Hjælp min mekaniker fylder 40!
Fra : Martin

Dato : 18-10-07 20:42

Hvad gir man manden der har alt? Man skal til fest og skal jo så ha fundet
en gave.

Det skal være en ordentlig gave ikke en eller anden T-hansen-dims.

Men han har jo stort set alt i værktøj i forvejen omend det måske er lidt
gammelt men det kan jo det det skal. Kompressor, svejseværk, lift,
topnøgler, bremseprøvestand, ladere og u name it.

Han laver masser af gamle biler, men interesserer sig også for både og
motorcykler (har en yamaha R1 og en 8-personers speedbåd osv)

GPS-dims har han også

Så jeg er nødt til at spørge jer om i kender til et eller andet genialt
stykke værktøj eller anden gadget som han vil få nytte af. Jeg er pænt
blank, så hvad har i andre for nylig købt at et eller andet stykke værktøj
hvor i har tænkt "guuud, har jeg virkeligt kunnet leve uden...?!?)

Hvis i forstår hvad jeg mener ;)

Nogen forslag?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 18-10-07 21:06

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev :

>Hvis i forstår hvad jeg mener ;)

Jada ....

Hvad med en forchromet mellemgasfordeler ?

--
Jan_stevns

Fra : Martin

Dato : 18-10-07 21:17

> Hvad med en forchromet mellemgasfordeler ?

Hva hulen er det....? ;)

Han har en Volvo 850 2,5 til dagligdags transport hvis det har noget at
sige.

Dertil en Pontiac Firebird - dog uden afgift...

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 18-10-07 21:25

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev :

>Hva hulen er det....? ;)

ser du ..... det er eddermaneme en gammel historie ;)

Ham opfinderen af de magnetiske marker - en der har skrevet i gruppen
tidligere, Thomas Strandtoft, var en dag på besøg, i sin famøse (*1)
Alfasud - den har jo boxer motor, sådan en, og mellem de to
karburatorer - hvis nogen ellers kan huske hvordan sådan nogen ser ud
- sad en stang, der fordelte spedertrækket til de 2 gasspjæld - hans
havde mistet forchomningen

gruppens sider - spas øverste billede

--
Jan_stevns

Fra : -= JF =-

Dato : 18-10-07 22:32

jan@bygteknik.dk skrev:

> Ham opfinderen af de magnetiske marker - en der .....

Whoa... Bak lige en hal' omgang!!
"Opfinderen af magnetiske marker"??
Wa' dælen ist das für ein dinge?

--
Mvh. John

Fra : Mogens

Dato : 19-10-07 04:16

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Whoa... Bak lige en hal' omgang!!
> "Opfinderen af magnetiske marker"??
> Wa' dælen ist das für ein dinge?

Tidligere skribent Thomas Strandtoft var lidt af en spasmager:

Thomas Strandtoft Se profil
Flere valgmuligheder 22 Dec. 2001, 16:03

Nyhedsgrupper: dk.fritid.bil
Fra: Thomas Strandtoft <thomas.strandt...@anderledes.dk>
Dato: Sat, 22 Dec 2001 15:01:15 +0100
Lokalt: Lø. 22 Dec. 2001 16:01
Emne: Magnetiske marker, jeg sværger!
Svar til forfatter | Videresend | Udskriv | Individuelt indlæg | Vis
oprindelig | Rapporter dette indlæg | Find indlæg fra denne forfatter
Hejsa..

Nu har jeg så lige siddet og læst i tråden "Hi hi ho og det løse"
om vinterkørsel, forhjulstræk vs. baghjulstræk og om at man skal
kende den bil man kører i. Jeg kan kun sige, det hjælper dig ikke
hvis marken er magnetisk! Forklaring følger:

Jeg besøgte min bror i forgårs. Jeg følte mig hensat til at se
svensk tv, for der var masser af "sne på skærmen", hehe.. Da jeg
omkring kl. halv tolv skulle hjem, sagde jeg lige til brormand at
jeg ville ringe når jeg nåede frem (jeg har ingen mobiltlf). Vi
blev enige om at havde han ikke hørt fra mig kl. halv et ville han
ringe for at høre om jeg havde glemt det.

Jeg begav mig herefter ud på min favorit-snoede-rute, dog med
stærkt nedsat tempo. Faktisk var jeg ca. en time om den distance
jeg klarer på 20 minutter i tørt føre, så farten var meget lav. En
del steder var der "tørre" hjulspor at køre i, andre steder
"væg-til-væg" snetæppe. Jeg tøffede afsted i 2. og 3. gear og
"balancerede" derudaf.

Efter ca. 15 km. og 45 minutter kommer jeg til en lige strækning
med marker på begge sider. Snetæppe og lav fart. Pludselig
begynder bilen at trække mod venstre. Jeg har god tid, så jeg
prøver med lidt mindre gas, lidt mere gas, et gear ned, udkoblet,
rolige ratbevægelser og hele molevitten, men ligemeget hjælper
det, bilen vil til venstre. Heldigvis er jeg alene på ruten.

