Underlig skurrelyd
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-10-07 16:37

Hej

Jeg har længe haft en skurre lyd i passaten, den kommer når man acc., drejer
til højre eller kører over "bakker" eller lign. og mine skiver bliver varme
af det og jeg kan høre der er noget der kører på skiven når jeg drejer til
højre. Lyden kommer aldrig når man drejer til venstre. Der er nye
forhjullejer, skiver og kalibre så det er ikke det. Mekkeren kan ikke
rigtigt finde ud af hvad det er, han har checket kardanled og der var ikke
noget, hans bedste gæt er lejerne der holder kronhjulet i gearkassen og så
længe jeg kunne holde ud at høre på det kunne jeg bare køre

Men da jeg køre hjem idag tænkte jeg på og det evt. kan være motorophængene
der trænger til at blive skiftet?

Stef

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 03-10-07 16:44

On 3 Okt., 17:37, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:
> [...]
> længe jeg kunne holde ud at høre på det kunne jeg bare køre
>
> Men da jeg køre hjem idag tænkte jeg på og det evt. kan være motorophængene

Jeg vil lige være helt sikker. Men du dine bremser bliver varme af
det? eller mangler der et "ikke".

Såfremt bremserne bliver varme, ville jeg skifte de forreste
bremseslanger.

Mikael

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-10-07 17:10

Jeg vil lige være helt sikker. Men du dine bremser bliver varme af
det? eller mangler der et "ikke".

Såfremt bremserne bliver varme, ville jeg skifte de forreste
bremseslanger.

Bremserne bliver varme, omkring 160 grader inde ved navet og 80-90 på
skiven. Tror du nye slanger løser skurre lyden?
Stef

Fra : Jens G

Dato : 03-10-07 16:59

On Wed, 3 Oct 2007 17:37:23 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

> [...]
>længe jeg kunne holde ud at høre på det kunne jeg bare køre
>
>Men da jeg køre hjem idag tænkte jeg på og det evt. kan være motorophængene

Jeg har prøvet at der var kommet sandkorn eller lignende mellem skiver
og klodser, som gav en skurrende lyd. Efter råd fra en bekendt prøvede
jeg at bakke i ret høj fart og bremse. Det fjernede lyden i det
tilfælde.

Jeg har også oplevet at der sad skidt, formentlig på ABS sensoren, som
gav synptomer der minder om det du beskriver. Men det burde
mekanikeren kunne se.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-10-07 17:12

> [...]
> og klodser, som gav en skurrende lyd. Efter råd fra en bekendt prøvede
> jeg at bakke i ret høj fart og bremse. Det fjernede lyden i det

Der er ikke sand i, lyden var der også før skift af kalibre og skiver.
`
> Jeg har også oplevet at der sad skidt, formentlig på ABS sensoren, som
> gav synptomer der minder om det du beskriver. Men det burde
> mekanikeren kunne se.

Det er ikke problemer med at bremse og da der ikke er ABS på er det ikke et
problem

Stef

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 03-10-07 18:02

On 3 Okt., 18:10, "Stefan Jacobsen" <stefw...@email.dk> wrote:
> [...]
>
> Bremserne bliver varme, omkring 160 grader inde ved navet og 80-90 på
> skiven. Tror du nye slanger løser skurre lyden?

Det er jo svært at afgøre en lyd man ikke har hørt, men hvis dine
skiver ikke bliver varmere end det du siger og navnet væsentligt
varmer, er det nok ikke bremserne der hænger.
Min første tanke var at den hænger i bremserne.

Mikael

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-10-07 18:11

[...]

Det var derfor jeg skiftede kalibre, men de var fine og de nye er også ok,
det er nærmere et eller andet der presser på nav/bremser eller lign. kan sgu
bare ikke gennemskue hvad det er og derfor tanken om det kunne være motor
ophængene der var problemet. Ja lyde er sgu svære at beskrive, eks hvis jeg
kører ned at vejen hvor der er lidt bakker og sving, kommer lyden som en
rumlen/skurren når jeg kører til højre og kommer når ujævnhederen i vejen
får bilen til at "vugge". Ligger roligt lige ud af en vej med 80 er der
ingen lyde eller problemer.

Stef

Fra : claus b.p.

Dato : 03-10-07 23:17

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke noget, hans bedste gæt er lejerne der holder kronhjulet i gearkassen
> og så længe jeg kunne holde ud at høre på det kunne jeg bare køre

Min første indskydelse er defekt hjulleje. Jeg ville ikke bryde mig om at få
at vide fra værkstedet at en skurrelyd og kraftig opvarmning af skiverne
bare var noget jeg skulle finde mig i. Jeg ville nok gå efter et andet
værksted.
Men nu er min tillid til værksteder generelt jo heller ikke så stor, så jeg
laver så meget som muligt selv. (Der fik de den, gjorde de!)

/Claus

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-10-07 16:24

> [...]
> Men nu er min tillid til værksteder generelt jo heller ikke så stor, så
> jeg laver så meget som muligt selv. (Der fik de den, gjorde de!)

Nææ lejer siger helt anderledes, og de er helt nye og lyden var var der også
før skiftet af lejer. Det er den lokale mekker der kigger på den (jeg
plejer også selv at makke i det, men tidsnød og dovenskab kan jo drive en
til det For hans skyld tror jeg godt vi kunne splitte hele bilen ad for
at finde fejlen, han skal jo ikke betale

Stef