On Oct 7, 11:10 am, MikLar...@gmail.com wrote:
> On 7 Okt., 02:40, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
>
> > Kommer til at tænke på den der by i Tyskland (?) hvor de har fjernet alle
> > trafikskilte, alle lyssignaler og alle striber på vejene. Vejbelægningen er
> > erstattet af brosten og fortovet er markeret med en stribe i siden af
> > vejen. Der har ikke været trafikuheld i flere år.
>
> Jeg mener det var i Holland (?)
>
> Det ændre intet på din historie, men det er vel en nyhedsgruppe
> Mikael
Så er konen logget på (-: ... og ja - det er Holland.
Jeg googlede lidt i går aftes og fandt jeres debat. He he... den får mig
til at trække lidt på smilebåndet. (-: .
Stol ikke blindt på mediernes fremstilling af forskeres synspunkter.
Da jeg så artiklen i Jyllandsposten, fik jeg kaffen galt i halsen.
Især overskriften fik mine tæer til at krølle!
Der er jo grundlæggende kapacitetsproblemer på de danske veje. Det er
hovedløst at påstå, at bilisterne selv er skyld i bilkøerne.
I min bog har jeg skrevet, at flettereglen ikke fungerer særligt godt
i tæt bytrafik. De fleste af bilisterne i min undersøgelse synes, at
det er egoistisk at benytte sig af flettereglen, når der er biler i
venstre vognbane. - gud nåde trøste den, der vover sig frem i højre
spor og forsøger at snyde sig frem i køen!!
Nogle (især mænd) vælger at ignorere bilisten, der forsøger at flette
ind, andre stirrer vredt og fortsætter fremad. Af frygt for ikke at
blive lukket ind vælger de fleste bilister, jeg har talt med, at
flette ind i venstre vognbane i god tid. Det er de færreste, der er
lige så modige som Klaus ...men så vidt jeg kan læse, vidste Klaus
godt, at skiltningen var "en and" (-:
Resultat: Køen snegler sig af sted i venstre vognbane - højre er fri.
Som sociolog tænker jeg... Det er sgu da ikke særligt
hensigtsmæssigt!! Min pointe: Overvej om man (planlæggere og andet
godtfolk, som laver reguleringerne på vejene) kunne regulere på andre
måder en sammenfletninger i tæt bytrafik.
En... to.... tre... RAMASKRIG!!!!
Det mest komiske er, at kommentaren om, at man bør overveje
alternativer til sammenfletningen max fylder ½ side i min bog. De
resterende 140 sider handler om, hvordan bilister mener, at man bør
opfører sig overfor hinanden i trafikken, hvordan de selv opfører sig
og hvordan de reagerer på andres egoisme (-:
.... okay... okay!! Forskerhandicappet har taget over. En
kort historie er igen blevet lang!
Til jer, der ikke er faldet i søvn endnu. Beskrivelsen af mit ph-d.
projekt på hjemmesiden... /-: ...POINT TAKEN!!!
Inden længe kommer der en udgave i menneskesprog (Bemærk -
læsevenlig).
PS. Jeg er månedslønnet, hvis I stadig er i tvivl