Er det prisen?
Fra : Tingskoven

Dato : 09-10-07 18:53

Hej
Jeg har ved en forhandler på Sjælland fået tilbudt én Suzuki GSF650SAK7 650,
fra 2007, og som har kørt 3000 km, til en pris på 86K,- kr. inkl. lev.
Da der ikke er mange af denne mc, med ABS og vandkølet på nettet, at
samligne med, vil jeg gerne høre jer, hvad denne mc bliver handlet til
privat/forhandler?
Nyprisen har været 93K.

Fra : Ole Hansen

Dato : 09-10-07 20:16

Tingskoven wrote:
> [...]
> Da der ikke er mange af denne mc, med ABS og vandkølet på nettet, at
> samligne med, vil jeg gerne høre jer, hvad denne mc bliver handlet til

Der kan dårligt være ret mange af dem til salg og hvis cyklen ellers er
fuldstændig fejlfri, så tror jeg ikke prisen er helt ved siden af, når
det er ved en forhandler..

I øvrigt hurtigt at blive træt af sin nye cykel

--
Ole Hansen

Fra : Sune

Dato : 09-10-07 20:43

"Tingskoven" <tingskoven@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da der ikke er mange af denne mc, med ABS og vandkølet på nettet, at
> samligne med, vil jeg gerne høre jer, hvad denne mc bliver handlet til

Prisen lyder helt ok.

Er den rød/maroon og fra Enghave ? Hvis ja, kender jeg dens tidligere ejer.

Vh Sune

Fra : Anders Majland

Dato : 10-10-07 08:37

> Er den rød/maroon og fra Enghave ? Hvis ja, kender jeg dens tidligere
> ejer.

Bare af nysgerrighed - hvorfor skippe den igen efter bare 3000km ?

Fra : Sune

Dato : 10-10-07 09:45

> Bare af nysgerrighed - hvorfor skippe den igen efter bare 3000km ?

I det her tilfælde - Direktør - mange penge - "næh den er for kedelig" - hen
og købe en GSX600R i stedet.
Og som gammel Bandit-fan var jeg dybt rystet, for det var lige den maskine
jeg godt kunne tænke mig, men ikke har råd til

Det er der faktisk - måske ikke så mange - men alligevel flere der gør.

vh Sune

Fra : Anders Majland

Dato : 10-10-07 14:03

> I det her tilfælde - Direktør - mange penge - "næh den er for kedelig" -
> hen og købe en GSX600R i stedet.

I forhold til en "passende bil" er det jo sikkert også småpenge at brænde af
på en mc.

/A - der ikke lider af for mange penge der brænder i lommen efter at blive
skudt af, ellers var der nok også væsenligt flere mc'er i stalden (helt
bogstaveligt - garagen er en gammel stald, men svinebåsene er dog væk

Fra : Perminator

Dato : 10-10-07 21:48

> [...]
> skudt af, ellers var der nok også væsenligt flere mc'er i stalden (helt
> bogstaveligt - garagen er en gammel stald, men svinebåsene er dog væk

Hej Anders
Jeg arbejder præcis på det samme: Svinebåsene er kørt ud, men gulvet skal
hugges op og støbes plant, og loftet skal stabiliseres med et par 200 x 100
mm I Dipper, der bærer belastningen fra et 10 cm betonloft, som bygningen
ikke var dimensioneret til.
Jeg klodser Dipperne op, og spænder bjælkerne op inod dem, og får på denne
måde rettet op til et ordentligt værksted.
Der bliver en liftplads, og een, måske to pladser til restaureringsobjekter.
Det er er langt sejt træk, at lave en stald om til brugeligt MC-værksted,
men det er et mål, som jeg ser indenfor rækkevide i løbet af vinteren.
vh
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Anders Majland

Dato : 11-10-07 09:45

> [...]
> Det er er langt sejt træk, at lave en stald om til brugeligt MC-værksted,
> men det er et mål, som jeg ser indenfor rækkevide i løbet af vinteren.

Det største problem når svinene er kørt ud er opvarmningen ... Sidste vinter
havde jeg gasovn kørende, der kunne give lidt strålevarme. Men jeg har fået
anskaffet en stor brugt brændeovn som jeg skal have sat til samme skorsten
som fyret, og så måske lavet nogle isolerede skillevægge så jeg kan lave et
mindre opvarmet område - så varmen ikke bare fiser ud af utætte staldvinduer

/A

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 11-10-07 10:47

> [...]
> skorsten som fyret, og så måske lavet nogle isolerede skillevægge så jeg
> kan lave et mindre opvarmet område - så varmen ikke bare fiser ud af

Var det ikke nemmere at hive svinene derind igen, de varmer, og når man ikke
behøver varmen, kan man jo spise dem!
Ja, det var jo bare et forslag

Lugten? Jamen den vænner grisene sig utrolig hurtigt til

Michael D

Fra : Anders Majland

Dato : 11-10-07 13:11

> Var det ikke nemmere at hive svinene derind igen, de varmer, og når man
> ikke behøver varmen, kan man jo spise dem!
> Ja, det var jo bare et forslag
>
> Lugten? Jamen den vænner grisene sig utrolig hurtigt til

Men de græver jo lidt arbejde sådan nogle ... Men det kunne da være et
interessant regnestykke. Altså hvad varmeafgivelsen er fra en gris - både
middel og min/maks under opfedningen.... Hmm jeg kunne sikkert låne nogle af
naboen og teste med.

