1 årig med på ferie
Fra : søren brix

Dato : 17-10-07 07:21

Hej Ng

vi går og overvejer at tage en tur til canada på ferie i 3uger i september
måned næste år, hele turen vil foregå i en lejet autocamper og vi skal bla.
besøge rocky mountains et par nationalparker og så er der også lige noget
famile derovre (kelowna)der skal besøges..

men der kun et lille problem... vores søn er kun lige blevet 1 år på det
tidspunkt er det for tidligt at lage sådan en størrelse med på tur ??

håber på nogle gode inputs fra jer

mvh

Søren, Jenny & Mads

Fra : Anders Majland

Dato : 18-10-07 08:33

> men der kun et lille problem... vores søn er kun lige blevet 1 år på det
> tidspunkt er det for tidligt at lage sådan en størrelse med på tur ??

Flyveturen kan nok blive lang tid at "underholde" ham - men måske i kan
planlægge den så han kan sove det meste af den væk

Når først i er fremme autocamperen skal det nok blive hyggeligt.

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 13:52

> Flyveturen kan nok blive lang tid at "underholde" ham - men måske i kan
> planlægge den så han kan sove det meste af den væk

Vil også sige, at flyveturen er det største problem. Vi fløj til Australien,
da datteren var 1½ år og hun skreg mere eller mindre hele vejen til Bangkok,
men sov så, i nogen af de sidste timer på flyet til Sydney.
I kan dog sagtens være mere heldige- men det er da godt nok, at lige være
forberedt på evt. hyleri.

> Når først i er fremme autocamperen skal det nok blive hyggeligt.

Ja, mener også, at det nok skal blive hyggeligt, når i er kommet frem.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Holst

Dato : 18-10-07 14:06

Buffy wrote:

> Vil også sige, at flyveturen er det største problem. Vi fløj til Australien,
> da datteren var 1½ år og hun skreg mere eller mindre hele vejen til Bangkok,
> men sov så, i nogen af de sidste timer på flyet til Sydney.

Det skulle forbydes at tage så små børn med i fly på længere ture.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-10-07 19:29

Buffy wrote:
> [...]
> at lige
> være forberedt på evt. hyleri.

> Ja, mener også, at det nok skal blive hyggeligt, når i er kommet frem.

Sørg for en flaske eller noget at sutte på til op- og nedturen. De fleste
småbørn hader fornemmelsen i ørerne, når trykket ændres.

Det gør vi voksne jo for resten også.
Per V

--
Min nye bog hedder "Flyttedag" - læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm !

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-10-07 19:35

On Wed, 17 Oct 2007 08:21:05 +0200, søren brix <jennyogsoren@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>men der kun et lille problem... vores søn er kun lige blevet 1 år på det
>tidspunkt er det for tidligt at lage sådan en størrelse med på tur ??

Så længe, at I er forberedt på, at I kommer til at tilpasse jeres
planer til jeres søn, så kan jeg ikke se, at det er et problem.

Jeg har en søn på 2,5 år og han har været vant til at rejse på lange
flyrejser, siden han var 3 måneder gammel. Han har været over Atlanten
2 gange og på mange flyrejser, der varer omkring 5-6 timer. Grunden
til al det rejseri er, at vores nærmeste familie bor langt væk, så vi
er tvunget til at rejse med ham. Han opnåede Star Alliance Sølv status
inden han var fyldt 2

Det er nemmest at flyve med børn, mens de er helt små. Men mindre det
er en lille baby, så vil jeg på det kraftigste anbefale at købe et
sæde til barnet, det er meget ukomfortablelt for alle, hvs man sidder
med barnet på skødet hele vejen. Vores søn sover som regel fint på
lange ture, vi laver en "seng" til ham på sædet (hvis armlænene kan
skubbes op) eller på gulvet.

Sørg selvfølgelig at tage legetøj, bøger, og hvad han nu ellers kan
lide at lege med. Evt. en transportable DVD afspiller, det har vi haft
meget gode resultater med.
--
Lars Ehlers