Vedr. køb af VW navi på E-bay
Fra : Vittrup

Dato : 04-10-07 19:10

Er der nogen af jer derude der har købt MFD2 navigationssystemer via E-bay
fra f.eks.:

http://cgi.ebay.co.uk/VW-16-9-DVD-navigation-MFD2-C-for-Golf-5-Passat_W0QQitemZ260166137535QQihZ016QQcategoryZ9889QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

eller

http://cgi.ebay.co.uk/sat-nav-VW-NAVIGATION-SYSTEM-MFD2-RNS-DVD-VERSION_W0QQitemZ200158895747QQihZ010QQcategoryZ75327QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Det ser ud som ret gode tilbud, men får man varen?

Ellers andre anbefalinger?!

Jeg mangler sådan en navi til Touran'en...
Søren Vittrup
www.audiocompagniet.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-10-07 19:50

"Vittrup" <FJERNvittrup@audio-link.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ser ud som ret gode tilbud, men får man varen?

Jeg ville ikke være bange for at købe en af de 2.
Begge sælgere har ret mange handler bag sig med gode anmeldelser.
Så var de ude på at hustle folk var det blevet fanget for længst.
Det er vist også prisen på sådan en MFD.

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 20:35

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:470535d0$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Så var de ude på at hustle folk var det blevet fanget for længst.
> Det er vist også prisen på sådan en MFD.

Kan man putte sådan en i en Volvo V70 - 01, tænker lidt mere på stik der
skal passe - men det kan man måske "regne" ud.., og naturligvis skal der
tilkobles en GPS antenne...
Men vil det fungere med fjernbetjening i RAT f.eks. ?

Fra : Elmer Fjort

Dato : 05-10-07 01:22

"ums dk-3460" <upiatdadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilkobles en GPS antenne...
> Men vil det fungere med fjernbetjening i RAT f.eks. ?

Det skal du ikke regne med at den kan. Det er vist noget med at den kører
på can-busen i bilen.
Det vil nok være et tilfælde hvis det var lavet på samme måde.

Elmer

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-07 17:15

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kører på can-busen i bilen.
> Det vil nok være et tilfælde hvis det var lavet på samme måde.

Kan nok overleve at den ikke kan fjernbetjenes fra rattet, men ved du ellers
om den vil kunne virke i en V70 med de stik der nu er, eller skal man til at
lodde etc. Har forsøgt diverse fora, men kan ikke rigtig finde noget om
det..
For kan ikke rigtig finde nogle alternativer til en nogenlunde fed billig
integreret navi (doubledin) fraset en "hjemmelavet" car pc...

Fra : Brian

Dato : 05-10-07 17:23

ums dk-3460 wrote:

> For kan ikke rigtig finde nogle alternativer til en nogenlunde fed
> billig integreret navi (doubledin) fraset en "hjemmelavet" car pc...

Om noget er billigt, er jo relativt, men har du overvejet sådan en her:
http://www.pioneer.dk/dk/products/10/20/241/AVIC-D3/index.html

En kammerat smed sådan en i hans Altea, og det ser da meget godt ud.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-07 18:16

> Om noget er billigt, er jo relativt, men har du overvejet sådan en her:
> http://www.pioneer.dk/dk/products/10/20/241/AVIC-D3/index.html

Ja det er meget relativt.. Men set ifht. Volvos RTI system så er ALT næsten
billigere :)

> En kammerat smed sådan en i hans Altea, og det ser da meget godt ud.

Ja havde overvejet en sådan også.. Det var nu mere fordi at man åbenbart kan
erhverve sig en mfd2 for under 5k på ebay. Men måske jeg hellere skulle ofre
de 7,5k på en D3BT.. HD versionen er lige i overkanten mhp. pris.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 05-10-07 17:25

"ums dk-3460" <upiatdadlnet.dk> wrote in message

> [...]
> man til at lodde etc. Har forsøgt diverse fora, men kan ikke rigtig finde

Jeg tvivler på at det bliver nemt, i teorien skal den vel bare have 12v, men
hvis nu VW enheden begynder at spørge andre enheder i bilen om info osv osv,
så er du på den.

> For kan ikke rigtig finde nogle alternativer til en nogenlunde fed billig
> integreret navi (doubledin) fraset en "hjemmelavet" car pc...

Jeg ville spare penge sammen, og så købe en der passer, det andet får du
ikke andet en bøvl med.

Mvh
Jacob

P.S Der er en chance for at det kan virke, jeg ville bare ikke prøve lykken.

