He he - nice :o)
Fra : Mogens

Dato : 19-10-07 05:35

USB-dims for motornørder:
http://ing.dk/artikel/82391

Fra : amyxjzhang@gmail.com

Dato : 19-10-07 07:12

Hej,

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-10-07 07:38

amyxjzhang@gmail.com wrote:
> Hej,

Tillykke med hullet i den kinesiske mur.

--
vh
Torben

Fra : ShutEye

Dato : 19-10-07 07:37

> USB-dims for motornørder:
> http://ing.dk/artikel/82391

DEN har Martins mekaniker da ikke???

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 19-10-07 09:19

"ShutEye" <no@no.no> writes:

> DEN har Martins mekaniker da ikke???

Endnu. Efter fødselsdagen har han fem....

Fra : ShutEye

Dato : 19-10-07 09:28

> Endnu. Efter fødselsdagen har han fem....

Hehe :) Kan være.

Fra : -= JF =-

Dato : 19-10-07 15:35

ShutEye skrev:

> DEN har Martins mekaniker da ikke???

He Det var også min første tanke

--
Mvh. John

Fra : Jens

Dato : 19-10-07 09:29

Mogens <no@reply.nu> wrote:

> USB-dims for motornørder:
> http://ing.dk/artikel/82391

Og så har den ekstremt lave emissionstal - selv uden katalysator
--

Jens

Fra : BJ

Dato : 19-10-07 09:33

"Jens" <spam@spam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og så har den ekstremt lave emissionstal - selv uden katalysator

Brugen den ikke el/strøm?

mvh
Bjørn J.

Fra : Jens

Dato : 19-10-07 11:24

BJ <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote:

> "Jens" <spam@spam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Brugen den ikke el/strøm?

Jo, men den fremstilles langt væk - og erhvervsmæssigt
--

Jens

Fra : BJ

Dato : 19-10-07 12:53

> Jo, men den fremstilles langt væk - og erhvervsmæssigt

Hmmm ...du ved så ikke hvem DONG er og ejerskabet.;)

mvh
Bjørn J.

Fra : Jens

Dato : 19-10-07 13:31

BJ <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote:

> "Jens" <spam@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> Hmmm ...du ved så ikke hvem DONG er og ejerskabet.;)

Du bestemmer da selv, hvem der skal sælge strøm til dig.

- hvem der tager strøm på dig, har du derimod ingen indflydelse på
--

Jens

Fra : BJ

Dato : 19-10-07 13:34

"Jens" <spam@spam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du bestemmer da selv, hvem der skal sælge strøm til dig.
>
> - hvem der tager strøm på dig, har du derimod ingen indflydelse på

Nu er prisen på selve strømmen vist det mindste af el-prisen.

Det burde du nok sætte dig ind, så du virkelig ved, hvem der tager strøm på
*dig*..

mvh
Bjørn J.

Fra : Jens

Dato : 19-10-07 16:27

BJ <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote:

> "Jens" <spam@spam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Nu er prisen på selve strømmen vist det mindste af el-prisen.

Lave emissionstal -> Brug af strøm -> DONG -> Pris

Du tabte mig undervejs. Kan du ikke lige gentage, hvorfor et
strømforbrug medfører emissioner, uanset om man køber sin strøm fra
vindmøller eller fra svenske vand- eller kernekraftværker.

> Det burde du nok sætte dig ind, så du virkelig ved, hvem der tager strøm på
> *dig*..

Jeg er da en smule stødt over at skulle betale CO2-afgift for vindkraft
og mineralolieafgift for planteolie - men sådan er der jo så meget. Man
kan jo også køre i "tæt bymæssig bebyggelse", selv om der er flere
hundrede meter til nærmeste hus.
--

Jens

Fra : BJ

Dato : 19-10-07 17:20

"Jens" <spam@spam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du tabte mig undervejs. Kan du ikke lige gentage, hvorfor et
> strømforbrug medfører emissioner, uanset om man køber sin strøm fra
> vindmøller eller fra svenske vand- eller kernekraftværker.

Kan du se forskel på strømmen, der kommer ud af din el-tavle.;)..?

Tro kan åbenbart flytte bjerge, når talen falder på el-forsyningen.

At du køber fra nogen, der producerer strøm fra vindmøller osv. giver dig da
ingen garanti for, hvad du modtager i din målertavle..

mvh
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-10-07 18:04

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse 3

ingen garanti for, hvad du modtager i din målertavle..

Bingo, nøjagtigt som øko.mælk, du kan knapt undgå det ;).

Fra : Jens

Dato : 19-10-07 18:37

> [...]

> Kan du se forskel på strømmen, der kommer ud af din el-tavle.;)..?
>
> Tro kan åbenbart flytte bjerge, når talen falder på el-forsyningen.

Hvad kan man flytte med mistro?

> At du køber fra nogen, der producerer strøm fra vindmøller osv. giver dig da
> ingen garanti for, hvad du modtager i din målertavle..

Strengt taget er jeg græsk-katolsk, skrup-skide ligeglad med, hvilken
målertavle "mine" KWh lander i. Det afgørende er, at de lander. Hvis
halvdelen af en given produktion sker uden emissioner, er de samlede
emissioner mindre end hvis det hele blev produceret ved afbrænding af
kul. Og da systemet virker på den måde, at input=output, får jeg hvad
jeg vil have.
Med hensyn til elektroner er jeg ikke kræsen - jeg tager dem i de
foreliggende farver.
--

Jens

Fra : BJ

Dato : 19-10-07 18:55

"Jens" <spam@spam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad kan man flytte med mistro?

Arrrh... den er da noget søgt..

> [...]
> jeg vil have.
> Med hensyn til elektroner er jeg ikke kræsen - jeg tager dem i de

Det har du jo netop penslet ud med ovenstående..))

mvh
Bjørn J.

Fra : Carsten

Dato : 19-10-07 12:04

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
> USB-dims for motornørder:
> http://ing.dk/artikel/82391

Sådan noget lort, hvem vil have sådan kina bras stående!!!!!!

Fra : -= JF =-

Dato : 19-10-07 15:43

Carsten skrev:

> Sådan noget lort, hvem vil have sådan kina bras stående!!!!!!

Ved du hvad. Hvis den bliver markedsført til en pris under 99,- så skal
den såmænd nok sælge helt godt. Specielt hvis den bliver solgt via
kræmmermarkeder.

--
Mvh. John

Fra : Carsten

Dato : 19-10-07 15:51

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> Ved du hvad. Hvis den bliver markedsført til en pris under 99,- så skal
> den såmænd nok sælge helt godt. Specielt hvis den bliver solgt via
> kræmmermarkeder.

Ja folk har knald i låget!
Så kan de også kun takke dem selv, hvis deres USB port futter af.

Carsten