Opel Zafira eller Renault grand scenic ell~
Fra : Rikke og Per

Dato : 10-10-07 12:08

Vi står og skal investere i en 7 personers mpv, da vi snart kommer op på 5
børn. Har kigget på Renault grand scenic og er ret varme på den, men i
nogenlunde samme prisklasse for en bil med 2-3 år på bagen fåes Opel
zafira....hvad er det bedste køb, måske andre forslag...både mht. komfort
for alle børn, samt værkstedsudgifter på sigt???

Mvh Rikke

Fra : OK

Dato : 10-10-07 20:24

Zafira ruster.
Citroen fejler i elektronikken.
Hvad med en Toyota?

mvh Ole

Fra : KASO

Dato : 10-10-07 21:09

"OK" <ole_k@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> Zafira ruster.
> Citroen fejler i elektronikken.
> Hvad med en Toyota?

Øhhhh - hvilken Citroën?

Der spørges til Opel og Renault?!?!?

Jeg kører iøvrigt Grand Scénic - foreløbig 2 år/55.000km uden problemer. Det
er en 1.9 dCi (diesel), som kører lydsvagt, komfortabelt og meget stabilt -
også ved højere hastigheder. Sikkerhedsmæssigt er det en af de bedste i
klassen - og langt bedre en den gl. Zafira. Desuden er den med 7 enkeltsæder
mod Zafiras midterbænk. Rustbeskyttelsen er i top - inkl. rustfri
udstødning. FDM havde fornylig en test af 7 personers MPV'ere - og trods at
Grand Scénic var ældst - og med størst forventet værditab - vandt den.

Jeg har ikke haft elektronikproblemer - men bilen er spækket med elektronik,
så fejl kan opstå - det gælder iøvrigt selv en Toyota (Toyota har selv været
ude og beklage kvalitetsproblemer i nyere tid). Vi kiggede bl.a. også på
Toyota Corolla Verso, men bagagerummet er markant mindre, og bagerst sæder
er betænkeligt tæt på bagruden. Scénic'en er testet for sikkerheden på 3.
række i tilfælde af påkørsel bagfra - også her er den fin - i modsætning til
de fleste af konkurrenterne.

Visse reservedele er dyrere hos Renault end hos så mange andre. Værditabet
er formentlig højere end f.eks. på Opel, hvilket er en fordel, når du
køber - men en ulempe, hvis du skal sælge.

Vi er meget glade for vores Grand Scénic - og jeg synes du skal tage en
prøvetur i begge biler. De er ret forskellige - og valget er i høj grad også
smag og behag.

Fra : KASO

Dato : 10-10-07 21:24

"KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Vi er meget glade for vores Grand Scénic - og jeg synes du skal tage en
> prøvetur i begge biler. De er ret forskellige - og valget er i høj grad

FDM-test:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/77A68356-F28E-473C-9E59-C246F0D7D42A/0/1627.pdf

Crashtest: http://www.euroncap.com/small_mpv.aspx

Fra : Mogens

Dato : 10-10-07 21:11

"OK" <ole_k@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Zafira ruster.

Har du et link som bevis?

> Citroen fejler i elektronikken.

Gør de?

> Hvad med en Toyota?

Hvad med en Scenic dCi- den kører sgu dajli'

Fra : TDN

Dato : 11-10-07 05:29

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
> "OK" <ole_k@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har du et link som bevis?

Værsgo:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/79BD2310-9D2A-4BB7-8A79-ED7CFCCC15AD/0/5055.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Anders Thorup

Dato : 11-10-07 16:15

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/79BD2310-9D2A-4BB7-8A79-ED7CFCCC15AD/0/5055.pdf
>
> Mvh
> Thomas

Ja, det eneste der er bevist i den artikel er at Zafira er bedre beskyttet
en både Toyota og Honda.

Mvh
Anders

Fra : Allan Gensch

Dato : 11-10-07 08:40

Ja flot en test fra 2004

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-07 14:33

Allan Gensch skriver:

> Ja flot en test fra 2004

Hvor ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 11-10-07 16:19

> Hvor ?

Zafira-testen, der er svar på mit spørgsmål

Vi har 2 stk Zafira 2,2 i firmaet - de fejler absolut intet rustmæssigt

Fra : TDN

Dato : 11-10-07 17:37

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:470E2608.55B7A63A@du.kan.finde.den...

> Zafira-testen, der er svar på mit spørgsmål
>
> Vi har 2 stk Zafira 2,2 i firmaet - de fejler absolut intet rustmæssigt

De kunne jo være det er den faceliftede model i har og ikke første
generation. Uanset hvad er det for ringe med rust i undervogn og døre efter
4 år, det er jo på niveau med Ford og Mercedes

Mvh
Thomas