service
Fra : Heidi

Dato : 03-10-07 18:47

skal min nyindkøbte Kawasaki serviceres ved en Kawa forhandler ? for at
garantien opretholdes. eller kan jeg feks få lavet service ved en Yamaha
forhandler.

pft
en glad kawa ejer

Fra : Rene´

Dato : 03-10-07 19:42

Heidi skrev:
> skal min nyindkøbte Kawasaki serviceres ved en Kawa forhandler ? for at
> garantien opretholdes. eller kan jeg feks få lavet service ved en Yamaha
> [...]

Der er et gammelt indlæg om det med autoriseret service.:

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/6571c569a3b80f16/608692b9f6d4c969?hl=da&lnk=gst&q=garantiservice&rnum=2
M.v.h.
Rene´

Fra : Jørgen

Dato : 03-10-07 23:38

"Heidi" <dingdong@nuerdetsnartjul.dk> skrev i en meddelelse
> skal min nyindkøbte Kawasaki serviceres ved en Kawa forhandler ? for at
> garantien opretholdes. eller kan jeg feks få lavet service ved en Yamaha
> [...]

For biler er 1. januar 2003 en skæringsdato mht. om bilimportøren kan stille
som betingelse, at serviceeftersyn SKAL foretages af hans eget
mærkeværksted.
Dette er resultatat af en EU-forordning/bestemmelse.
Mon ikke samme bestemmelse også gælder for MC'er ????

Citat fra FDM-side:
"Foreskrevet serviceeftersyn
Ved "foreskrevet serviceeftersyn" forstås de eftersyn, der i henhold til
bilens serviceplan skal foretages ved bestemte kilometertal/på bestemte
tidspunkter. Det kan fx være for hver 15.000 km eller en gang om året
afhængig af, hvad der indtræder først. Hvis bilen er indkøbt som fabriksny
før 1. januar 2003, skal bilen serviceres på importørens mærkeværksted,
såfremt dette stilles som betingelse i bilens servicebog.
Hvis bilen er indkøbt som fabriksny 1. januar 2003 eller senere gælder der
andre regler. Herefter må bilimportøren ikke længere stille som betingelse
for en garantis opretholdelse, at bilen serviceres på et af importørens egne
mærkeværksteder. Bilejeren skal dog stadig kunne bevise, at bilen
vedligeholdes korrekt og ifølge bilens servicebog. Derfor må bilejeren sørge
for udførlig dokumentation fra værkstedet, hvis et "uautoriseret" værksted
sættes til at servicere bilen."

Men selvfølgelig skal man være ekstra påpasselig når man vælger et
u-autoriseret værksted-

Mvh. Jørgen Gerdorf

(Som var ude for store grove forsømmelser ved serviceeftersyn på et
autoriseret Ford-værksted og som herefter har fået det lokale (omhyggelige
og kvalitetsbeviste) Automester værksted til at lave alle serviceeftersyn på
min bil. Service eftersyn på min CX500 klarer jeg selv