vinterbesparelse?
Fra : Thorbjørn

Dato : 05-10-07 11:54

Hvis man tager pladerne af kværnen for vinteren og derved sparer forsikring
(har kun ansvar så tyveri er alligevel ikke indbefattet) og vægtafgift (går
ud fra man får refunderet vægtafgiften for de forudbetalte måneder?), skal
man så syne den igen til foråret for at få den indregistreret?

Mvh. T

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-10-07 12:08

Thorbjørn wrote:
> [...]
> ud fra man får refunderet vægtafgiften for de forudbetalte måneder?), skal
> man så syne den igen til foråret for at få den indregistreret?

Hvis du afmelder den, skal du købe en ny plade til foråret, om den skal
synes afhænger af alderen. Hvis du blot har stilstandsforsikring behøver
du ikke at tage pladen af (ikke hos de forsikringsselskaber jeg kender),
men du er ikke forsikret ved kørsel. Vægtafgiften skal betales alligevel
- men de 100kr. vælter vel ikke budgettet.

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 05-10-07 14:11

Torben Scheel wrote:
> Hvis du blot har stilstandsforsikring
> behøver du ikke at tage pladen af (ikke hos de forsikringsselskaber
> jeg kender)

Det skal man hos mit. En tro og love erklæring om at de opbevares aflåst og
langt væk fra MC'en.

Så igen. Kontakt dit forsikringsselskab.

/jim

Fra : Jim Andersen

Dato : 05-10-07 12:15

Thorbjørn wrote:
> Hvis man tager pladerne

Hvor mange plader har du?

> af kværnen for vinteren og derved sparer
> forsikring (har kun ansvar så tyveri er alligevel ikke indbefattet)

Tal lige med dit forsikringsselskab først. En del har allerede indregnet
vinterstilstanden i prisen.

> og vægtafgift (går ud fra man får refunderet vægtafgiften for de
> forudbetalte måneder?)

Ja. Hvis du afleverer pladerne på motorkontoret skal du ikke betale
vægtafgift.

>, skal man så syne den igen til foråret for at
> få den indregistreret?

Nej. Du skal bare købe en ny plade.

/jim

Fra : Martin

Dato : 05-10-07 12:51

On 5 Okt., 12:53, "Thorbjørn" <GST_ville...@hotmail.com(fjern GS)>
wrote:
> [...]
> ud fra man får refunderet vægtafgiften for de forudbetalte måneder?), skal
> man så syne den igen til foråret for at få den indregistreret?

Lyder lidt som min forsikring, jeg har ansvar ved GF og kan, hvis jeg
vil, blot aflevere mine plader på det lokale GF kontor og derved spare
forsikrings penge så længe de har pladerne liggende - det er da nemt.
Så har man heller ikke afregistreret den eller noget som helst. Man
sparer så selvfølgelig ikke diverse andre afgifter mens de har pladerne

Fra : Anders Majland

Dato : 05-10-07 13:22

> [...]
> Så har man heller ikke afregistreret den eller noget som helst. Man
> sparer så selvfølgelig ikke diverse andre afgifter mens de har pladerne

Og har du gjort det et af de seneste år ?

Sidst jeg forsøgte kunne det ikke lade sig gøre med en deponere pladerned
for en mc med kasko dækning.

/A

Fra : duff

Dato : 05-10-07 18:29

Thorbjørn skrev:
> [...]
> ud fra man får refunderet vægtafgiften for de forudbetalte måneder?), skal
> man så syne den igen til foråret for at få den indregistreret?

Der står i mine papirer, at kasko skader opstået ved kørsel i
vintermånederne ikke dækkes.

Fra : Thorbjørn

Dato : 08-10-07 16:32

Tak for jeres svar. Jeg snakker med forsikringsselskabet om det.