/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvordan er en ZZR1400ABS fremfor CBR1100XX~
Fra : Jlo


Dato : 01-10-07 20:21

Jeg har en lille CB500 men har længe haft en drøm om, at skifte den ud en
dag med en CBR1100, men da jeg efterhånden har mistet håbet om, at der
kommer en opdateret version af CBR'en (jeg synes den rent teknisk trænger
til en opdatering), overvejer jeg så småt om man skulle blive lun på en
ZZR1400 istedet.

Men hvordan er den i det daglige? Jeg er selvfølgelig godt klar over, at jeg
skal have en prøvetur på dem begge, men hvordan er f.eks. køreegenskaberne
imellem dem? Jeg forestiller mig, at CBR'en er dejligt tilgivende og uden de
store overraskeler, men ZZR'en har jeg ingen teoretisk viden om.
Og hvad med salgsprisen efter nogle år på en ZZR?



 
 
tp (01-10-2007)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 01-10-07 21:38


"Jlo" <notavail@gmail.rem.invalid> skrev i meddelelsen
news:47014889$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har en lille CB500 men har længe haft en drøm om, at skifte den ud en
> dag med en CBR1100, men da jeg efterhånden har mistet håbet om, at der
> kommer en opdateret version af CBR'en (jeg synes den rent teknisk trænger
> til en opdatering), overvejer jeg så småt om man skulle blive lun på en
> ZZR1400

Tjae, det er vel noget du selv må afgøre efter en prøvetur. Inden jeg
kommer med min mening, må jeg hellere sige at jeg de sidste 9 år kørt
maskiner i størrelsen 1000-1200ccm, og MC er mit transportmiddel (konen har
fået bilen) og ikke bare til en kvik tur om søndagen med gutterne, så min
referenceramme er derefter...
Jeg prøvede en for et par måneder siden (altså kawaen), og jeg var lidt
skuffet. Den havde ikke det bundtræk jeg havde forventet og jeg sad ikke
særligt godt i læ. Faktisk havde jeg følelsen af en meget stor og tung
sports wannabee.
Hvis man vil have sport, så er 600ccm det rigtige. Vil man have store mange
ccm maskiner, så er det fordi man vil sidde godt, have en godmodige maskine
der klarer det meste, og som uden tøver laver en rask overhaling uanset hvad
gear man ligger i. Det føler jeg ikke ZZRen leverer. Omvendt vil jeg give
dig ret i at CBRen ikke er helt up-to-date, og skulle jeg hoppe på sådan en,
så var det en brugt.

Hvad med FJR eller diverse bimmere ?

Mvh TP
pt R1100RS + CBR1000 som vinterprojekt + en drøm om en K1200RS... nåh ja og
så en FJR hvis pengene groede på træer


Jlo (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Jlo


Dato : 02-10-07 19:08

>> Jeg har en lille CB500 men har længe haft en drøm om, at skifte den ud en
>> dag med en CBR1100, men da jeg efterhånden har mistet håbet om, at der
>> kommer en opdateret version af CBR'en (jeg synes den rent teknisk trænger
>> til en opdatering), overvejer jeg så småt om man skulle blive lun på en
>> ZZR1400
>
[CUT]
> Jeg prøvede en for et par måneder siden (altså kawaen), og jeg var lidt
> skuffet. Den havde ikke det bundtræk jeg havde forventet og jeg sad ikke
> særligt godt i læ. Faktisk havde jeg følelsen af en meget stor og tung
> sports wannabee.

Okay, det kommer lidt bag på mig men den er vel næppe ligefrem sløv? Den
vejer (lidt) mindre end CBR'en men det gør vel ikke noget, at den er lidt
tung? Det gør den vel mere stabil (pånær hvis man skal undgå et uheld 5
meter fremme)?

> Hvis man vil have sport, så er 600ccm det rigtige. Vil man have store
> mange ccm maskiner, så er det fordi man vil sidde godt, have en godmodige
> maskine der klarer det meste, og som uden tøver laver en rask overhaling
> uanset hvad gear man ligger i.

Lige præcist - en god stor potent sportstourer som kan, hvis jeg vil, og
hvor man sidder perfekt i lang tid.

> Det føler jeg ikke ZZRen leverer.

Okay, fair nok.

> Hvad med FJR eller diverse bimmere ?

