Enduro dæk på CB450S?
Fra : Torben Scheel

Dato : 05-10-07 12:12

Hvis ikke jeg kan få solgt CB'eren overvejer jeg at bruge den i vinter.
Hvad kan passe på 2.15*18 og 2.5*18 fælge? Der sidder 90/90-18 og 110/90
18 på nu, men mon ikke jeg skal bruge et tommemål. Er endurodæk
slangeløse på en alm. "tiefbett" fælg, eller skal jeg til at bøvle med
slanger?

Anbefalinger af dæk modtages med tak

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 05-10-07 13:20

> Anbefalinger af dæk modtages med tak

Et i dk utraditionelt valg kunne være Hedienu
90/90-18
http://www.reifenwerk-heidenau.de/profil_ausgabe.php?id_profil=37&profil=K60%20front

120/80-18 eller 4.00-18
http://www.reifenwerk-heidenau.de/profil_ausgabe.php?id_profil=38&profil=K60%20rear

Jeg har kørt nogle vintre med deres K58 i 12"

Men kan det passe at originalmontering er 100/90-18 både for og bag ?
/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-10-07 13:42

Anders Majland wrote:

> [...]

> http://www.reifenwerk-heidenau.de/profil_ausgabe.php?id_profil=38&profil=K60%20rear
>
> Jeg har kørt nogle vintre med deres K58 i 12"

OK - takker

> Men kan det passe at originalmontering er 100/90-18 både for og bag ?

Nej da - 100/90-18 og 110/90-18 (som vist også er det der sidder på -
jeg huskede forkert).

--
vh
Torben

Fra : MORTEN VIND

Dato : 05-10-07 15:13

> [...]
>
> Jeg har kørt nogle vintre med deres K58 i 12"
>
> Men kan det passe at originalmontering er 100/90-18 både for og bag ?

Har også gode erfaringer med Heidenau K58, som jeg havde på min Piaggio
150cc-scooter (10"-hjul) i sin tid. Det er egentlig ikke et decideret
vinterdæk, men nærmere et helårsdæk. Men det har et godt vejgreb i glat føre
også (- så godt som det nu kan blive...) - og især på våd vej overrasker det
positivt ...

/
Morten
tidligere Piaggio Skipper 150