Enden er nær (nedvejning af gulplader)
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-10-07 22:11

Hej med jer,

Så vil regeringen igen igen (som forudset) skrue på afgiften vedr.
gulpladebiler.

http://www.skm.dk/lovforslag/resumeer/5912.html

Han er en ivrig krabat ham Kristian Jensen.

--
Jacob Christiansen
VW Touran 2.0 TDI

Fra : Mogens

Dato : 03-10-07 05:59

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så vil regeringen igen igen (som forudset) skrue på afgiften vedr.
> gulpladebiler. www.skm.dk/lovforslag/resumeer/5912.html

Det sædvanlige - lappeløsninger...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-07 08:16

On 3 Okt., 06:59, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:

> Det sædvanlige - lappeløsninger...

Var det ikke snarere lukning af et utilsigtet hul ?
--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 03-10-07 08:30

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

>Var det ikke snarere lukning af et utilsigtet hul ?

Jeps, men den gode løsning ville være, enten at afskaffe gule plader helt
(og så sænke afgiften på alle biler), eller at sige at de KUN må bruges til
arbejde, ikke den der halve løsning midt i mellem.

Mvh
Jacob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-07 08:36

On 3 Okt., 09:30, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk>
wrote:

> Jeps, men den gode løsning ville være, enten at afskaffe gule plader helt
> (og så sænke afgiften på alle biler), eller at sige at de KUN må bruges til
> arbejde, ikke den der halve løsning midt i mellem.

Det første tror jeg ikke vil ske inden for mange mange år.
Det andet burde gøre ASAP, så gulpladebiler kun må ejes af momsreg.
selskaber og kun må bruges til erhvervsmæssig kørsel.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 03-10-07 08:44

On 3 Okt., 09:30, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk>

>Det første tror jeg ikke vil ske inden for mange mange år.

niks, men det var en af 2 løsninger :)

>Det andet burde gøre ASAP, så gulpladebiler kun må ejes af momsreg.
>selskaber og kun må bruges til erhvervsmæssig kørsel.

Jeps, bare kom igang, men så skal du se et hylekør fra dem der kører privat
i deres billige gulpladebiler :)

Mvh
Jacob

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-10-07 08:57

Jacob Rungwald wrote:

> Jeps, bare kom igang, men så skal du se et hylekør fra dem der kører privat
> i deres billige gulpladebiler :)

... og en arbejdspukkel af rang dér hvor man momsregistrerer sit "firma"

--
vh
Torben

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 03-10-07 09:23

Jacob Rungwald wrote:

> Jeps, bare kom igang, men så skal du se et hylekør fra dem der kører
> privat i deres billige gulpladebiler :)

"Hylekor"? Hvorfor er det ikke rimeligt hvis folk brokker sig over at skulle
betale en astronomisk afgift?

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Otto J

Dato : 03-10-07 11:38

> Jeps, bare kom igang, men så skal du se et hylekør fra dem der kører
> privat i deres billige gulpladebiler :)

Jeg stiller mig hermed op i hylekor:

Én af de meget tungtvejende årsager til at gulplade-systemet skal være der,
også til privat brug, er at der skal være en rimelig chance for selvstændigt
erhvervsdrivende for at få firmaet til at løbe rundt - ellers dræber vi
iværksætter-kulturen endnu mere end vi gør i forvejen (topskatten begrænser
éns økonomiske incitament til at tage dén risiko det er at starte
selvstændig virksomhed). En tysk iværksætter kan købe en billig stationcar
eller MPV, og bruge dén såvel til familebil privat som til varebil, hvis han
har lyst. En dansk iværksætter må finde sig i enten at betale væsentligt
mere for den (og dermed være mindre konkurrencedygtig), eller have to biler,
hvis han har brug for både en varebil og en familiebil. Som det er nu, kan
han dog vælge at finde sig i at nøjes med to sæder, og være kørende for lidt
mindre urimelige vilkår. Det må dog være det absolutte minimum, hvis vi
ellers ønsker at have nogen iværksætter-kultur i landet.

Dét der gør mig ualmindeligt harm i sulet over den seneste
afgifts-omlægning, er at man først HÆVER afgiften for alle de varebiler der
i forvejen er vejet op over 2 tons, og omlægger afgiften så det i teorien er
billigere at købe en "mindre varebil" (som bare stort set ikke findes, da
alle er vejet over 2 tons i forvejen), og herefter opdager man så at folk
vejer disse varevogne ned igen _hvor de hører hjemme!_, og så vil man stoppe
denne mulighed for at få varebilerne til dén pris de ifølge de nye regler
netop skulle koste? Det hænger da på ingen måde sammen.

