erfaring med motorkonserverings middel ?
Fra : Per

Dato : 02-10-07 17:31

Hej NG !

ER der nogen der har erfaring med motor konservering - altså noget stads man
sprøjter ind i indsugningen / cylindrene inden maskinen sættes hen for
vinteren.

Jeg tænker på sådan noget som det her:
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=754&iItemId=93461

Eller nøjes i bare med at sprøjte alm. olie i cylinderen ?

--
Med venlig hilsen Per !

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 19:49

On Tue, 2 Oct 2007 18:31:12 +0200, Per wrote:

> Jeg tænker på sådan noget som det her:
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=754&iItemId=93461

Spild af penge.

> Eller nøjes i bare med at sprøjte alm. olie i cylinderen ?

Spild af tid.....

Når at jeg har kigget i motoren tidligt forår for at stille ventiler, og
servicere i øvrigt, så er der stadig en udmærket oliefilm på alt
indvendigt. Så med mindre at Du lader karbunaderne lække benzin ned i
indsugningen, så er der ingen grund til konservering.

Nogen, der sommerkonserverer deres bilmotor... ;-D

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-10-07 20:43

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> indsugningen, så er der ingen grund til konservering.
>
> Nogen, der sommerkonserverer deres bilmotor... ;-D

+1

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-10-07 07:00

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> indvendigt. Så med mindre at Du lader karbunaderne lække benzin ned i
> indsugningen, så er der ingen grund til konservering.

"Jamen!" udbrød en lille dreng. "Han har jo slet ikke noget tøj på!".
Ups. Nej. Øhh. Hvadvardetjegvillesige.. hvad med forbrændingskammeret?
Der er vel ikke oliefilm (på en 4-takter)? Ikke at jeg nogensinde har
bekymret mig nok om det til at sprøjte olie i tændrørshullerne..

> Nogen, der sommerkonserverer deres bilmotor... ;-D

Nøh - jeg har lige ladet batteriet op - det bliver træt af 1½ uge uden
brug. Jeg må lige have checket om der er forbrug, eller om det bare er
et gammelt batteri.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 16:15

On Wed, 03 Oct 2007 07:59:45 +0200, Torben Scheel wrote:

> hvad med forbrændingskammeret?
> Der er vel ikke oliefilm (på en 4-takter)?

Det håber jeg og jo det er der, ellers ville stempelringene have det
meget svært. Det er ikke meget på en god tæt motor, men det rækker.

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-10-07 06:18

Orla Pedersen wrote:

> Det håber jeg og jo det er der, ellers ville stempelringene have det
> meget svært. Det er ikke meget på en god tæt motor, men det rækker.

OK - I stand corrected. I går skiftede jeg olietyve på CB'eren, og
belægningen i toppen vidner da også om at det olie der er til stede ikke
fordamper øjeblikkeligt - kun tændrør og udstødningsventil var helt
lysebrune, resten af kullet var oliemættet.

--
vh
Torben

Fra : MORTEN VIND

Dato : 02-10-07 20:49

> [...]
> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=754&iItemId=93461
>
> Eller nøjes i bare med at sprøjte alm. olie i cylinderen ?

Det burde ikke være nødvendigt at "konservere" en MC-motor i de 3-4 måneder,
opstaldningen varer. Et olie- + filterskift umiddelbart før opstaldning er i
de fleste tilfælde tilstrækkeligt ...

Fra : Armand

Dato : 03-10-07 16:34

Per skrev:
> [...]
> vinteren.
>
> Eller nøjes i bare med at sprøjte alm. olie i cylinderen ?

Tillader mig lige at henvise til DMC's i al beskedenhed omfangsgribende
Vinteropstaldnings-FAQ på www.dmc-org.dk

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 20:38

> Tillader mig lige at henvise til DMC's i al beskedenhed omfangsgribende
> Vinteropstaldnings-FAQ på www.dmc-org.dk

Hvis cyklen kommer til at stå indendørs/konstant + temperatur/tørt, så bare
vask den og stil den væk.
Alt det andet gøjl, er hvis du parkerer den i mosen vinteren over, eller
hvis du gerne vil føle at du er god ved din cykel.

Allan
(Ja, ja det kan selvfølgelig diskuteres, om hvad der skal gøres, men der er
på dette område en klar tendens til at overdrive.)

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-10-07 06:19

AW wrote:
> (Ja, ja det kan selvfølgelig diskuteres, om hvad der skal gøres, men der er
> på dette område en klar tendens til at overdrive.)

Hobby kan _ikke_ overdrives. Nogle har det med MC'er som Valomanden med
vaskepakker

--
vh
Torben

Fra : Bongo

Dato : 04-10-07 16:00

> Allan
> (Ja, ja det kan selvfølgelig diskuteres, om hvad der skal gøres, men der
> er på dette område en klar tendens til at overdrive.)

Jeg har det med det som jeg har det med sex. Det er sjældent nødvendigt, men
det er fanme hyggeligt og det må gerne tage tid.

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 17:50

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har det med det som jeg har det med sex. Det er sjældent nødvendigt,
> men det er fanme hyggeligt og det må gerne tage tid.

....men så er der ikke så lang tid til sex...

/Allan

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 04-10-07 22:59

"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse

> "Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> ...men så er der ikke så lang tid til sex...

Ja, sex er nu noget sjovt noget: sommetider tager der to minutter,
og andre gange går det bare rigtig hurtigt )

mvh Jens
Sydals

Fra : Bo Nielsen

Dato : 05-10-07 23:48

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse

> Ja, sex er nu noget sjovt noget: sommetider tager der to minutter,
> og andre gange går det bare rigtig hurtigt )

Jeg kan ikke forstå kvinder der påstår man er en dårlig elsker - det kan de
da slet ikke vurdere på så kort tid

ScooterBo