Slutseddelen er underskrevet...
Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 04-10-07 15:09

....nu er det så bare at vente for sælgeren ville ikke love noget bedre end
10-12 ugers leveringstid.

Til den tid vil vores efterhånden knapt så gode men ihvertfald gamle Felicia
så blive skiftet ud med en spritny Citroën C3 HDi 110FAP. De 110 står for
antallet af hypper under hjelmen og FAP er 'Citroënsk' for partikelfilter.
Det eneste ekstraudstyr, vi ku' finde på at tilføje, var et Webasto-fyr og
metallak, alt andet er standard. Sælgeren smed måtter og vinterdæk oveni
uden beregning og det har jeg da ikke tænkt mig at klage over.

Jeg glæder mig i denne tid

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 15:14

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vinterdæk oveni uden beregning og det har jeg da ikke tænkt mig at klage

Tillykke.
Men hvorfor ikke en Fabia ???

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-07 15:25

>Men hvorfor ikke en Fabia ???

Et bud:

C3'erens motor er 40 gange mere lækker end den oldsag der ligger i VAG
biler samt en Fabia er så kedelig det ikke er farten der dræber men
det at man falder i søvn bag rattet..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 04-10-07 15:38

Martin Johansen [6000] wrote:

> C3'erens motor er 40 gange mere lækker end den oldsag der ligger i VAG
> biler samt en Fabia er så kedelig det ikke er farten der dræber men
> det at man falder i søvn bag rattet..

Det sidste synes jeg nu ikke passer på den nye Fabia

Ebbe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-07 15:48

>Det sidste synes jeg nu ikke passer på den nye Fabia

Den har forbedret sig.. men synes stadig det er en søvndyssende bil..
:)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Hans

Dato : 04-10-07 17:23

On 2007-10-04 16:48:19 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> said:

> Den har forbedret sig.. men synes stadig det er en søvndyssende bil..
> :)

Total besse bil :D

--
Hans Mouridsen

Fra : Michael Pagh

Dato : 04-10-07 17:40

> Den har forbedret sig.. men synes stadig det er en søvndyssende bil..

Hmm, Martin.....Du må sige til hvis du skal prøve en tur i min.

En boks, sportsfjedrer og 215/40/17 hjælper på sagerne.

/Michael - lige henne om hjørnet.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-07 18:01

>Hmm, Martin.....Du må sige til hvis du skal prøve en tur i min.
>
>En boks, sportsfjedrer og 215/40/17 hjælper på sagerne.

Ja det hjælper en del :)

Så kan du få en tur i min bagefter Godt nok kun 16"...

>/Michael - lige henne om hjørnet.

Yeah :)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Michael Pagh

Dato : 04-10-07 19:36

> Ja det hjælper en del :)
>
> Så kan du få en tur i min bagefter Godt nok kun 16"...

Yepper, meget sjovt at kunne overraske folk.

Hehe, den lyder ret vild den 9000`er når jeg har set den omtalt i gruppen.

Det vildeste jeg har kørt indtil videre er en 850 T5 med 211 hypper -> 0-100
på 7.7secs.
Den har altså en fed lyd sådan en 5-benet satan.

> Yeah :)
>
> --
> Martin Johansen [6000]
>http://tuxx.dk

/Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-07 19:45

>Yepper, meget sjovt at kunne overraske folk.

Ja :)

>Hehe, den lyder ret vild den 9000`er når jeg har set den omtalt i gruppen.

Så skulle du se/prøve Torbens.. fyfan den er hidsig.

>Det vildeste jeg har kørt indtil videre er en 850 T5 med 211 hypper -> 0-100
>på 7.7secs.
>Den har altså en fed lyd sådan en 5-benet satan.

Den har en rigtig lækker lyd. 5cyl lyder bare godt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Brian

Dato : 04-10-07 19:33

Michael Pagh wrote:

> En boks, sportsfjedrer og 215/40/17 hjælper på sagerne.

