/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Køkultur?
Fra : Ukendt


Dato : 06-10-07 10:10
 
 
ShutEye (06-10-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 06-10-07 11:08

> http://www.transportnyhederne.dk/?Id=26853

".....forklarer hun til Jydske Vestkysten"
Tag nu en køretur på ring4, kbh kære dame :)



Mogens (06-10-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 06-10-07 11:18



--
/Mogens, sportsdriver :)
www.youtube.com/watch?v=N2NDpPSgfwo&mode=related&search=
www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=6042

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:fe7mp2$u1c$1@news.datemas.de...
>> http://www.transportnyhederne.dk/?Id=26853
>
> ".....forklarer hun til Jydske Vestkysten"

> Tag nu en køretur på ring4, kbh kære dame :)

Følgende er sakset fra trafikforskerens Ph.D. projekt

Anette Jerup Jørgensen:

Den sociale handlens betingelser i anonyme fællesskaber (Ph.D. projekt)

I afhandlingen sættes der fokus på samspillet mellem retsregler, den danske
befolknings orienteringsmåder og socio-strukturelt differentierede
handledispositioner. Formålet er at fastlægge, forstå og forklare, hvorledes
dette samspil fungerer, og dernæst at kontribuere med et kritisk perspektiv
på konsekvenserne for retsordenens legitimitet på kortere og længere sigt.
Der vil være tale om en teoretisk såvel som empirisk analyse omfattende
centrale temaer såsom bl.a. lovenes legitimitet, befolkningens
retsbevidsthed, betingelser for frivillig efterlevelse af love, muligheder
og grænser for organisk solidaritet i anonyme fællesskaber og betydningen af
refleksivt orienteret kommunikation for opretholdelsen og dannelsen af
juridiske og moralske normer. Til empirisk belysning af problemområdet
udvælges et eller flere retsområder, hvoraf færdselslovgivningen udgør det
ene retsområde, skattelovgivningen et muligt andet. Metodisk vil der være
tale om metodetriangulering af både kvalitative og kvantitative metoder,
herunder en kvantitativ spørgeskemaundersøgelse, kvalitative interviews og
filmiske observationer i biltrafik. Afhandlingen finansieres både med
interne og eksterne midler.



jan@bygteknik.dk (06-10-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 06-10-07 11:25

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>I afhandlingen sættes der fokus på samspillet mellem retsregler, den danske
>befolknings orienteringsmåder og socio-strukturelt differentierede
>handledispositioner. Formålet er at fastlægge, forstå og forklare, hvorledes
>dette samspil fungerer, og dernæst at kontribuere med et kritisk perspektiv
>på konsekvenserne for retsordenens legitimitet på kortere og længere sigt.
>Der vil være tale om en teoretisk såvel som empirisk analyse omfattende
>centrale temaer såsom bl.a. lovenes legitimitet, befolkningens
>retsbevidsthed, betingelser for frivillig efterlevelse af love, muligheder
>og grænser for organisk solidaritet i anonyme fællesskaber og betydningen af
>refleksivt orienteret kommunikation for opretholdelsen og dannelsen af
>juridiske og moralske normer. Til empirisk belysning af problemområdet
>udvælges et eller flere retsområder, hvoraf færdselslovgivningen udgør det
>ene retsområde, skattelovgivningen et muligt andet. Metodisk vil der være
>tale om metodetriangulering af både kvalitative og kvantitative metoder,
>herunder en kvantitativ spørgeskemaundersøgelse, kvalitative interviews og
>filmiske observationer i biltrafik. Afhandlingen finansieres både med
>interne og eksterne midler.

Nogen der orker oversætte dette kaudervælsk til almindelig dansk ?


--
Jan_stevns

Jim Bob (06-10-2007)
Kommentar
Fra : Jim Bob


Dato : 06-10-07 11:42

jan@bygteknik.dk skrev:
> "Mogens" <no@reply.nu> skrev :
>
>> I afhandlingen sættes der fokus på samspillet mellem retsregler, den danske
>> befolknings orienteringsmåder og socio-strukturelt differentierede
>> handledispositioner. Formålet er at fastlægge, forstå og forklare, hvorledes
>> dette samspil fungerer, og dernæst at kontribuere med et kritisk perspektiv
>> på konsekvenserne for retsordenens legitimitet på kortere og længere sigt.
>> Der vil være tale om en teoretisk såvel som empirisk analyse omfattende
>> centrale temaer såsom bl.a. lovenes legitimitet, befolkningens
>> retsbevidsthed, betingelser for frivillig efterlevelse af love, muligheder
>> og grænser for organisk solidaritet i anonyme fællesskaber og betydningen af
>> refleksivt orienteret kommunikation for opretholdelsen og dannelsen af
>> juridiske og moralske normer. Til empirisk belysning af problemområdet
>> udvælges et eller flere retsområder, hvoraf færdselslovgivningen udgør det
>> ene retsområde, skattelovgivningen et muligt andet. Metodisk vil der være
>> tale om metodetriangulering af både kvalitative og kvantitative metoder,
>> herunder en kvantitativ spørgeskemaundersøgelse, kvalitative interviews og
>> filmiske observationer i biltrafik. Afhandlingen finansieres både med
>> interne og eksterne midler.
>
> Nogen der orker oversætte dette kaudervælsk til almindelig dansk ?
>
Konen vil undersøge om folk følger reglerne eller om de opfinder deres
egne. Frit oversat til dansk.

