On Thu, 11 Oct 2007 16:14:11 -0000, Kruse <fkruse@gmail.com> wrote:
>Jeg er i store overvejelser om at investere nogle af spareskillingerne
>i enten en CBF 1000 eller en Bandit 1250 - men hvilken af de to er
>bedst til en tung dreng, der godt kan lide moment, kvalitet og
>finesse?
>
>Diverse test giver ikke det store svar, da begge bliver rost til
>skyerne - men Banditten er jo noget billigere, så spørgsmålet er, om
>Hondaen er de flere penge mere værd (i "gamle" dage lavede Honda jo
>noget bedre kram, men jeg hører fra flere, at der i dag ikke den store
>forskel på kvaliteten af de japanske maskiner)?
>
>Nogen, der har erfaring med de to maskiner - og måske har været
>igennem de samme overvejelser...?
>
>Mvh.
>Frank
Hej Frank
Jeg har lige invisteret i en næsten ny Bandit 1250 og jeg har indtil
vidre kørt omkring 1.200 km på den og jeg er utrolig glad for den.
På papiret er det en tung mc og det kan da mærkes når man skubber
rundt med den, men ellers ikke.
Der er moment i overflod og den trækker 6. gear. (overdrive) uden
problemer fra omkring 55 km/t.
Mine erfaringer med CBF1000 er begrænset til en 15 km prøvetur i
sommers.
Som jeg husker det var der 2 ting jeg noterede mig.
Cyklen er fysisk lidt for lille (til mig ihvertfald, jeg er 195 cm)
den er meget lavgearet. Til gengæld kan den så trække 6 (ikke
overdrive) allerede fra en 40 stykker af.
Jeg har bestemt ikke noget imod Honda og finishen på de 2 modeller er
ret ens svjh.
Har en Honda ANF 125 Innova også
Begge har ABS og begge er opgivet til 98 HK. Erfaring med Bandit 1200
og 1250 er dog at de yder 5-8 HK mere. Se evt. Bandit 650 og 1250 test
i den seneste Touring Nyt
Honda har vistnok lidt større serviceinterval på 10.000 km, hvorimod
Suzuki har 6.000 km.
Men jeg vill spare de 28.000 kr. og så er der jo bedre råd til hjelm,
tøj o.s.v. + evt taskesæt.
Forsikringsmæssigt skulle der ikke være den store forskel.
mvh Ole