Det er vel at mærke en _liberal_ regering der på denne måde binder en klods
om benet på folk der ønsker at starte selvstændig virksomhed, og har brug
for en varebil. Det er på ingen måde i orden, hverken den første omlægning
eller denne lappeløsning. Det er skandaløst, at en VK-regering kan slippe
afsted med en så venstreorienteret løsning. S-R-SF-EL må enten klappe i
hænderne over at VK fører deres politik, eller (mere sandsynligt) ærge sig
grundigt over hvorfor de ikke bare selv sidder der og fører den samme...

For nu at foreslå en løsning, i stedet for bare at skræppe op: Hvis det er
muligt at køre erhvervsmæssigt i sin privatbil, og trække det fra baseret på
antal kilometer kørt, hvorfor så ikke lave en lille twist af ovenstående:
Gul-plade biler må kun ejes af momsregistrerede virksomheder, men man kan
køre i dem privat og betale ekstra skat baseret på antal kilometer kørt? I
stedet for som nu baseret på bilens pris?

Mvh. Otto

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 03-10-07 14:19

"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> men man kan køre i dem privat og betale ekstra skat baseret på antal
> kilometer kørt? I stedet for som nu baseret på bilens pris?

Den løsning har jeg heller ikke noget imod, men du kommer stadig til at høre
en hylen fra de privatpersoner UDEN firma, der idag kører i en Altea på gule
plader :)

Mvh
Jacob

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-10-07 14:23

On Wed, 3 Oct 2007 15:18:49 +0200, "Jacob Rungwald"
> [...]

>en hylen fra de privatpersoner UDEN firma, der idag kører i en Altea på gule

Hylen?? *LOL*

Det vil blive et udstillingsvindue for dem der ansætter folk til at
kalde til bøn fra minareterne i de muslimske lande.

Jeg véd iøvrigt ikke om de mangler folk.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-07 10:59

On 3 Okt., 09:43, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk>
wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote in messagenews:1191396933..719912.316920@d55g2000hsg.googlegroups.com...
> On 3 Okt., 09:30, "Jacob Rungwald" <jacob@rungwald-uden_dette.dk>

> niks, men det var en af 2 løsninger :)

Det er rigtigt

> Jeps, bare kom igang, men så skal du se et hylekør fra dem der kører privat
> i deres billige gulpladebiler :)

<flame suit>
Og hvad så ??
<flame suit/>

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-07 11:00

On 3 Okt., 09:57, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> .. og en arbejdspukkel af rang dér hvor man momsregistrerer sit "firma"

Men det gør det jo stadigvæk ikke lovligt fx. at handle ind.
Desuden så skal de jo til at aflevere udvidet selvangivelse +
momsregnskab + alm. regnskab.
Måske ikke overvældende besvær men det får nok nogen til at droppe
tanken.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 03-10-07 18:37

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> writes:

> [...]
> momsregnskab + alm. regnskab.
> Måske ikke overvældende besvær men det får nok nogen til at droppe

Der skal også være aktivitet i selskabet, dvs. du skal sælge noget der
er moms på, ellers hopper de ikke på den. (Been there, mine
virksomhedsindtægter er royalties i USD, ingen moms, ingen ansatte,
ingen virksomhedsregistrering, men stadigvæk virksomhedsregnskab og
udvidet selvangivelse.)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-07 11:01

On 3 Okt., 10:23, "Kim Frederiksen" <k...@the-coffeeshop.dk> wrote:

> "Hylekor"? Hvorfor er det ikke rimeligt hvis folk brokker sig over at skulle
> betale en astronomisk afgift?

Fordi man laver ordningen om så det kun er virksomheder som kan bruge
ordningen, præcis som det oprindeligt var meningen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-10-07 08:03

On 3 Okt., 19:37, Peter Dalgaard <p.dalga...@biostat.ku.dk> wrote:

> [...]
> virksomhedsindtægter er royalties i USD, ingen moms, ingen ansatte,
> ingen virksomhedsregistrering, men stadigvæk virksomhedsregnskab og

Det ved jeg godt, vi har et lille landbrug, og det betragter
skattevæsenet som hobbyvirksomhed, og det at det giver overskud hvert
år er ikke nok da der ikke er moms på forpagtning og hektarstøtte.
Så vi driver det efter kapitalafkastordningen og er derfor ikke
momsreg.
Men hvad pokker......moms.....det er ikke rigtigt slået igennem
herude