Spm vedrørende salg af bil, der skal til o~
Fra : Thomas

Dato : 13-10-07 13:25

Hej NG

Jeg har lige været til syn med min Lancer, og der skal laves et par
"småting"... det er ikke noget jeg gider rode med, da planen var at sælge
dyret , hvis den var blevet synet.

Hvis der er nogen der vil købe den til nogle håndøre, gælder der så den
samme frist til omsynet som jeg fik ( 33 dage fra synsdatoen) eller træder
der noget andet i kraft, hvis den skal skifte ejer ?

Eller sagt på en anden måde, skal jeg bare pille pladerne af, hvis en eller
anden vil handle eller kan han fortsætte på pladerne ?

På forhånd tak

Thomas

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 13-10-07 14:07

Thomas formulerede lørdag:
> [...]
>
> Eller sagt på en anden måde, skal jeg bare pille pladerne af, hvis en eller
> anden vil handle eller kan han fortsætte på pladerne ?

Hej
Dig og evt. ny ejer "deler" de 33 dage, efter denne periode er bilen
"lovløs"
At man godt kan trække den et par dage mere er en anden sag.
Du skal bare være opmærksom på, at er det mere end 2 år siden bilen
sidst er synet, kan en ny ejer ikke omregistrere den,
Så må I enten syne den og omregistrere bagefter.
Eller du skal afmelde den, og så må han lave et nyt syn.
Sidste løsning koster dog 1200 til nye nummerplader, + fuldt synsgebyr
Første løsning koster omstillingsgebyr(250??) + 380 i omreg, afgift
Mvh
Niels

Fra : Thomas

Dato : 13-10-07 14:20

"Niels Kallehauge" <Fuck@all_spam.dk> wrote in message
> [...]

> Sidste løsning koster dog 1200 til nye nummerplader, + fuldt synsgebyr
> Første løsning koster omstillingsgebyr(250??) + 380 i omreg, afgift

Mange tak.... det er under 2 år siden den blev synet sidst (november)

Jeg ved ikke om man kan trække den `? der stod i brevet at det var den
absolutte sidste dag for syn d. xx.xx
(tog den så en uge før)

Mvh

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 13-10-07 14:21

november 2005

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 13-10-07 14:24

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev :

>november 2005

nej - stadig Oktober (2007)

--
Jan_stevns

Fra : Thomas

Dato : 13-10-07 15:19

<jan@bygteknik.dk> wrote in message

> nej - stadig Oktober (2007)
>

> --
> Jan_stevns

Yo

Så en potentiel køber har de "x" antal dage fra mit syn, til evt omsyn i
hans favør `?

Mvh

Thomas

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 13-10-07 15:55

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev :

>Så en potentiel køber har de "x" antal dage fra mit syn, til evt omsyn i
>hans favør `?

Yep - det er bilen, der synes , ikke manden ;)

--
Jan_stevns

Fra : Thomas

Dato : 14-10-07 12:39

> Yep - det er bilen, der synes , ikke manden ;)

Selvom det sikkert nok var en fordel for mange af os andre, hvis bilisterne
skulle synes hvert andet år ;)

Mvh

Thomas

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 14-10-07 13:39

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev :

>Selvom det sikkert nok var en fordel for mange af os andre, hvis bilisterne
>skulle synes hvert andet år ;)

det kommer jo så an på hvem "os andre" er ;)

--
Jan_stevns

Fra : Thomas

Dato : 14-10-07 14:18

> det kommer jo så an på hvem "os andre" er ;)
>

> --

Ja man kunne da sikkert selv tåle et tjek...... Jeg synes jo jeg er
verdens bedste billist, da jeg aldrig er taget for at køre for hurtigt....
( hm.... tour de france sprog ) eller lavet nogle uheld eller
skrammer.... det gør da sikkert et eller andet ved ens ego, så man
måske bliver farligere i trafikken......

Mvh

Thomas