Hvad er fidusen (export af bil)
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-10-07 21:20

Hej

Jeg har en bil til salg og telefonen er nærmest rødglødende efter folk af
anden herkomst end dansk har kimet mig ned og kommer med tåbelige bud. Efter
at have checket deres telefonnumre viser det sig at der oftest er
import/export firmaer af biler. Hvad er fidusen? For der må være en eller
anden fidus siden de er så vilde efter af få fat i bilen.

Stef

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-10-07 21:23

On Mon, 15 Oct 2007 22:19:42 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

> [...]
>import/export firmaer af biler. Hvad er fidusen? For der må være en eller
>anden fidus siden de er så vilde efter af få fat i bilen.

De betaler vel med checks, der er påført et nul for meget, hvorefter
de beder dig betale det overskydende beløb via kontooverførsel. Senere
viser det sig af checken er dækningsløs...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-10-07 21:25

> De betaler vel med checks, der er påført et nul for meget, hvorefter
> de beder dig betale det overskydende beløb via kontooverførsel. Senere
> viser det sig af checken er dækningsløs...

Nææ de har skam kontanter siger de

Stef

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-10-07 07:09

On Mon, 15 Oct 2007 22:24:41 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>Nææ de har skam kontanter siger de

Valuta af anden etnisk herkomst...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 16-10-07 08:21

> Valuta af anden etnisk herkomst...

Kameler og dadler

Stef

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 21:24

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> import/export firmaer af biler. Hvad er fidusen? For der må være en eller
> anden fidus siden de er så vilde efter af få fat i bilen.

Den afgift man kan "få" retur ifm. export, ligger relativ fast.
Jo billigere man køber bilen - jo bedre kan exporten dermed blive.
Jeg kender eksempler på, at folk har fået ligeså mange penge retur
af T&S, som de har givet for bilen. Dét er jo en fed forretning

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-10-07 21:26

> [...]
> Jeg kender eksempler på, at folk har fået ligeså mange penge retur
> af T&S, som de har givet for bilen. Dét er jo en fed forretning
Tjoo og med en pris der ligger ca. 15000,- under "normal" prisen på
dba/bilzonen/bilbasen kan jeg da godt begynde at se fidusen. Så kunne det jo
næsten svare sig selv at sælge den i tyskeland eller lign.

Stef

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 21:40

> Tjoo og med en pris der ligger ca. 15000,- under "normal" prisen på
> dba/bilzonen/bilbasen kan jeg da godt begynde at se fidusen. Så kunne det
> jo næsten svare sig selv at sælge den i tyskeland eller lign.

Men du kender næppe en køber uden for landets grænser?
Det gør den type mennesker, du nævner, jo ofte

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-10-07 21:29

> [...]
> Jeg kender eksempler på, at folk har fået ligeså mange penge retur
> af T&S, som de har givet for bilen. Dét er jo en fed forretning
Er der et sted man kan se hvor meget der er givet tilbage på lign. modeller?

Stef

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 21:43

> Er der et sted man kan se hvor meget der er givet tilbage på lign.
> modeller?

Træk 15% fra den afgift, der vurderes vha. dette link.
De 15% kræver T&S i gebyr fot at tage sig af sagen.
Jég har iøvrigt gennemført mindst een export

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 21:44

www.bilpriser.dk/zipcode.do?type=levy

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-10-07 21:57

> www.bilpriser.dk/zipcode.do?type=levy
Ja så giver regnestykker pludslig mening

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-10-07 22:01

Nåå så har du vel nogle tips til

Stef

Fra : Mogens

Dato : 16-10-07 05:04

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Nåå så har du vel nogle tips til

Ja, du kan blot spørge ind til emnet eller læse her:
www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=152956

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-10-07 21:25

Hej!

Stefan Jacobsen wrote:

> [...]
> import/export firmaer af biler. Hvad er fidusen? For der må være en eller
> anden fidus siden de er så vilde efter af få fat i bilen.

Toyota Carina? Det plejer jo at få slige fætre op fra sofaen

Man kan jo eksportere en bil og få en pose penge tilbage i afgift - er den meget
lavet sat, så der evt. kunne laves penge af dén vej?

--
Mvh, Kim Voss Schrader