I venstre vejkant står der én pæl. Der er 200 meter fin græsrabat
og én pæl i midten. Murphy's lov vil jeg at jeg er på vej direkte
mod pælen og jeg tænker på de der vittighedstegninger med
ørkenbilisten der er kørt ind i den eneste palme i miles omkreds.
Jeg synes dog det virker ret åndsvagt at påkøre den, og da bilen
har en forkærlighed for at dreje til venstre, vælger jeg at hjælpe
den på vej og svinger til venstre forbi pælen og ned på marken.

Vel ankommet på marken - rabatten var heldigvis fin, glat og ikke
alt for stejl - stiger jeg ud og kigger på tingene. Alt ser ud til
at sidde hvor det plejer, men der var en grim "kruunk" lyd på
"nedkørslen". Jeg følger hjulsporene og finder en fladmast
isklump, men ingen store sten og andet grimt. Et øjeblik efter
stopper et ægtepar i vejkanten og jeg låner deres mobiltlf og
ringer til Falck. Herefter siger jeg tak og sætter mig ned i min
bil for at holde varmen.

Da jeg har holdt der lidt og keder mig bravt, bruger jeg tiden på
at se om jeg kan køre mig fri, og sørme ikke om det efter lidt
rokken frem og tilbage, lykkes mig at komme igang. Jeg snupper et
stort sving ude på marken for at få lidt fart på og kører så op på
vejen lidt længere henne. Herefter kører jeg hjem og ringer til
Falck og aflyser, samt får mig et grin sammen med brormand.

Igår var jeg på liften og der er ingen skader at se..

Pointen med historien her, udover at give jer et godt grin, er at
man kan kende bilen nok så godt, køre nok så langsomt og
forsigtigt, have alle glatbaneknebene klar, men når først marken
er magnetisk er man på spanden..

Fra : -= JF =-

Dato : 18-10-07 21:26

Martin skrev:

> Hva hulen er det....? ;)

Den er lidt svær at beskrive, men jeg er sikker på at den ligger på
samme hylde som dåsen med knofedt og spanden med kørnerprikker

--
Mvh. John

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-10-07 10:41

-= JF =- wrote:

> Den er lidt svær at beskrive, men jeg er sikker på at den ligger på
> samme hylde som dåsen med knofedt og spanden med kørnerprikker

Hæ! En af mine kammerater i folkeskolen var arbejdsdreng på et autoværksted
og blev selvfølgelig sendt i byen efter en spand kørnerprikker. Flere timer
senere returnede han med:

1 kørner
1 hammer
1 blikspand
1 faktura for ovenstående

Spanden var selvfølgelig fuldstændig oversået med kørnerprikker

Ebbe

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-10-07 11:13

On Fri, 19 Oct 2007 11:41:04 +0200, "Ebbe Kristensen"
<ebbe@ekologic.dk> wrote:

> [...]
>1 blikspand
>1 faktura for ovenstående
>
>Spanden var selvfølgelig fuldstændig oversået med kørnerprikker

Og jeg har hørt (vandre-)historien, hvor det var en dyr kobberspand,
der var fyldt med kørnerprikker.

Fra : Peter Frost

Dato : 19-10-07 12:14

Martin skrev:
> Han har en Volvo 850 2,5 til dagligdags transport hvis det har noget at
> sige.

Hvor i landet har han værksted ?

-Peter F
Der savner en mekaniker med 850 viden.

Fra : Martin

Dato : 19-10-07 14:56

> Hvor i landet har han værksted ?
>
> Der savner en mekaniker med 850 viden.

Han holder til i Odsherred. Jeg ved dog ikke lige hvor meget specifik
850-viden han har men han har da altid kunne fikse de problemer jeg havde -
om det så var på en lada eller en mercury påhængsmotor ;)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-10-07 21:07

Martin skrev:

> Nogen forslag?

P-watch?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : JBH

Dato : 18-10-07 21:37

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> blank, så hvad har i andre for nylig købt at et eller andet stykke
> værktøj hvor i har tænkt "guuud, har jeg virkeligt kunnet leve uden...?!?)

En RIGTIG værkstedskalender som man så på værkstederne før i tiden

mvh
JBH

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-10-07 22:57

JBH wrote:

> En RIGTIG værkstedskalender som man så på værkstederne før i tiden

Oh yes en kalender med værktøjer fra de bedste fabriker - det var tider
dengang

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-10-07 07:51

On Thu, 18 Oct 2007 21:42:15 +0200, "Martin" <jadahva@hotmail.com>
wrote:

>Hvad gir man manden der har alt? Man skal til fest og skal jo så ha fundet
>en gave.

Hvad fa'n, er det nu ikke længere nok at betale værkstedsregningen?

>Han laver masser af gamle biler, men interesserer sig også for både og
>motorcykler (har en yamaha R1 og en 8-personers speedbåd osv)

Hmmm, hvad noget nostalgisk som. f.eks. et gammeldags skilt/lysskilt
med logoet for det mærke olie, benzin eller dæk, han ynder at benytte.
Shinet op, naturligvis.
Det skal selvfølgelig ikke ligne 'Jørgens Tivoli fra Høng', men et
skilt eller to er jo bare en gimmick.

Fra : Martin

Dato : 19-10-07 14:57

Løsningen er fundet.

Der er arrangeret noget "sammenskuds-gilde" - manden og konen skal på ferie
langt væk! Gid det var mig.

Men jeg må vel vente til jeg fylder 40 ;))))))