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-07 18:17

"Jacob Rungwald" <jacob*?*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tvivler på at det bliver nemt, i teorien skal den vel bare have 12v,
> men hvis nu VW enheden begynder at spørge andre enheder i bilen om info
Gør den det ? For min far har en i sin Golf, og den har da så vidt jeg
husker ikke noget info om andre enheder i bilen..

> Jeg ville spare penge sammen, og så købe en der passer, det andet får du
> ikke andet en bøvl med.

Jeg tror desværre du har ret.. ;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-07 18:37

ums dk-3460 skriver:

> Gør den det ? For min far har en i sin Golf, og den har da så vidt jeg
> husker ikke noget info om andre enheder i bilen..

Speedometer.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-07 18:43

> ums dk-3460 skriver:

> Speedometer.....

ja ok kan være.. Den kan man nok bare lade være med at koble til....
Hastigheden kan NAVI-enheden jo selv beregne (når der er signal ;) )
Må prøve at finde et billede af "bagpartiet" på en mfd2, og prøve at se om
det nogenlunde matcher med de stik der nu er bag i HU-enheden..

Fra : Brian

Dato : 05-10-07 18:59

ums dk-3460 wrote:

> ja ok kan være.. Den kan man nok bare lade være med at koble til....
> Hastigheden kan NAVI-enheden jo selv beregne (når der er signal ;) )

Som et sikkerhedsparameter, kunne man forestille sig at enheden ikke vil
køre ordentligt på navigationen, uden det signal.

Derudover er det da lidt en bet at der popper et VW logo frem hver gang du
tænder enheden, når din bil nu engang er en Volvo

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-07 19:11

> [...]
>
> Derudover er det da lidt en bet at der popper et VW logo frem hver gang du
> tænder enheden, når din bil nu engang er en Volvo
Ja det har du så ret i ;) Har vist også drejet hovedet over på D3-eren ;)

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 05-10-07 18:47

> Gør den det ? For min far har en i sin Golf, og den har da så vidt jeg
> husker ikke noget info om andre enheder i bilen..

Det er jo det der er spørgsmålet, og med mindre du kan få noget mere teknisk
info omkring vw delen,så ville jeg holde fingrene langt væk

Mvh
Jacob

Fra : Elmer Fjort

Dato : 05-10-07 23:23

> [...]
> For kan ikke rigtig finde nogle alternativer til en nogenlunde fed billig
> integreret navi (doubledin) fraset en "hjemmelavet" car pc...

Der er da flere muligheder på Ebay.de

http://cgi.ebay.de/DVD-Autoradio-mit-GPS-NAVIGATION-TOUCHSCREEN-TFT-USB-SD_W0QQitemZ140161818085QQihZ004QQcategoryZ21646QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

http://cgi.ebay.de/DVD-GPS-NAVIGATION-TOUCHSCREEN-MONITOR-TFT-LCD-USB-SD_W0QQitemZ290167130603QQihZ019QQcategoryZ21646QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Noget kunne dog tyde på at det er samme slags.

Elmer

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-07 12:39

> [...]
>

> Noget kunne dog tyde på at det er samme slags.

Ja du har helt ret... Denne
http://cgi.ebay.de/6-5-Doppel-DIN-Navigation-Touchscreen-Bluetooth-SD-DivX_W0QQitemZ260168019269QQihZ016QQcategoryZ14259QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
er også interessant.. Hælder lidt mere til dette design :)

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-07 12:43

> [...]
>
> "ums dk-3460" <upiatdadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> nok være et tilfælde hvis det var lavet på samme måde.

Kender dog ikke lige route 66 om den er noget værd i navigationshenseende..
Men smart at det kan køre via SDkort, så dvd-en er fri :)

Fra : Per Groth Ludvigsen

Dato : 04-10-07 19:49

"Vittrup" <FJERNvittrup@audio-link.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det ser ud som ret gode tilbud, men får man varen?
>
> Ellers andre anbefalinger?!
>
> Jeg mangler sådan en navi til Touran'en...

Hvis du opretter en paypal konto og betaler varen via denne, så er du
forsikret op til 500 pund, hvilket burde være ok
for den pågældende vare. Bemærk at varene sælges som testede og uden
garanti/tilbagelevering.
Prisen er jo god - men du ved ikke præcist hvor gamle produkterne er og hvor
meget de har været brugt. Har iøvrigt
set de sammeprodukter på www.ebay.de til ca. en tusse mindre ved strakskøb i
forhold til ovenståendes startpris, så
det kan gøres bedre.