Der er nok mere ide i at tilbyde opstaldning af heste - Så kan indtægten
fåes i kolde kontanter mens dyrene opvarmer lokalet og ejerne selv kommer og
passer dem

Fra : Bo Nielsen

Dato : 11-10-07 23:21

> [...]
> fåes i kolde kontanter mens dyrene opvarmer lokalet og ejerne selv kommer

Ku' måske også være et interessant studium at se hvodan det (citat Hekto)
"nervøse forstadie til bøffer og sæbe" reagerer når den nys monterede
råve-potte skal testes i værkstedet

ScooterBo
(som ikke, i øvrigt, har problemer med bemeldte dyregruppe)

Fra : Anders Majland

Dato : 12-10-07 11:16

> Ku' måske også være et interessant studium at se hvodan det (citat Hekto)
> "nervøse forstadie til bøffer og sæbe"

Sådan en kødscooter har da helt klart sin berettigelse. I tidligere sider
tog de slæbet, men idag kan de vist kun bruges til hobby eller sport.

> (som ikke, i øvrigt, har problemer med bemeldte dyregruppe)

Som regel heller ikke her - kun enkelte gange hvor en uøvet hest/rytter har
forvildet sig ud i "meget" trafik

Fra : Hekto

Dato : 12-10-07 11:53

Bo Nielsen used his keyboard to write :
> Ku' måske også være et interessant studium at se hvodan det (citat Hekto)
> "nervøse forstadie til bøffer og sæbe" reagerer når den nys monterede
> råve-potte skal testes i værkstedet

.... webcam påkrævet!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-10-07 14:28

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> Bo Nielsen used his keyboard to write :
>
> ... webcam påkrævet!

Tror nok lige et sådan klip på u-Tube ku' gi' en sikker plads i dagspressen

ScooterBo

Fra : Thore Jensen

Dato : 13-10-07 09:44

Bo Nielsen skrev:

> Ku' måske også være et interessant studium at se hvodan det (citat Hekto)
> "nervøse forstadie til bøffer og sæbe" reagerer når den nys monterede
> råve-potte skal testes i værkstedet

Det kan jeg svare på, min kone har efterhånden fire stk (look who's the
ass now..)af de omtalte forstadier..

Netop pga. manglen på varme var undertegnede rykket over i hestestalden
i forrige weekend, da jeg skulle have liv i Huskyen for første gang..
Jeg havde ellers højt og helligt lovet fruen IKKE at starte maskineriet
inde på staldgangen..
Da jeg havde samlet maskinen (præcis nok til at den burde kunne starte)
ville jeg lige træde et par gange på kickstarteren for at se og høre om
det hele lød rigtigt o.s.v...
Jeg forventede ikke at den ville starte de første 10 gange jeg
sparkede.. sådan en husqvarna 610 TC er ikke kendt for at være de
nemmeste at starte, og da den ikke havde været startet i 3mdr, jeg havde
prøvet at starte sådan en før og den tidligere ejer havde alvorlige
kvaler med den, ja så havde jeg ikke de store forventninger her første
gang..

Men sørme ikke den allerede 2. gang jeg trådte - endda behersket - på
kickstarten, og hvad sker der så???
Ja, så bliver man grebet af stemningen og så skal man jo også lige se om
den også ville tage omdrejninger som den skal...

Det ville den og damn.. den lyder godt sådan en prop på 576 CCM når
den får lov at ånde uden luftfilter og ud gennem en original husky
tunpotte...

Men kødcyklerne (og konen).. de delte ikke min begejstring, sikke et
cirkus, hestene som vrinskede, konen der skældte mig ud, mig der
smågrinede og en potent enstamper som stod og hostede i baggrunden...

Thore

Fra : Thore Jensen

Dato : 13-10-07 10:49

Thore Jensen skrev:
> jeg havde
> prøvet at starte sådan en før ..

IKKE, jeg havde IKKE prøvet at starte sådan en før...

