindelig praksis for en af de store bilimportører i
> DK?
>
> Nogen, der kender til denne "egenskab" ved Ford Focus?
>
> Mvh
> Linde
>


Mon ikke det var derfor den tidligere ejer skippede den efter 10 md. Jf. FDM
er det ikke usædvanligt og især Peugeuot og Citroên er slemme til at opgive
at løse fejl. Men fejlen er nok ikke stor nok til at ophæve købet.

Mvh
Thomas


Linde (20-10-2007)
Kommentar
Fra : Linde


Dato : 20-10-07 08:40


"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4719aede$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Mon ikke det var derfor den tidligere ejer skippede den efter 10 md. Jf.
> FDM er det ikke usædvanligt og især Peugeuot og Citroên er slemme til at
> opgive at løse fejl. Men fejlen er nok ikke stor nok til at ophæve købet.

Nej, de er sådan set glade for bilen, på nær det hakkeri. De er naturligvis
interesserede i en afklaring, og helst inden garatien udløber om et par
måneder. Og så undrer det dem, at værkstedet først anerkender, at der er en
fejl, hvorefter importøren så kalder det en egenskab, efter værkstedet har
opgivet at finde fejlen. Jeg ved ikke om det skal tolkes som usædvanlig
velvilje fra værkstedets side, eller modvilje fra importørens.

Mvh
Linde



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408541
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste