Slå airbag fra i Ford Mondeo
Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 12-10-07 21:51

Kære NG,

Er der nogen som kan forklare mig, hvorfor/hvordan det lokale Ford
værksted kan nægte at slå airbag'en fra i passagersædet?

Jeg ved, at man kan købe en adaptor til formålet , som med montering
og moms koster cirka kr. 1000.

Vi ønsker at placere en autostol i passagersiden og har dermed gjort
op med os selv, at det er den løsning, som vi ønsker i VORES bil.
Selvfølgelig med overvejelse af både fordele og ulemper ved
ordningen.

Når Ford nu tilbyder en adaptor til formålet, finder jeg det yderst
besynderligt, at et enkelt værksted har en politik om, "at det har de
altså bare besluttet at sige nej til".

Gad vide, om sådanne lokale beslutninger er i tråd med Ford Danmarks
politik på området?

I givet fald må vi jo desværre afstå fra at køre i Ford fremover;
ihvertfald så længe vi har behov for kørsel med autostole, hvilket
nemt kan vare et stykke tid endnu.

Mvh.
Kresten

Fra : Hans

Dato : 13-10-07 06:15

Jeg forstår godt dit FORD værksted

At afmontere sikkerheds udstyret er dumt ( jeg ved du har overvejet det )

Hvis ulykken er ude så kunne FORD sikkert drages til ansvar fordi de har
afmontere airbags.

Men jeg mener at set de der snyde propper / airbag simulator på nettet, og
så kan du jo bare selv købe og montere

Mvh Hans
Har selv arbejdet for FORD, og vi havde samme holding som dit lokale
værksted

Fra : Carsten

Dato : 13-10-07 07:17

"Kresten Hjelm Pedersen (slet Y7URR)" <post@Y7URRkresten.eu> skrev i
meddelelsen news:11922226010.923250248227408@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> I givet fald må vi jo desværre afstå fra at køre i Ford fremover;
> ihvertfald så længe vi har behov for kørsel med autostole, hvilket

Fin holdning fra Ford.
Selv om i har tænkt jer at det skal være en mere permanent løsning med
barnesæde på forsædet, så kan man ikke udelukke at der en dag vil være et
behov for at der vil komme til at skulle side en lige der og hvis uheldet så
er ude, ja så er det sgu kedeligt at airbagen ikke virker.
Sæt barnesædet bag i bilen, til højre fra føren, så kan man stadig holde øje
med barnet i spejlet og ved at vende sig, så kan den anden forældre, når
alle er i bilen også side på bagsædet og holde øje med barnet, så føren kan
køre bilen i fred.

Carsten

Fra : ShutEye

Dato : 13-10-07 10:28

> [...]
> øje med barnet i spejlet og ved at vende sig, så kan den anden forældre,
> når alle er i bilen også side på bagsædet og holde øje med barnet, så

Og så er højre forsædeplads vistnok den farligeste at sidde på, rent
statistisk.
Vel ikke der den lille ny skal sidde?

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 13-10-07 13:18

Nu ved jeg ikke lige, hvordan I andre kan se den lille i
bakspejlet, når man nu om dage tilråder en bagudvendt
barnestol???

Og vi har sommetider brug for at køre i bilen uden begge
forældre er til stede, så et eller andet burde man jo kunne gøre.

Desværre bare ikke i en stor Ford Mondeo Stc.

Fra : Hans

Dato : 13-10-07 13:28

Hvad er farligst ?

At snakke i håndholdt mobil eller give den lille sutten ?

Hans

Fra : Carsten

Dato : 13-10-07 13:35

"Kresten Hjelm Pedersen (slet 9KTH0)" <post@9KTH0kresten.eu> skrev i
meddelelsen news:11922782240.212955919177787@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> forældre er til stede, så et eller andet burde man jo kunne gøre.
>
> Desværre bare ikke i en stor Ford Mondeo Stc.

Nu har jeg haft 2 børn der har sidet alene i deres barnestol på bagsædet,
mens jeg alene har kørt rundt med dem og det har de overlevet, så det tager
de ikke skade af, så må man lade dem græde når de græder, det dør de heller
ikke af, frem for at man skal side og dikke-dikke med dem under kørslen og
flytte fokus væk fra trafiken, de kan godt side alene på bagsædet også selv
om man ikke kan se dem i spejlet.

Carsten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-07 16:22

"Kresten Hjelm Pedersen (slet 9KTH0)" skriver:

> Nu ved jeg ikke lige, hvordan I andre kan se den lille i
> bakspejlet, når man nu om dage tilråder en bagudvendt
> barnestol???

Det kan man ikke

> Og vi har sommetider brug for at køre i bilen uden begge
> forældre er til stede, så et eller andet burde man jo kunne gøre.

Og?

Det har jeg da gjort mange gange.

> Desværre bare ikke i en stor Ford Mondeo Stc.

Man kan i en Golf, men det har godtnok været brugt meget sjældent.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ShutEye

Dato : 15-10-07 09:07

> Nu ved jeg ikke lige, hvordan I andre kan se den lille i
> bakspejlet, når man nu om dage tilråder en bagudvendt
> barnestol???

Nu skal jeg ikke lige gøre mig klog på det praktiske, har ingen unger :)

Fra : Carsten

Dato : 13-10-07 13:26

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> Og så er højre forsædeplads vistnok den farligeste at sidde på, rent
> statistisk.
> Vel ikke der den lille ny skal sidde?

Nej der skal konen side

Fra : Broegger

Dato : 13-10-07 14:00

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev news:4710b95b$0$21925$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> "ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> Nej der skal konen side

Hellere hendes mor!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-10-07 14:06

On 13 Oct 2007 12:59:57 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

>"Carsten" <no@mail.thanks> skrev news:4710b95b$0$21925$157c6196
>@dreader1.cybercity.dk:

>Hellere hendes mor!

>--

Nå, har du ikke været så heldig med svigeren?

Der har ikke været noget i vejen med min, siden en gang for mange år
siden, da jeg måtte fortælle hende, at hvis hun skulle bestemme
hvordan der skulle køres, så måtte hun også stå for de økonomiske
mellemværender der måtte komme med myndighederne.

Hun kommenterer aldrig min kørsel, men det hænder da, at hendes knoer
blive en anelse lyse at se på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Broegger

Dato : 16-10-07 23:28

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev

> Nå, har du ikke været så heldig med svigeren?

Det ku' vær' værre!

> [...]
> hvordan der skulle køres, så måtte hun også stå for de økonomiske
> mellemværender der måtte komme med myndighederne.

Udemærket deal.

> Hun kommenterer aldrig min kørsel, men det hænder da, at hendes knoer
> blive en anelse lyse at se på.

Og når jeg er ude at køre (som passager) med min svigermor bliver der buler
i passagersidens fodpanel i højre side!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : ShutEye

Dato : 15-10-07 09:08

> Nej der skal konen side

Hehe lol!
Og så er det ikke engang løgn :)

Fra : Martin Bak

Dato : 13-10-07 13:19

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> [...]
> øje med barnet i spejlet og ved at vende sig, så kan den anden forældre,
> når alle er i bilen også side på bagsædet og holde øje med barnet, så

En bagudvendt barnestol placeret ved/på passagersædet er såvidt jeg ved en
hel del sikrere, end en almindelig barnestol på bagsædet. Den kræver
naturligvis også at air-bag´en bliver deaktiveret.

Det optimale, sikkerhedsmæssigt set, er en bagudvendt barnestol på bagsædet,
men der er vist et problem med, at de ikke forhandles i Danmark.

Martin

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 13-10-07 15:10

Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev:

> [...]
>hel del sikrere, end en almindelig
>barnestol på bagsædet. Den kræver
>naturligvis også at air-bag´en bliver deaktiveret.

Vi har netop en bagudvendt barnestol til bagsædet.
Problemet er bare, at man ikke kan se hverken barn eller tabt
sut fra førersædet.

Selvfølgelig kan barnet skrige til man finder en afkørsel, men
man har jo stadigvæk lov til at være på jagt efter gode idéer
eller råd fra andre, som måske selv har haft problemet for sig.

/Kresten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-10-07 16:24

"Kresten Hjelm Pedersen (slet WUWTY)" skriver:

> [...]
> man har jo stadigvæk lov til at være på jagt efter gode idéer
> eller råd fra andre, som måske selv har haft problemet for sig.

Et rigtigt godt råd: Hæng sutten op i en lille kæde så den kan nå "lille
møgunge" og ikek meget andet.

Det virkede forrygende med min lille møgunge.....