Citroen først med DSG ?
Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 22:02

Ang. VW DSG snakken...

The twin/dual clutch gearbox was invented by Andolphe Kégresse in the late
1930s.
Known as the "Transmission autoserve Kégresse" it was intended for the
legendary Citroen Traction Avant. However, due to circumstances, it never
made into the Traction Avant.
After improvements it was presented at the 1947 Salon de Paris on a Citroen
11 CV.

After more than 45 years since Andolphe Kégresse first created it, Porsche
had the PDK twin-clutch put into their endurance racers. This PDK gearbox
was also used by Audi in their some of their rally cars.

Today BorgWarner is currently the leading manufacturer of this type of
transmission.
They are most commonly sold under the name Direct-Shift Gearbox, as sold by
Volkswagen Group.

-dvs DSG ikke er opfundet af VW, men engang i 30'erne, og de blot
som andre, har købt rettighederne til at anvende systemet af BorgWarner,
som igen leverer dele til Getrag, det firma, som skal levere DSG til Ford
fra 2008.

Nogle kommentarer ??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-07 22:10

Eque skriver:

> [...]
> made into the Traction Avant.
> After improvements it was presented at the 1947 Salon de Paris on a Citroen

Men det kom aldrig i produktion.

> After more than 45 years since Andolphe Kégresse first created it, Porsche
> had the PDK twin-clutch put into their endurance racers. This PDK gearbox
> was also used by Audi in their some of their rally cars.

Jeps old news.

> [...]
> transmission.
> They are most commonly sold under the name Direct-Shift Gearbox, as sold by

Jeps

> [...]
> som igen leverer dele til Getrag, det firma, som skal levere DSG til Ford

Jeps
Intet nyt under solen......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Thorup

Dato : 18-10-07 22:15

<SNIP>

Tak til Klaus for en masse kommentarer.

Ja, ifølge det der står, så var Citroen først med noget der ligner DSG,

VAG, var dog først til at putte det i biler til almindelige mennesker.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 23:06

"Anders Thorup" <andersinscotland@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> VAG, var dog først til at putte det i biler til almindelige mennesker.

Visse VW kørere anser jeg ikke for at være helt almindelige.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-07 05:28

Anders Thorup skriver:

> VAG, var dog først til at putte det i biler til almindelige mennesker.

Netop.

Nu har Olesen (Eller Eque, eller hvad han nu kalder sig i øjeblikket)
gang i sit "VW hadetrip" og bliver derfor nødt til at nedgøre alt hvad
VAG har lavet eller været med til at lave. Han tror selv at han kan
genere mig med det........

Det lykkedes bare ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 23:03

> Eque skriver:

> Jeps
> Intet nyt under solen......

Så det viser bare, hvor langt VW er bagefter..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-07 05:27

Eque skriver:

> Så det viser bare, hvor langt VW er bagefter..

Næh.

Det viser at VAG var med til at produktmodne og føre det ud i det
virkelige liv.

Du mener også at manden der sprang ud fra Eiffeltårnet med et sæt vinger
på var ham der opfandt drageflyveren, fordi han var den første der viste
det ?