Fra : Perminator

Dato : 12-10-07 17:47

Hej Anders

> [...]
> skorsten som fyret, og så måske lavet nogle isolerede skillevægge så jeg
> kan lave et mindre opvarmet område - så varmen ikke bare fiser ud af

Jeg har været så heldig at få fat i en brugt kaloriefere, der får varmen fra
oliefyret, som for 2 år siden blev flyttet fra køkkenet og over i et
isoleret fyrrum i stalden.
Kalorieferen er ikke billig når den smider en 5-6 KW fra sig, men da den
varmer luften op, bliver der meget hurtigt varmt overalt, fordi luften
cirkuleres, og så snart man slukker er der hurtigt koldt igen. I henseende
til, at der kun skal være varmt når man arbejder i værkstedet, tror jeg ikke
at økonomien er så slem endda.
Jeg sætter brugte acryl-forsatsruder foran staldvinduerne, hvorved
varmetabet mindskes til under det halve. Desuden kommer der et simpelt
lægteskelet med 50 mm isolering og gips på loft (brandsikring tillige) samt
tilsvarende på de udvendige vægge. Det mindsker også varmetabet ganske
voldsomt.
Det eneste problem ved denne løsning er, at der sker en fortætning af
luftfugtighed på kolde dele, som maskiner, værktøj og MCer når rummet varmes
op, så det gælder om at holde luftfugtigheden lav.
Fordelen ved den gamle stald er så, at der er plads til at oplagre billige
(gratis) brugte byggematerialer fra findetidspunktet, indtil de pludselig
finder anvendelse
vh Perminator
pt. Jæger og Samler

Fra : Armand

Dato : 12-10-07 22:06

Perminator skrev:

> [...]
> luftfugtighed på kolde dele, som maskiner, værktøj og MCer når rummet varmes

Retteligt må det snarere være når varmen atter aftager og den fugt som
den varme luft har optaget fra omgivelserne kondenserer sig på kolde
overflader :-/

> ....... så det gælder om at holde luftfugtigheden lav.

Anyhow: Kunne man (= DU!) ikke lave en "bevidst" kold flade hvorpå
fugten kan kondensere sig og bortledes - F.eks. lige omkring hvor der
suges luft til kaloriferen?!
Den kunne f.eks. være monteret over et af vinduerne, der så ikke skulle
være isoleret, eller et stykke metal stikkende gennem muren :-/
Noget udluftning med en primitiv varmeveksler monteret (á Genvex-style),
ville ligeledes executere fugtproblemet!

--
Armand.

Fra : Perminator

Dato : 13-10-07 00:42

"Armand"skrev i en meddelelse

> [...]
> Noget udluftning med en primitiv varmeveksler monteret (á Genvex-style),
> ville ligeledes executere fugtproblemet!

Hej Armand
Du har netop sendt mig tilbage i tænkeboxen
Fordi man varmer luften op, og ikke inventaret i første omgang, vil
inventaret være koldere, og måske være udsat for kondensering. At luften
cirkulerer under opvarmningen bidrager omvendt til at fordampe
kondenseringen, og igen "opbevare den" i den opvarmede luft.
Grundlæggende er der ikke fugt i stalden, ud over den, der er i luften,
betinget af at denne er i ligevægt med omgivelserne udenfor, så der er ikke
nogle "lig i lasten" der skal bekæmpes.
En primitiv tvangsudluftet Genvex vil helt klart give en kold overflade, som
kan dræne kondensering væk. En billig HaraldNyborg affugter vil nok kunne
gøre det samme, hvis den bliver timet til at starte en time før
kalorieferen, og den smider også en smule varme fra sig.
Grundlæggende tror jeg at mit koncept i længden er billigere end el- eller
vand-radiatorer eller elvarmeblæser, eller strålevarme fra el eller gas,
eller brændeovn (=arbejde) fordi komforttemperaturen bliver nået hurtigt med
høj afgiven effekt, og kan afbrydes igen når værkstedet forlades - ! ?
vh perminator

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-07 18:54

> Bare af nysgerrighed - hvorfor skippe den igen efter bare 3000km ?

Min ZRX 1200 S blev købt med 2000 km på klokken.
Den første ejer, havde afleveret den igen efter 2 måneder, og taget en FJR
1300 med i stedet for.
Jeg gav nypris - men fik så topboks, rack og alarm med "gratis".
(Så slap jeg også for 1000 km service)

Allan

Fra : Thore Jensen

Dato : 09-10-07 21:38

Tingskoven skrev:
> [...]
> Da der ikke er mange af denne mc, med ABS og vandkølet på nettet, at
> samligne med, vil jeg gerne høre jer, hvad denne mc bliver handlet til

Synes prisen lyder rimelig, men har du overvejet at købe en spritny
GSF650SK5 til 80k? IMO er forskellen begrænset, indsprøjtning og lidt
flere HK 78 vs 85..
Thore

Fra : Tingskoven

Dato : 10-10-07 17:39

.....tak, for svarene. Har i stedet købt én GSX750F '07, 2000 km til 80K.
Har fået flere tilbud til 78K på samme mc., der er købt som ny i år.
Det vil sige, at afskrivningen er ca. 15K inkl. service på et halvt år. Det
er da også en sjat penge.
I den forbindelse ka' det undre, at man generelt kan sælge en brugt GSX600F
'06 til det samme som man kan købe en brugt GSX750F '07 for?

Mvh
Kommende GSX750F - kører