Skift fra læder til ...?
Fra : JimR

Dato : 09-10-07 18:03

Indrømmet, det er en smule upraktisk at køre i læder med regndragten i
tasken altid. Læderdragten er også ved at være slidt op efter over 10 års
brug så jeg overvejer kraftigt at få en tekstildragt som de fleste andre
efterhånden kører i.

Men at køre i en hermetisk tæt 'plastikpose' af en køredragt er slemt (har
kortvarigt haft en billig X-Rage dragt)! Man bliver enten klam af fugt eller
fryser eller sveder!

Er der nogen kloge 'Goretex'-type dragt kørere der vil fortælle lidt om
hvilke dragter der er til at holde ud at køre med i praksis? Kan man bruge
samme dragt med/uden for til sommer/efterår? Jeg kører til det bliver
glat/saltet.

mvh

JimR
NTV

Fra : kop

Dato : 09-10-07 22:07

"JimR" <look@www.radmer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen kloge 'Goretex'-type dragt kørere der vil fortælle lidt om
> hvilke dragter der er til at holde ud at køre med i praksis?

Jeg har selv en Held som jeg er vældig glad for, bruger den dog mest i
ydersæsonen med inderdragt i, og læder om sommeren. Ruka er nok det
ultimative når talen er på Goretex; men heller ikke helt billig. Der er dog
også eksempler på at næsten 5 år gamle Ruka dragter er blevet byttet på
garantien, hvis de f.eks. ikke holder tæt. Mon ikke man specielt på Goretex
får hvad man betaler for.

kop

Fra : Anders Majland

Dato : 09-10-07 22:08

> Er der nogen kloge 'Goretex'-type dragt kørere der vil fortælle lidt om
> hvilke dragter der er til at holde ud at køre med i praksis?

Som du selv er inde på - GoreTex er et godt kompromis mellem åndbarhed og
vandtæthed.

Meget ofte følge goretex tøj også af 5års garanti.

> Kan man bruge samme dragt med/uden for til sommer/efterår? Jeg kører til
> det bliver glat/saltet.

Jeg kører i mit Rukka hele året. De bedste sommermåneder uden foret og med
skiundertøj og en tynd uldtrøje under når det er koldt (som i frostvejr)

Jeg fik byttet mine rukka bukser efter 4år og ~60000kms kørsel. De første
købte jeg i august 2000 for ca 2000kr

Jeg skiftede så jakke efter et styrt i oktober 2001. Den nye er stadig
vandtæt (Rukka R-tech) og den er købt på tilbud i sverige. Jakken fik dog
skiftet trykknapperne i/på fordi de skar i stoffet i 2003 (Udført af et
goretex center i sverige) Og i 2002 købte jeg en fleece inderjakke til den
der er varmere end det vattæppe der er standard (sat ned til 25 euro)

Så godt nok er Rukka dyrt men som pendler i al slags værd er det imho
pengene værd - specielt på tilbud

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-07 22:26

On Tue, 9 Oct 2007 19:02:31 +0200, JimR wrote:

> [...]
> hvilke dragter der er til at holde ud at køre med i praksis? Kan man bruge
> samme dragt med/uden for til sommer/efterår? Jeg kører til det bliver

Min nu snart fire år gamle Dainese Goretex dragt er stadig fremragende
sommer som vinter. I efterårs/forårs-perioden supleret med Grene
thermoundertøj.

Eneste mangel er faktisk muligheden for at lyne bukser og jakke sammen, men
egentlig er det min egen skyld, da jeg valgte jakke og bukser fra hver sin
design-serie.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Allan Bojesen

Dato : 09-10-07 22:43

> [...]
> hvilke dragter der er til at holde ud at køre med i praksis? Kan man bruge
> samme dragt med/uden for til sommer/efterår? Jeg kører til det bliver

Jeg har i 7 år kørt i Dané gotetex tøj, mere eller mindre hele året, og har
kun positivt at sige om det. Sættet blev her i foråret skiftet ud til et sæt
Dainese (der kan lynes sammen selv om buks og jakke er fra forskellig
serie), og det er simpelthen forrygende. Varmt men ikke ubehageligt om
sommeren, og har i dag kørt Århus - Esbjerg og retur, iført cowboybukser og
t-shirt med jakken inkl. foer og bukser uden foer, uden at fryse.

Mange hilsner
Allan Bojesen

Fra : JimR

Dato : 11-10-07 16:27

"Allan Bojesen" <allan@nospamdkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og
> t-shirt med jakken inkl. foer og bukser uden foer, uden at fryse.

Tak til alle, nu ud og finde et billigt efterårstilbud!

JimR

Fra : Allan Bojesen

Dato : 10-10-07 16:41

> Tak til alle, nu ud og finde et billigt efterårstilbud!

Held og lykke. Check hvad Carla lige syd for grænsen, i Handewitt, kan - hun
taler dansk http://www.heingericke-flensburg.de/

Mange hilsner
Allan Bojesen

Fra : JimR

Dato : 10-10-07 19:24

"Allan Bojesen" <allan@nospamdkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> "JimR" <look@www.radmer.dk> skrev i en meddelelse
>
> Held og lykke. Check hvad Carla lige syd for grænsen, i Handewitt, kan -
> [...]
Tak, jeg checker dem ud.

JimR

Fra : Hans/NTV

Dato : 15-10-07 19:51

Hej JimR
Kører selv hele året. Købte for 4 år og ca. 80.000 km siden et
cordurasæt fra Safety 1th. Er grundlæggende tilfreds, men nu trænger
det efterhånden til en udskiftning. Forventer at handle samme sted
igen. Har dog et lædersæt som jeg sommetider bruger når det er varmt.
Eller er det bare ud med foret på cordurasættet og så aftsted. Det er
dog et problem med lædersættet at der ikke er de samme antal lommer
som i cordurasættet så der må man ty til tasker og rygsæk.

Prøv dig frem - det der passer til andre - er måske ikke sagen for
dig.

hVh
Hans/NTV