Salg af motorcykel uden syn - men med numm~
Fra : Eddie

Dato : 11-10-07 19:28

Hej.

Jeg har en køber til min mc, som ønsker at købe den uden syn (da den så er
billigere). Men hvad gør man så, når/hvis nummerpladen skal følge med???

Er det for stor en risiko, hvis nu køber viser sig at være en slibrig fætter
og "glemmer" at syne og omregistrere mc'en???

Kan jeg med FDM's slutseddel, slappe mere af, med punktet " køber syner og
omregistrerer inden for 3 uger efter salg"???

Mvh. Eddie

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-10-07 19:27

> Kan jeg med FDM's slutseddel, slappe mere af, med punktet " køber syner og
> omregistrerer inden for 3 uger efter salg"???
>
> Mvh. Eddie

forsikringsmæssigt risikerer du ikke noget, hvis han laver en skade, såfremt
du har en slutseddel med dato.
Hvis du ikke har hørt noget om omregistrering efter 3 uger, kontakter du dit
forsikringsselskab og beder dem meddele motorkontor der ikke er forsikring
på mere. Så modtager du et brev der fortæller dig du skal se at få den
forsikret.
Går der lidt længere tid, bliver ud kontaktet af politiet fordi de vil have
pladen, og der kan du så fortælle hvem der har dem.
Så husk den slutseddel med dato på !!

Da jeg solgte min sidste cykel, nåede jeg kun til at forsikringen skrev til
motorkontor, så blev pladen afleveret.
Jeg slap ovenikøbet for at betale forsikringen efter salget, da jeg havde
købt en anden, som forsikringen bare kørte videre på.
Ellers kommer du til at betale forsikring indtil den er afmeldt, enten af
forsikring eller køber, eller til den er omregistreret.

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 09:29

Thomas Jensen, skrev:

> [...]
> du dit forsikringsselskab og beder dem meddele motorkontor der ikke
> er forsikring på mere. Så modtager du et brev der fortæller dig du

Jeg er gået over til konsekvent at ringe til forsikringsselskabet
samme dag som jeg sælger min mc/bil.
Køber har så stadig 3 uger til omregistrering, men du risikerer
intet bøvl hvis han ikke overholder det, eller får bøder, laver skader.
Feks fik køberen af en bil jeg solgte på den måde en pakeringsbøde
1 uge efter jeg solgte til ham. Det var kvitteringen fra Fair der gjorde
at jeg slap for at betale. Så ring med det samme du har solgt,
så behøver du ikke spekulerer mere over den sag.

/Jens

Fra : Rene´

Dato : 11-10-07 19:34

Eddie skrev:

> Kan jeg med FDM's slutseddel, slappe mere af, med punktet " køber syner og
> omregistrerer inden for 3 uger efter salg"???
>
> Mvh. Eddie

Jeg solgte min gamle mc for 2 ½ år siden, og da køberen lod til at
være en flink fyr med styr på tingene, sagde jeg ja til at han kunne
omregistrere den selv. Efter 4 uger ringer jeg til motorkontoret og
får at vide, at jeg stadigvæk står som ejer af den. Nå tænker jeg, det
er nok lige smuttet for ham, så han får 2 uger mere. Efter 6 uger står
jeg stadigvæk som ejer af den, så jeg ringer til forsikringsselskabet
og opsiger forsikringen, for så vil der jo automatisk ske noget. Det
gør der også, jeg bliver ringet op af politiet, som gerne vil inddrage
min nummerplade, da mc´en ikke er forsikret mere. Jeg forklarer, at
jeg har solgt den for 8 uger siden og har en slutseddel på det. Han
råder mig så til at gå på motorkontoret og udfylde en anmeldelse om
manglende ejerskifte(Kræver at man har købers navn og adresse). Når
det gøres tager politiet nemlig automatisk kontakt til den nye ejer,
og beder om at den enten synes eller nummerpladen inddrages. Efter det
skete der noget og jeg fik mine penge tilbage for vægtafgift og
forsikring. Men det tog ca. 10 uger.
Jeg sælger ikke noget mere som skal synes, med nummerpladen på.

Fra : joppe

Dato : 12-10-07 08:09

Jeg syntes du skal pille nummerpladen af.
Den beholder du bare indtil den er synet og omregistreret eller du
afleverer den om 3 uger. Er han flink og vender tilbage og ber om mere
tid kan han betale lidt til forsikringen...