Renault´n er en koreaner.
Fra : BJ

Dato : 09-10-07 00:09

Føj, det må gøre ondt ind i sjælen på Renault-elskerne, når denne SM5 fra
Samsung Motors.

Renault ejer fabrikken:

http://ekstrabladet.dk/biler/article345901.ece

Mon den vil kunne klare 5 stjerner i EuroNCAP.?..

mvh
Bjørn J.

Fra : Søren C

Dato : 09-10-07 06:59

Well det kan da kun blive bedre hvad angår fejl og problemer.
Aldrig Renault igen. Been there, done that!

Hvad angår crashtesten tvivler jeg på at Renault, smider en bil på
markedet i europa
som ikke klarer minimum 4 stjerner.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-10-07 08:13

On Mon, 08 Oct 2007 22:59:17 -0700, "Søren C" <master.clio@12move.dk>
wrote:

> [...]
>Aldrig Renault igen. Been there, done that!
>
>Hvad angår crashtesten tvivler jeg på at Renault, smider en bil på

De leverer vel bare nogle eksemplarer specielt udviklet til EuroNCAP,
så de kan få de 5 stjerner til at vildlede kunderne med.

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 09-10-07 09:57

Hr. Jensen wrote:

> De leverer vel bare nogle eksemplarer specielt udviklet til EuroNCAP,
> så de kan få de 5 stjerner til at vildlede kunderne med.

Hmm .. den der ryger vist lige direkte i kassen med påskriften
"ubrugelige og ligegyldige kommenrarer"

/Jan

Fra : BJ

Dato : 09-10-07 10:42

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.es.aau.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hmm .. den der ryger vist lige direkte i kassen med påskriften "ubrugelige
> og ligegyldige kommenrarer"

Bortset fra det, der er vist nogen der før har sagt det om koreanerne ....,
så er potten faktisk pæn.

Den er i hvert fald pænere end Renault Vel Satis, men det skal der vist
heller ikke ret meget til:

http://www.renaultsamsungm.com

mvh
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 09-10-07 16:15

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Bortset fra det, der er vist nogen der før har sagt det om koreanerne
> ...., så er potten faktisk pæn.

Jég bryder mig ikke voldsomt om de sorte/mørke ruder

> Den er i hvert fald pænere end Renault Vel Satis, men det skal der vist
> heller ikke ret meget til:

Flot vogn !

Fra : BJ

Dato : 09-10-07 16:39

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jég bryder mig ikke voldsomt om de sorte/mørke ruder

Det bliver nok også uden i Danmark..

> Flot vogn !

Jep, jeg kan også godt lide SamsungRenault´n..

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 09-10-07 19:03

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> De leverer vel bare nogle eksemplarer specielt udviklet til EuroNCAP,
> så de kan få de 5 stjerner til at vildlede kunderne med.

Den eneste, der vildleder her, er vist dig. Prøv at sætte dig ind i tingene
_før_ du udtaler dig!

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-10-07 07:55

On Tue, 9 Oct 2007 20:03:23 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>Den eneste, der vildleder her, er vist dig. Prøv at sætte dig ind i tingene
>_før_ du udtaler dig!

Og det skulle komme fra én, der ingen problemer har med at stille
spørgsmålstegn ved andres erfaringer med Røno, mens egne erfaringer er
ophøjet til lov.
Men hvad, vi ved jo alle sammen, at du er Røno-kvinde....
Du bliver da i hvert fald TØSE-fornærmet, hvis man ikke straks falder
på halen af benovelse for de franske pispotter.

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-07 08:07

> [...]
> Du bliver da i hvert fald TØSE-fornærmet, hvis man ikke straks falder
> på halen af benovelse for de franske pispotter.

*ROFL*

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 10-10-07 09:27

Hr. Jensen wrote:

> [...]
> Du bliver da i hvert fald TØSE-fornærmet, hvis man ikke straks falder
> på halen af benovelse for de franske pispotter.

