fjernstart af bil
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 13-10-07 20:30

overvejer fjernstart istedet for oliefyr da min bilmodel er så ny at
oliefyret ikke kan fåes endnu (opel Antara Diesel)

noget med programmeringen op imod klimakontrollen.

Samtidig ønsker jeg en god alarm.

Nogen erfaringer med sådanne ting, meget gerne en alarm som både har GPS
tracking, fjernstart og så de alm alarm funktioner.

thomas

Fra : Klaus G.

Dato : 13-10-07 22:47

> overvejer fjernstart istedet for oliefyr da min bilmodel er så ny at
> oliefyret ikke kan fåes endnu (opel Antara Diesel)
Øh, er et fyr ikke "bare" noget som kobles på kølevandet, strøm, brændstof
og evt. noget modtager? Så burde man jo at kunne købe noget fyr og så få et
firma til at lave resten "custom"?

Det med at lade bilen stå og tøffe sig varm i tomgang er en dum idé, og på
en diesel skal den en vintermorgen stå _meget_ længe for at blive varm.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-10-07 23:18

On Sat, 13 Oct 2007 21:29:55 +0200, Thomas Duus Jürgensen
<thomas@4701.dk> wrote:

>overvejer fjernstart istedet for oliefyr da min bilmodel er så ny at
>oliefyret ikke kan fåes endnu (opel Antara Diesel)
>noget med programmeringen op imod klimakontrollen.

Det lyder som en opgave en erfaren montør med Webasto kan klare.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Søren C

Dato : 14-10-07 05:07

Bare så du ved det så mener jeg loven er ændret så det er
forbudt at lade sin bil gå i tomgang i over X antal minutter.

For flere år siden da jeg tog min uddannelse boede jeg på skolehjem i
Valby.
Når vi skulle i skole (Ballerup) gik vi normalt ud og startede vores
biler
i vinterhalvåret når der var frost på dem. En dag holdt der en panser
og ville udskrive
bøde til mig.
Det lykkedes mig at argumentere for at det var farligt at køre i
bilen
når ruden indenfor dukkede og isen på ruden udvendig ikke bar lige lod
sig fjerne.
Det var så pedellen der havde anmeldt os efter han gentagne gange
havde haft fat i os.
Jeg satte dog mit sikkerhed højst da vi skulle på motorvej efter ca 2
km.

Venligst

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-07 09:43

On Sat, 13 Oct 2007 21:06:30 -0700, "Søren C" <master.clio@12move.dk>
wrote:

>Bare så du ved det så mener jeg loven er ændret så det er
>forbudt at lade sin bil gå i tomgang i over X antal minutter.

Det ved jeg godt - det behøver du skam ikke fortælle mig

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Lund

Dato : 14-10-07 09:08

Hej Thomas

Webasto har lavet et monteringssæt til Antara + til klima.

Mvh. Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 13:43

Thomas Duus Jürgensen skriver:

> overvejer fjernstart istedet for oliefyr da min bilmodel er så ny at
> oliefyret ikke kan fåes endnu (opel Antara Diesel)

Og så lade en kold motor stå i tomgang og forurene i din indkørsel ?

Jeg håber ikke at du bor i nærheden af mig....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe