DOH, køleren er utæt... Gæt en pris...
Fra : Bjarne

Dato : 10-10-07 10:07

Jeg har i det seneste stykke tid påfyldt 1 liter kølervædske per 1000km, og
nu til service har det desværre vist sig at den er utæt. Så den skal
udskiftes.

Hvad tror I det koster? Inkl arbejdstid...

Jeg har fået en pris, men jeg har ingen anelse om det er billigt eller
dyrt...

mvh
Bjarne

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 10-10-07 10:17

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvad tror I det koster? Inkl arbejdstid...
>
> Jeg har fået en pris, men jeg har ingen anelse om det er billigt eller

Hvilken bil snakker vi om ?

Mvh
Jacob

Fra : Bjarne

Dato : 10-10-07 10:20

> Hvilken bil snakker vi om ?

Godt sagt Jacob, min fejl, det er en BWM 328i E46

mvh
Bjarne

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-10-07 10:38

Bjarne wrote:

> Godt sagt Jacob, min fejl, det er en BWM 328i E46

985,- + moms for en Nissens

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-10-07 10:41

Torben Scheel wrote:

> 985,- + moms for en Nissens

...og 2 timer a 320,- - kølervæske for 250,- - et par spændbånd og div.
for 187,- - alt + moms.

Autoriseret? Nåh. 7856,87 + moms.

--
vh
Torben

Fra : Bjarne

Dato : 10-10-07 10:45

> Autoriseret? Nåh. 7856,87 + moms.
>
> --
> vh
> Torben

Aha, det jo en pris... Jeg ser lige om der kommer flere bud... Er det en
pris du kender allerede??? Fra et tidligere skift?

mvh
Bjarne

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-10-07 10:50

Bjarne wrote:

> Aha, det jo en pris... Jeg ser lige om der kommer flere bud... Er det en
> pris du kender allerede??? Fra et tidligere skift?

Nej nej - min audi er fra '92 - den behøver skam ikke allerede

Nissins eksemplet er bare fra min ex.Rover model Søvndal - fremregnet lidt.

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-07 12:00

Bjarne skrev:

> Jeg har i det seneste stykke tid påfyldt 1 liter kølervædske per
> 1000km, og nu til service har det desværre vist sig at den er utæt.
> Så den skal udskiftes.

Overvej en uoriginal køler - hvis du kan nænne det til din fine bil
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Bjarne

Dato : 10-10-07 12:10

> Overvej en uoriginal køler - hvis du kan nænne det til din fine bil
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd

Det var nok en mulighed, men nu har jeg sat maskineriet igang. Så den bliver
original.

mvh
Bjarne

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-07 12:13

Bjarne skrev:

> Det var nok en mulighed, men nu har jeg sat maskineriet igang. Så den
> bliver original.

Nå, okay - dét ser da osse pænest ud
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Bjarne

Dato : 10-10-07 12:17

> Nå, okay - dét ser da osse pænest ud
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd

Netop

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 10-10-07 21:32

Bjarne skrev:

> Det var nok en mulighed, men nu har jeg sat maskineriet igang. Så den bliver
> original.

Original eller uoriginal.

Til mig Golf III købte jeg en køler hos et eller andet kølerservicefirma
i Silkeborg og den stod der ikke VW på noget sted. Til gengæld kunne jeg
ikke se forskel på den og den originale (som der i øvrigt heller ikke
stod VVW på).

Mvh
Claus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-10-07 13:27

>Overvej en uoriginal køler - hvis du kan nænne det til din fine bil

Mon ikke den uoriginale er lige så original som den originale eller
lige så uoriginal som den originale... øhm... æh... jeg tabte tråden!

Nå, men hvorom alting er... det er ikke usansynligt, at Nissen leverer
til værkstederne :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-10-07 22:24

Martin Johansen [6000] skrev:

> Mon ikke den uoriginale er lige så original som den originale eller
> lige så uoriginal som den originale... øhm... æh... jeg tabte tråden!