I står jo begge og pisser op-vind. Hvorfor ikke blot accepterer er der
faktisk ér folk der trives med deres biler, ligesåvel som der er folk
der trives med at vidresprede rygter og 3-hånds røverhistorier.

Selv har jeg 3 Renault'ers erfaring og absolut kun gode. Venner og
bekendte med Renault har samme erfaring. Dermed ikke sagt, at der kun er
gode Renault'er .. men der er i hvert fald ikke kun dårlige. Og så er vi
sgu tilbage hvor stortset alle bilmærker befinder sig .. godt og skidt
ved langt de fleste.

/Jan

Fra : BJ

Dato : 10-10-07 11:00

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.es.aau.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dermed ikke sagt, at der kun er gode Renault'er .. men der er i hvert fald
> ikke kun dårlige. Og så er vi sgu tilbage hvor stortset alle bilmærker
> befinder sig .. godt og skidt ved langt de fleste.

Hvis du ellers følger med i NG, så vil du vide, der er visse elementer som
har svært ved at acceptere det ved netop deres mærkevalg.

Husk, det er værre at genere en guts potte (selvom det evt. er en
firmapotte.....) end hans kone eller børn, da han i pottevalget, frivilligt
eller ufrivilligt, ikke ønsker at fremstå som en klovn..;)

mvh
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 10-10-07 20:39

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis du ellers følger med i NG, så vil du vide, der er visse elementer som
> har svært ved at acceptere det ved netop deres mærkevalg.

Jeps - du er jo et glimrende eksempel

Fra : KASO

Dato : 10-10-07 20:36

> [...]
> Du bliver da i hvert fald TØSE-fornærmet, hvis man ikke straks falder
> på halen af benovelse for de franske pispotter.

Jeg som troede, at det var BJ, der skrabede bunden herinde - men du tager da
prisen!

Hvis du istedet for at lufte dine fordomme - og derigennem udstille din egen
uvidenhed - satte dig en smule ind i tingene, ville du vide, at det ikke er
bilfabrikkerne, der stiller biler til rådighed for EuroNCAP. Bilerne
indkøbes anonymt i et EU-land og fabrikker, importører og forhandlere har
ingen indflydelse.

Men det er sjovere at udstille sin dumhed - og så svine andre til, når de
gør opmærksom på fejlene - suk!

Fra : KASO

Dato : 10-10-07 20:38

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-10-07 07:42

On Wed, 10 Oct 2007 21:38:01 +0200, "KASO" <a@b.dk> wrote:

>Jeg som troede, at det var BJ, der skrabede bunden herinde - men du tager da
>prisen!

Når det kommer fra en tøs som dig, rager det mig en høstblomst.
Men jeg håber at BW er i stand til at gribe dig inden du rammer
bunden. *Pooof.wav*

Fra : KASO

Dato : 11-10-07 20:02

> Når det kommer fra en tøs som dig, rager det mig en høstblomst.
> Men jeg håber at BW er i stand til at gribe dig inden du rammer
> bunden. *Pooof.wav*

Det rager dig åbenbart nok til at du var nødt til at prøve at stive dit
manglende ego af med lidt flere skældsord - i mangel på saglige argumenter.

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 09-10-07 09:59

Søren C wrote:
> Well det kan da kun blive bedre hvad angår fejl og problemer.
> Aldrig Renault igen. Been there, done that!

Hov hov Søren .. hvad er der nu galt med dig? Driller Clioen
igen/stadig?

/Jan "R5, Clio I, samt Megane II"

Fra : Søren C

Dato : 09-10-07 10:41

Hej

Clioen er solgt med 280k på tælleren. (havde selv kørt de 200k.)
Motoren fejlede aldrig noget.
Men det gjorde det elektriske altid. Instrument bordet blinkede som et
diskotek.
Den blev erstattet af en 206 S16 som jeg havde i 18måneder. Den
drillede endnu mere med det elektriske
så den blev også erstattet af en .. ahem koreaner

Så nu må vi se om jeg senere trækker min påstand i mig igen

Venligst

Fra : KASO

Dato : 09-10-07 19:03

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Så når du brokker dig over Renault, skyldes det erfaringer med en lille,
billig model, der havde kørt 280.000km?

Fra : TDN

Dato : 09-10-07 20:33

"KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> diskotek.
>
> Så når du brokker dig over Renault, skyldes det erfaringer med en lille,

Det er da ellers påfaldende at alle de nyhedsomtaler i bilblade og dagblades
bil tillæg jeg har set af den nye Laguna, alle som én omtaler den dårlige
kvalitet af de tidligere versioner og Renault selv indrømmer den dårlige
kvalitet og lover at de gjort alt muligt for at løfte kvaliteten så de
kommer blandt de bedste i klassen.

Mvh
Thomas

Fra : BJ

Dato : 09-10-07 20:37

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> den dårlige kvalitet og lover at de gjort alt muligt for at løfte
> kvaliteten så de kommer blandt de bedste i klassen.

Det er løgn alt sammen..)))

mvh
Bjørn J.

Fra : TDN

Dato : 09-10-07 20:59

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er løgn alt sammen..)))
>
> mvh
> Bjørn J.

Mon ikke nærmere det er en konspiration mod frankofilerne, men selvfølgelig
er det da løgn hvad aviser, bilblade, fejlstatistiker,
tilfredshedsundersøgelser o.s.v. fremfører om kvaliteten af de franske biler

Mvh
Thomas

Fra : Brian

Dato : 09-10-07 20:49

KASO wrote:

> Så når du brokker dig over Renault, skyldes det erfaringer med en
> lille, billig model, der havde kørt 280.000km?

Arrhh... du plejer at kunne argumentere bedre for din sag. For det første
havde havde Søren kørt de 200.000Km, for det andet skal de små billige biler
vel også være OK - eller er der tilladt en større fejlmargin dér ?

/Brian

Fra : KASO

Dato : 10-10-07 06:17

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Arrhh... du plejer at kunne argumentere bedre for din sag. For det første
> havde havde Søren kørt de 200.000Km, for det andet skal de små billige
> biler vel også være OK - eller er der tilladt en større fejlmargin dér ?

Jeg argumenterede ikke - jeg stillede et spørgsmål. Det er naturligt med en
højere fejlmargin på en billig bil efter 280.000km - og selv om han har haft
den væsentligt længere, er det typiske de sidste oplevelser (specielt de
negative), der hænger ved.

Egen erfaring med 2 x Scénic, jeg havde i hver 4 år/80.000km var 0 (nul)
fejl, en coupé, der på 8 år kørte 115.000 km - den havde undervejs fejl på
tændspoler (skiftet under garanti), el-ruder, og en dårlig forbindelse til
svinghjulssensor (forbindelsen skulle renses - så fungerede alt igen). Pt.
har vi en Grand Scénic 1.9 dCi m. 55.000km/2 år bag sig - uden problemer.
De, jeg kender med Renault, kan berette tilsvarende historier - men som
andre skriver, har Laguna'en vist ikke vist sig at leve op til
forventningerne. Tilsvarende skal man efter sigende gå i en stor bue udenom
Espace.

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 12-10-07 07:25

Søren C wrote:
> [...]
> Motoren fejlede aldrig noget.
> Men det gjorde det elektriske altid. Instrument bordet blinkede som et

Siger du hermed, at du er blevet for gammel til at gå på diskotek?

> Den blev erstattet af en 206 S16 som jeg havde i 18måneder. Den
> drillede endnu mere med det elektriske
> så den blev også erstattet af en .. ahem koreaner

*ehm* ja .. det kan jo glippe for selv den bedste. Hvis du kan holde på
en hemmelighed, så har jeg haft en enkelt citroen inde i rækken af
Renault'er .. puha

> Så nu må vi se om jeg senere trækker min påstand i mig igen

Skidt med det .. men at du sælger din Clio! Det er jo helligbrøde. Jeg
er jo næste gået i symbiose med min nu hvor jeg har haft den i 11 år og
har selv kørt samtlige 345t Km ..

/Jan

Fra : Søren C

Dato : 09-10-07 10:53

Har mærket egentlig noget at gøre med elektronik firmaet Samsung?

Venligst

Fra : BJ

Dato : 09-10-07 11:16

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

>Har mærket egentlig noget at gøre med elektronik firmaet Samsung?

Ikke mig bekendt.

Jeg mener at huske, Renault købte denne division 100% af Samsung.

http://www.samsung.com/us/aboutsamsung/samsunggroup/affiliatedcompanies/SAMSUNGGroup_AffiliatedCompanies.html

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-10-07 12:57

> Ikke mig bekendt.
>
> Jeg mener at huske, Renault købte denne division 100% af Samsung.

Det vil jeg mene at de har, eftersom man benytter sig af Sa
--
Nu på Vista 64-Bit...msung's logo.

Fra : BJ

Dato : 09-10-07 14:58

KLIP

> Det vil jeg mene at de har, eftersom man benytter sig af Sa

Hvad bygger du det på?

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-10-07 18:43

> Hvad bygger du det på?
>
> mvh
> Bjørn J.

Tjek nederste venstre hjørne på den hjemmeside du linkede til.

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : BJ

Dato : 09-10-07 19:15

KLIP

> Tjek nederste venstre hjørne på den hjemmeside du linkede til.

Hvad i alverden skulle et link fortælle, der findes mange sider, der linker
til Samsung..))))

Prøv nu at læse på linket, jeg tidligere gav i tråden, der går mod
Wikipedia.

De prøver vist fortvivlet at komme af med deres sidste 19,9%..

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-07 07:52

> Hvad i alverden skulle et link fortælle, der findes mange sider, der
> linker til Samsung..))))

Et officielt Samsung-logo på bilens hjemmeside....

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : BJ

Dato : 10-10-07 08:01

KLIP

> Et officielt Samsung-logo på bilens hjemmeside....

Jeg opgiver, du vil ikke forstå at det er det eneste Renault indtil 2010 har
lov at anvende.

Samsung er blot mindretalsaktionær, men jeg har naturligvis også direkte
forbindelse til eks. Alcatel-Lucent, Corning, Sydbank, Danske Bank osv. da
jeg er mindretalsaktionær i disse firmaer...)))))

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 10-10-07 08:07

> [...]
> forbindelse til eks. Alcatel-Lucent, Corning, Sydbank, Danske Bank osv. da
> jeg er mindretalsaktionær i disse firmaer...)))))

Men det giver dig ikke ret til at benytte dig af deres logo-typer.

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : BJ

Dato : 10-10-07 08:10

KLIP

> Men det giver dig ikke ret til at benytte dig af deres logo-typer.

Tsk..tsk..tsk...

mvh
Bjørn J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-10-07 11:10

On 9 Okt., 11:53, "Søren C" <master.c...@12move.dk> wrote:
> Har mærket egentlig noget at gøre med elektronik firmaet Samsung?

Helt sikkert.

Mange af de firmaer som vi her i Europa kender som elektronik- eller
bilproducenter óg en stor del af deres forretning på mere industri
ting:

MHI er Mitsubishi Heavy Industries, som er skibsværft, containere og
lign. store ting.
Hyundai er også meget store mht. skibsværft
Sony er mange forskellige ting, gør meget i bank og forsikring

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : BJ

Dato : 09-10-07 11:24

KLIP

>Helt sikkert.

Måtte lige friske hukommelsen op.

Samsung ejer 19,9%, resten tilhører Renault.

At Renault pusler med at sætte sine koreanske biler på markedet, skyldes nok
et eller andet, der vil ske efter 2010.

http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Samsung_Motors

mvh
Bjørn J.