//JB


jan@bygteknik.dk (06-10-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 06-10-07 11:46

Jim Bob <wholesome@ofir.dk> skrev :

>Konen vil undersøge om folk følger reglerne eller om de opfinder deres
>egne.

Kunne hun så ikke bare skrive det ;)

( hun bliver åbenbart "aflønnet" pr ord )


--
Jan_stevns

Mogens (06-10-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 06-10-07 12:05

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:dppeg3db11gl9olpmehc4filih2rhv53fl@dtext.news.tele.dk...

> Kunne hun så ikke bare skrive det ;)
> ( hun bliver åbenbart "aflønnet" pr ord )

ROFL

Måske forskellen på de bogligt begavede og praktisk begavede



jan@bygteknik.dk (06-10-2007)
Kommentar
Fra : jan@bygteknik.dk


Dato : 06-10-07 12:54

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>ROFL

>Måske forskellen på de bogligt begavede og praktisk begavede

Der er nok forskelle ( måske meget store endda ) på de 2 typer
begavelser - nogle ævler løs i hele og halve timer, før meningen
kommer (eller intentionen) , andre fortæller hvad det handler om, så
folk kan forstå dem

Hvorfor pokker bruge et helt farvebånd, når tingene kan beskrives med
få ord ? Om jeg fatter dem

Ligesom Politikernes nye slang udtryk "Det er vigtigt for mig at
understrege" bla bla bla.....

Jeg var (uheldigtvis) til et møde, hvor sådan en type ævlede løs - da
hun så for tredie gang brugte udtrykket, måtte jeg rejse mig, og sige
meget højt til hende "Så tag dog og find blyanten frem" !!

Hun blev meget stille herefter

Ikke underligt folk bliver grundigt trætte af at høre på dem.

--
Jan_stevns

Klaus G. (06-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 06-10-07 12:14

> http://www.transportnyhederne.dk/?Id=26853
>
Jeg prøvede på en motorvej engang, at der kom skilte med at venstre vognbane
skulle flette sammen med den højre pga. vejarbejde. Der blev skiltet 1600m
før mener jeg, og da der var ca. 1000m til indfletningen kørte 98% af alt
trafik i højre vognbane. Jeg blev ved med at køre i venstre vognbane. Det
sjove var så, at de kun var ved at sætte skiltene op og at vejarbejdet slet
ikke var begyndt endnu, heller ikke selve indfletningen. Så jeg fik
overhalet en hulens masse biler, som lå med 60km/t fordi der var overfyldt i
deres spor :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Henrik Stidsen (06-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-10-07 14:24

"Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> wrote in
news:470750dd$0$90262$14726298@news.sunsite.dk:

> http://www.transportnyhederne.dk/?Id=26853

Jeg syns jeg mangler en forklaring på hvordan en afskaffelse af
flettereglerne skulle kunne løse det problem... Hvilke regler skulle man
bruge istedet?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

F.Larsen (06-10-2007)
Kommentar
Fra : F.Larsen


Dato : 06-10-07 21:54

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
news:Xns99C19CBEA63E6news.hs235.dk@130.225.247.90...
> Jeg syns jeg mangler en forklaring på hvordan en afskaffelse af
> flettereglerne skulle kunne løse det problem... Hvilke regler skulle man
> bruge istedet?

Den, der er størst - kommer først ! :=)

--
Flemming



Henrik Stidsen (07-10-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 07-10-07 01:40

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in
news:4707f5cd$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

>> Jeg syns jeg mangler en forklaring på hvordan en afskaffelse af
>> flettereglerne skulle kunne løse det problem... Hvilke regler skulle man
>> bruge istedet?

> Den, der er størst - kommer først ! :=)

Aha - kaos :)

Kommer til at tænke på den der by i Tyskland (?) hvor de har fjernet alle
trafikskilte, alle lyssignaler og alle striber på vejene. Vejbelægningen er
erstattet af brosten og fortovet er markeret med en stribe i siden af
vejen. Der har ikke været trafikuheld i flere år.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

MikLarsen@gmail.com (07-10-2007)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 07-10-07 10:11

On 7 Okt., 02:40, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:

> Kommer til at tænke på den der by i Tyskland (?) hvor de har fjernet alle
> trafikskilte, alle lyssignaler og alle striber på vejene. Vejbelægningen er
> erstattet af brosten og fortovet er markeret med en stribe i siden af
> vejen. Der har ikke været trafikuheld i flere år.


Jeg mener det var i Holland (?)