Du kan selv være en original!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-10-07 23:08

Hellere det end uoriginal

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 11-10-07 06:04

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev :

>Hellere det end uoriginal

Det må da være værre at være et plagiat ;)

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-07 10:33

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 10-10-07 12:45

> [...]
>
> Hvad tror I det koster? Inkl arbejdstid...
>
> Jeg har fået en pris, men jeg har ingen anelse om det er billigt eller

Jeg gætter på ca 4800kr inkl arbejdsløn og materialer

Mvh
Jacob

Fra : Bjarne

Dato : 10-10-07 15:00

> Jeg gætter på ca 4800kr inkl arbejdsløn og materialer
>
> Mvh
> Jacob

Godt bud, nu skal jeg nok snart afsløre prisen.

mvh
Bjarne

Fra : Sidse

Dato : 10-10-07 20:20

> [...]
>
> Hvad tror I det koster? Inkl arbejdstid...
>
> Jeg har fået en pris, men jeg har ingen anelse om det er billigt eller

et par tusind eller 3 for køleren og mindst 4 timer af 5-600kr, nok nærmere
7 timer.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Bjarne

Dato : 10-10-07 21:34

Prisen havner på omkring 4.500 svenske kroner, så det synes jeg er ok. Og
det er inkl. arbejdstid og materialer. Håber den er færdig i morgen, jeg
gider ikke køre rundt i den gamle spand de har lånt mig... Alt forladt, en
fin bil normalt, men den her 525i som har gået 270.000km holder de kun i
live for at sådan nogle som mig kan køre hjem igen...
Den er gennemrusten og larmer en hel del, men den har dog ikke mistet alt
moment endnu... Så den holder nok et par år endnu..

mvh
Bjarne

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 11-10-07 07:19

> Prisen havner på omkring 4.500 svenske kroner, så det synes jeg er ok. Og
> det er inkl. arbejdstid og materialer. Håber den er færdig i morgen, jeg

Det syntes jeg er en helt i orden fair pris, det svarer til hvad?... 1000
danske kr :)

Nej, for den pris vil jeg også gerne ofre de originale dele, samt
montering/udluftning osv af fagfolk. Køleren er trods alt en rimelig
væsentlig del på bilen.

He he

Mvh
Jacob

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-10-07 07:57

Bjarne wrote:
> Prisen havner på omkring 4.500 svenske kroner, så det synes jeg er ok. Og
> det er inkl. arbejdstid og materialer. Håber den er færdig i morgen, jeg

Unfair gættekonkurrence. Du fortalte ikke at det skulle laves i
østeuropa :-/

--
vh
Torben

Fra : Bjarne

Dato : 11-10-07 08:11

> Unfair gættekonkurrence. Du fortalte ikke at det skulle laves i østeuropa
> :-/

Nej du har ret... Men kan du så gætte hvad en Inspektion I koster i
østeuropa så?

Nå, men omkring 2400 svkr

Det er 3. gang jeg har en bil hos Jarls Bilservice, det funker...

Fra : Bjarne

Dato : 11-10-07 19:29

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad tror I det koster? Inkl arbejdstid...
>
> Jeg har fået en pris, men jeg har ingen anelse om det er billigt eller

7025 svkr for nytbremsevæske, køler, inspektion I og nogle andre småting...
Det sq ok...

mvh
Bjarne

Fra : ShutEye

Dato : 12-10-07 08:00

> 7025 svkr for nytbremsevæske, køler, inspektion I og nogle andre
> småting... Det sq ok...

Hvor har de så påfyldt den bremsevæske?
Tyrkfejl? :)

Fra : Bjarne

Dato : 12-10-07 10:40

> Hvor har de så påfyldt den bremsevæske?
> Tyrkfejl? :)

Øhh???

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 12-10-07 10:59

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> writes:

> Øhh???

Fixede de bremserne ved samme lejlighed, eller hældte de bremsevæske i
køleren?

Fra : ShutEye

Dato : 12-10-07 11:41

> Fixede de bremserne ved samme lejlighed, eller hældte de bremsevæske i
> køleren?

Tak for en noget bedre formuleret udgave af mit spørgsmål :)

Fra : Bjarne

Dato : 12-10-07 12:02

> Tak for en noget bedre formuleret udgave af mit spørgsmål :)

tak for åbenbaringen... Nej, de var fine nok.

Bjarne