Den skal da vist også være bokset, chippet, boret og hakket, for at trække
ruller i den størrelse rundt

/Brian

Fra : Michael Pagh

Dato : 04-10-07 19:45

> Den skal da vist også være bokset, chippet, boret og hakket, for at trække
> ruller i den størrelse rundt

Hehe, det er absolut intet problem.
Der er ca. 300nm at gøre godt med.

> /Brian
/Michael

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 04-10-07 15:37

eque wrote:

> Men hvorfor ikke en Fabia ???

Et meget relevant spørgsmål. I forbindelse med at Felicia'en var til sit
sidste serviceeftersyn, havde jeg en af de nye Fabia'er som lånebil. Den
kører rigtig udmærket og jeg synes sådan set også den ser godt ud, men:

- Hvis jeg skal have en med sammenlignelig motorkraft, patikelfilter og
nogenlunde samme udstyr, kommer prisen for en Fabia op på cirka 228 kkr.
C3'en får jeg til 207 kkr. De 21 kkr kan jeg altså godt finde en anden
anvendelse for.

- Fabia'en er en ny model og der er dermed risiko for børnesygdomme. Citroën
/har/ fundet ud af hvorfor de første C3'ere kunne selvantænde

- Jeg prøvekørte C3'en med den motor i. Her er der ikke fare for MKG (hint:
Suzuki-reklamen).

Jeg var iøvrigt osse forbi en Peugeot-forhandler og høre på en 207. Han
lagde ud med: "og som første ekstra-udstyr skal du have en radio i for
ellers kan bilen ikke køre. Den koster kr 4500,-." Adspurgt hvorfor radioen
ikke var standardudstyr, var svaret: "Det er noget med afgifter og den
slags". Jeg trak mig tilbage i god ro og orden...

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 19:37

On Thu, 4 Oct 2007 16:09:27 +0200, "Ebbe Kristensen"
<ebbe@ekologic.dk> wrote:

> [...]
>metallak, alt andet er standard. Sælgeren smed måtter og vinterdæk oveni
>uden beregning og det har jeg da ikke tænkt mig at klage over.

Svigter du mig i mine lidelser? Håber du fik en god pris for den
aflagte *s*....min har lige fået ny kobling igen efter 12000 km, og så
påstår de fandme jeg skal betale kablet..........og så røg computeren
mens den var på værksted, så vi måtte undvære i 14 dage.......så snart
er der en Xsara Weekend HDi til sag.......Avensis D ønskes )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-10-07 09:03

Ivan Madsen wrote:

> Svigter du mig i mine lidelser? Håber du fik en god pris for den
> aflagte *s*....

Nu er der jo en leveringstid på 10-12 uger på C3'en så Skoda'en kører lidt
endnu. Den indgik iøvrigt heller ikke i handlen så jeg kan gøre med den hvad
jeg vil. Jeg vil sælge den privat men regner ikke med at får det store for
den for den er *meget* grim. Det eneste positive i den, er motoren. Den
spinder som en mis og bruger ikke voldsomt meget benzin (14 km/l).

> [...]
> mens den var på værksted, så vi måtte undvære i 14 dage.......så snart
> er der en Xsara Weekend HDi til sag.......Avensis D ønskes )

Tjaeh, hvis man har penge nok er det jo ikke noget problem at få fingrene i
en Avensis

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-07 18:47

On Fri, 5 Oct 2007 10:02:34 +0200, "Ebbe Kristensen"
<ebbe@ekologic.dk> wrote:

> [...]
>spinder som en mis og bruger ikke voldsomt meget benzin (14 km/l).

>Tjaeh, hvis man har penge nok er det jo ikke noget problem at få fingrene i

Du satte jo lige fingeren på det ømme punkt - brugte biler i bestemte
mærker må være udstyret med guldfælge osv., for der er squtte meget
realisme i de priser - men de bliver åbenbart solgt, så det bliver nok
ikke en Avensis. Nu får Xsaraen lige en chance til - men seneste
serviceregning og sammenlagt tre uger på værksted i år er ikke
ligefrem befordrende for et langvarigt samarbejde Måske ender det
med, jeg drager til Dyskerland og henter en gammel Völle. Det har en
bekendt gjort - og den kører da endnu