Det ændre intet på din historie, men det er vel en nyhedsgruppe
Mikael



Jerup@socsci.aau.dk (10-10-2007)
Kommentar
Fra : Jerup@socsci.aau.dk


Dato : 10-10-07 08:04

On Oct 7, 11:10 am, MikLar...@gmail.com wrote:
> On 7 Okt., 02:40, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
>
> > Kommer til at tænke på den der by i Tyskland (?) hvor de har fjernet alle
> > trafikskilte, alle lyssignaler og alle striber på vejene. Vejbelægningen er
> > erstattet af brosten og fortovet er markeret med en stribe i siden af
> > vejen. Der har ikke været trafikuheld i flere år.
>
> Jeg mener det var i Holland (?)
>
> Det ændre intet på din historie, men det er vel en nyhedsgruppe
> Mikael

Så er konen logget på (-: ... og ja - det er Holland.

Jeg googlede lidt i går aftes og fandt jeres debat. He he... den får mig
til at trække lidt på smilebåndet. (-: .

Stol ikke blindt på mediernes fremstilling af forskeres synspunkter.
Da jeg så artiklen i Jyllandsposten, fik jeg kaffen galt i halsen.
Især overskriften fik mine tæer til at krølle!

Der er jo grundlæggende kapacitetsproblemer på de danske veje. Det er
hovedløst at påstå, at bilisterne selv er skyld i bilkøerne.

I min bog har jeg skrevet, at flettereglen ikke fungerer særligt godt
i tæt bytrafik. De fleste af bilisterne i min undersøgelse synes, at
det er egoistisk at benytte sig af flettereglen, når der er biler i
venstre vognbane. - gud nåde trøste den, der vover sig frem i højre
spor og forsøger at snyde sig frem i køen!!

Nogle (især mænd) vælger at ignorere bilisten, der forsøger at flette
ind, andre stirrer vredt og fortsætter fremad. Af frygt for ikke at
blive lukket ind vælger de fleste bilister, jeg har talt med, at
flette ind i venstre vognbane i god tid. Det er de færreste, der er
lige så modige som Klaus ...men så vidt jeg kan læse, vidste Klaus
godt, at skiltningen var "en and" (-:

Resultat: Køen snegler sig af sted i venstre vognbane - højre er fri.
Som sociolog tænker jeg... Det er sgu da ikke særligt
hensigtsmæssigt!! Min pointe: Overvej om man (planlæggere og andet
godtfolk, som laver reguleringerne på vejene) kunne regulere på andre
måder en sammenfletninger i tæt bytrafik.

En... to.... tre... RAMASKRIG!!!!

Det mest komiske er, at kommentaren om, at man bør overveje
alternativer til sammenfletningen max fylder ½ side i min bog. De
resterende 140 sider handler om, hvordan bilister mener, at man bør
opfører sig overfor hinanden i trafikken, hvordan de selv opfører sig
og hvordan de reagerer på andres egoisme (-:

.... okay... okay!! Forskerhandicappet har taget over. En
kort historie er igen blevet lang!

Til jer, der ikke er faldet i søvn endnu. Beskrivelsen af mit ph-d.
projekt på hjemmesiden... /-: ...POINT TAKEN!!!

Inden længe kommer der en udgave i menneskesprog (Bemærk -
læsevenlig).

PS. Jeg er månedslønnet, hvis I stadig er i tvivl





Claus Frørup (10-10-2007)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 10-10-07 19:26

Isang tao pinangalanan, Jerup@socsci.aau.dk nagsulat:

klip
>Så er konen logget på (-: ... og ja - det er Holland.
>
>Jeg googlede lidt i går aftes og fandt jeres debat. He he... den får mig
>til at trække lidt på smilebåndet. (-: .

Velkommen til, her har vi det sjovt.
klip
>Som sociolog tænker jeg... Det er sgu da ikke særligt
>hensigtsmæssigt!! Min pointe: Overvej om man (planlæggere og andet
>godtfolk, som laver reguleringerne på vejene) kunne regulere på andre
>måder en sammenfletninger i tæt bytrafik.
>
>En... to.... tre... RAMASKRIG!!!!

Nah, det bliver nok ikke så slemt
Jeg har tit ønsket mig, at der stod en politimand sådan et sted og
dirrigerede hvordan der skal flettes.

Man kunne også forbyde/forhindre vognbaneskift på en tilpas lang
strækning med kegler, inden man kommer frem til stedet hvor den
venlige politimand lader en bil ad gangen fra hver række køre frem.

Fire... fem.... seks... RAMASKRIG!!!!
>
>Det mest komiske er, at kommentaren om, at man bør overveje
>alternativer til sammenfletningen max fylder ½ side i min bog. De
>resterende 140 sider handler om, hvordan bilister mener, at man bør
>opfører sig overfor hinanden i trafikken, hvordan de selv opfører sig
>og hvordan de reagerer på andres egoisme (-:

Journalister i en nøddeskal!
--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408544
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste