Pulverlakering af stel.
Fra : Ole

Dato : 08-10-07 17:45

Nu skal der ske noget, næsten ny motor, jeg har
fundet ud af hvilket tændingsanlæg jeg skal have
fat i, hvilke carbs osv, nu skal stellet have en omgang.

Sååå jeg efterlyser en god pulvermaler, helst på
sjælland.

Jeg har kig på:
http://www.cuwilak.dk

Ole M.

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-10-07 18:30

Metacoat kan deres kram. www.metacoat.dk

--
vh
Torben

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-10-07 06:23

> Metacoat kan deres kram. www.metacoat.dk

Jeg har brugt Metacoat et par gange, og de har lavet pænt arbejde. Pris
1500kr plus moms for blæsning og pulvarlakering af stel. Jeg fik for ialt
2000kr pulverlakeret en bunke dele ekstra med i to farver.

Lige nu har jeg et stel til lakerign deropppe der har ligget der siden juni!
Så ikke alt er fryd og gammen, men travlheden er vel kortvarig.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '88, XR650L '95

Fra : Hekto

Dato : 09-10-07 08:54

Jens Jacob Bager Jensen presented the following
explanation :

> [...]
>
> Lige nu har jeg et stel til lakerign deropppe der har ligget der siden juni!
> Så ikke alt er fryd og gammen, men travlheden er vel kortvarig.

Og hvordan med stenslag og andre småskrammer?
Kraveler rusten ind undel pulverlakken i disse
tilfælde?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Anders Majland

Dato : 09-10-07 11:07

> Og hvordan med stenslag og andre småskrammer?
> Kraveler rusten ind undel pulverlakken i disse
> tilfælde?

Der skal meget til at slå hul - men er der først hul kan ir/ruste kravle og
pulverlak falder af i flager.

Jeg fik pulverlakeret hjul, babagebærer og nogle dæklser hos metacoat for
5-6år siden. Alu-hjulene holder fint, men på dækslerne falder det af i
flager da det ved den skarpe kant ikke har sluttet tæt nok.

Til et stel er pulverlakering oplagt, mens jeg ved mere "skarpe" dele nok
vil være lidt betænksom en anden gang.

Min XT'er kunne også efterhånde tåle "den store tur" men det kniber med
tiden og energien til det ...

/A

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-10-07 15:57

> Og hvordan med stenslag og andre småskrammer?
> Kraveler rusten ind undel pulverlakken i disse
> tilfælde?

Mine to stel har være pæne og uden nogen som helt problemer, men det er kun
to år siden de fik turen. Om 10 ved jeg ikke hvordan det ser ud. De er meget
ridsefaste, og jeg har givet alle hulrum lys pava. Jeg fik bøjet et
sidestøttebensbeslag ret meget under en påkørsel af en beruset klubkammerat
på en trialscykel ., og her sprang lakken, men det rustede ikke, da jeg
pletmalede det og holdt det indsmurt i lys pava.

Fra : Ole

Dato : 11-10-07 05:41

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]
>
> Lige nu har jeg et stel til lakerign deropppe der har ligget der siden juni!
> Så ikke alt er fryd og gammen, men travlheden er vel kortvarig.

Propper du selv hullerne til, kronrør osv. ?

Ole

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-10-07 05:44

> Propper du selv hullerne til, kronrør osv. ?

Nej Jeg kørte derop og smed stellet og bestilte en farve Jeg har dog
altid skiftet kronrørslejer bag efter.

Fra : Ole

Dato : 11-10-07 05:50

> Nej Jeg kørte derop og smed stellet og bestilte en farve Jeg har dog
> altid skiftet kronrørslejer bag efter.

Glimrende, det skal prøves

Ole M

Fra : Ole

Dato : 01-12-07 08:06

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Lige nu har jeg et stel til lakerign deropppe der har ligget der siden juni!
> Så ikke alt er fryd og gammen, men travlheden er vel kortvarig.

Har du fået det retur ?

De ringede i går og fortalte at jeg kunne
hente mit, det er vel 6 uger siden jeg afleverede
det.
Pris, 1900,-

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 01-12-07 08:30

> Har du fået det retur ?
>
> De ringede i går og fortalte at jeg kunne
> hente mit, det er vel 6 uger siden jeg afleverede det.
> Pris, 1900,-

Jeps. Jeg fik det i Oktober.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Ole

Dato : 04-12-07 16:31

> Jeps. Jeg fik det i Oktober.

Har været oppe og hente stumperne i dag.
Hver enkelt stump var pakket ind i bobleplast
Jeg troede ikke at pulver kunne blive /så/ flot.

Et 13 tal herfra.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ole

Dato : 09-10-07 15:07

Ole wrote:
> [...]
> fat i, hvilke carbs osv, nu skal stellet have en omgang.
>
> Sååå jeg efterlyser en god pulvermaler, helst på

Guzilla og jeg takker for forslaget, det bliver
så Metacoat der får lov til at give hende et nyt
lag hud.

Kan man få pulverlak i gennemsigtigt ?

Ole M

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-10-07 07:19

Ole wrote:

> Kan man få pulverlak i gennemsigtigt ?

Dunno - men en transparent grønmetallic har jeg set derfra. Problemet
med transparent pulver er at det lægger sig i forskellige tykkelser -
ved indvendige hjørner bliver det tykkere og dermed mørkere - omvendt
ved udvendige hjørner og svært tilgængelige steder.

--
vh
Torben