Kobling - død efter et år?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-10-07 21:11

For et års tid siden fik jeg skiftet kobling. Alle kuglerne var rendt ud af
kuglelejet i udrykkerlejet. I august knækkede mig koblingskabel og det blev
skiftet af samme mekaniker som skiftede koblingen. Siden har koblingen
larmet - mekanikeren siger det ikke har nogen relation til det skiftede
kabel.

Lyder det sandsynligt at det er udrykkerlejet der er gået igen? og er det
sandsynligt at der er en relation til det at koblingskablet knækket? (eller
det måske den anden vej rundt at en forkert/dårligt monteret kobling er
skyld i hele problemet)

Fra : JBH

Dato : 18-10-07 21:32

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (eller
> det måske den anden vej rundt at en forkert/dårligt monteret kobling er

Begyndte koblingen at larme efter lejet blev skiftet eller efter kablet blev
skiftet ?
Er koblingspunktet som det var før ?

mvh
JBH

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-10-07 13:52

On Oct 18, 10:32 pm, "JBH" <Skodkont...@hotmail.com> wrote:

> Begyndte koblingen at larme efter lejet blev skiftet eller efter kablet blev
> skiftet ?

Kobling og leje blev skiftet sidste år efter at det havde larmet.
Derefter var der ingenting med det indtil kablet knækkede i august. Da
jeg hentede bilen fra mekanikeren larmede den når jeg koblede ud.
Mekanikeren havde ikke selv opdaget mislyden på trods af han havde
kørt en længere tur i den (hvilket jeg så finder ret mærkeligt at han
ikke havde...)

> Er koblingspunktet som det var før ?

Jeg har ikke lagt mærke til nogen ændring.