Nahh, det skal gerne være én af disse. Jeg er ret konservativ og gammeldags
og ændre ikke lige sådan mening Nu har jeg været vild med CBR'en lige
siden 1000'eren, så jeg skifter ikke bare sådan lige. Men nu hvor CBR'en er
så gammel, er mit alternative bud p.t. ZZR'en da den ser lige så godt ud (en
smagssag).



Jlo (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Jlo


Dato : 02-10-07 22:08

> Jeg prøvede en for et par måneder siden (altså kawaen), og jeg var lidt
> skuffet. Den havde ikke det bundtræk jeg havde forventet og jeg sad ikke
> særligt godt i læ. Faktisk havde jeg følelsen af en meget stor og tung
> sports wannabee.

Jeg kan se at der kommer en ny opdateret 2008 model af ZZR:

"Motorvejsekspressen ZZR 1400 har fået den nødvendige
opdatering for at passere Euro3-kravene. Trods de mere
restriktive miljøkrav er både topeffekt og mellemområde
forbedret."
http://www.bike.dk/content/2215/



Thomas Jensen (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 02-10-07 06:29


> Men hvordan er den i det daglige?

i det nye Bike er der en test af stortourere.
Der er forskellige betragninger i den artikkel.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099



Jlo (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Jlo


Dato : 02-10-07 20:08

>> Men hvordan er den i det daglige?
>
> i det nye Bike er der en test af stortourere.
> Der er forskellige betragninger i den artikkel.

Tak, den må jeg lige få kigget på hos det lokale bibliotek.



Morten KD (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 02-10-07 08:11

Jeg var også svært forelsket i Blackbirden, indtil jeg fik prøvet den..For
langt til styret og for kort til fodhvilerne - for meget sport til min smag.
Og så virkede den meget stiv og ufleksibel i forhold til min daværende VFR
`93.
Men jeg synes stadig at det er en af de flotteste mcer der er lavet

Venligst,
Morten (min drømmecykel pt. - Honda CBF1000)





KentBM (02-10-2007)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 02-10-07 14:37

Jlo wrote:
> Jeg har en lille CB500 men har længe haft en drøm om, at skifte den ud en
> dag med en CBR1100, men da jeg efterhånden har mistet håbet om, at der
> kommer en opdateret version af CBR'en (jeg synes den rent teknisk trænger
> til en opdatering), overvejer jeg så småt om man skulle blive lun på en
> ZZR1400 istedet.
> <væk>
I følge MCN siger rygterne, at der skulle komme en ny V4-model og da VFR
800 forsætter uændret i 2008, så spekuleres der i om det kunne være en
V?? 1000 afløser for Blackbirden.

Heldigvis er jeg selv så fattig, at udskiftning ikke kommer på tale for
mit vedkommende, så jeg vil ikke ligge søvnløs og spekulere. Og jeg ved
det, misundelse er en grim ting

--

Kent

Jlo (02-10-2007)
Kommentar
Fra : Jlo


Dato : 02-10-07 20:14

> I følge MCN siger rygterne, at der skulle komme en ny V4-model og da VFR
> 800 forsætter uændret i 2008, så spekuleres der i om det kunne være en V??
> 1000 afløser for Blackbirden.

Nu tænker du ikke på denne Fireblade?

"Ny Honda Fireblade med V4-motor?"
http://fpn.dk/motor/mc/article1091544.ece



KentBM (02-10-2007)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 02-10-07 21:06

Jlo skrev:
>> I følge MCN siger rygterne, at der skulle komme en ny V4-model og da VFR
>> 800 forsætter uændret i 2008, så spekuleres der i om det kunne være en V??
>> 1000 afløser for Blackbirden.
>
> Nu tænker du ikke på denne Fireblade?
>
> "Ny Honda Fireblade med V4-motor?"
> http://fpn.dk/motor/mc/article1091544.ece
Nej. Artiklen har jeg set, var der ikke et link i denne gruppe?, men det
var Blackbirden der var nævnt. Hvilket giver mening ud fra den pointe,
at VFR-modellen, før den sidste, har været nævnt som den bedste
all-round maskine.

Desuden var Fireblade vel nævnt i forbindelse med V5-motoren? Og den er
sat standby, så vidt jeg ved.

Men sådan er det med rygter

--

Kent

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste