niveauet i dette forum (BMWF800GS)
Fra : kop

Dato : 27-09-07 22:11

Hvis nedenstående svar på et velment spørgsmål stillet af Specks6812, blot
skal nedgøres og jordes, fordi det ikke er præcist nok, stillet intelligent
nok...... eller hvad ved jeg, så vil jeg ikke i fremtiden bruge dette forum.
Der må være personer i dette forum, som tilsyneladende føler sig kaldet til
at svare på hvad som helst, også hvis det kun er for at nedgøre..... jeg har
kun foragt til overs for sådan en opførsel.

kop

Fra : Perminator

Dato : 27-09-07 22:32

Hej kop!
"kop" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> føler sig kaldet til at svare på hvad som helst, også hvis det kun er for
> at nedgøre..... jeg har kun foragt til overs for sådan en opførsel.

Jeg deler din undren, og har også fundet stemningen underligt pirrelig i de
sidste14 dage.
Turde man udbede sig en udlægning fra nogle af gruppens nestorer?
vh Perminator

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-07 22:39

Jeg fik også en på smasken igår :(

Men mon ikke det er vinter PMS der er lidt tidligt i år

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Perminator

Dato : 27-09-07 22:53

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fik også en på smasken igår :(
>
> Men mon ikke det er vinter PMS der er lidt tidligt i år PE

Tjoh - men hvorfor bliver så mange mænd PræMenuStruelle, både tidligt og
samtidig??
I modsætning til quinderne må vi da kunne få følelserne ind under viljens
kontrol?
vh Perminator

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-09-07 23:19

"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> wrote in message

> [...]
> samtidig??
> I modsætning til quinderne må vi da kunne få følelserne ind under viljens

*knastørt* Sig det til de "automonotone", der hærgede Nørrebro i
forbindelsen med rydningen af Jagtvej 69, og på flere andre datoer.
Størstedelen af dem var testosteronbelastede.
Point taken? ;oD

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs. Tror jeg nok.

Fra : Perminator

Dato : 28-09-07 00:04

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse

> *knastørt* Sig det til de "automonotone", der hærgede Nørrebro i
> forbindelsen med rydningen af Jagtvej 69, og på flere andre datoer.
> Størstedelen af dem var testosteronbelastede.
> Point taken? ;oD

Hej Aragorn
Point observed, but not nessecarily taken. This is to be taken seriosly:

Se på Kop`s oprindelige indgang, nemlig en lovet anmeldelse af ST800, og
hvilken ignorant modtagelse der er givet. Hans frustration over udfaldene
mod forespørgslerne til F800 er også forståelig.
Jeg gentager stille og roligt mit udsagn, om at stemningen i gruppen de
sidste 14 dage har været pirrelig.
Jeg efterspørger igen stille og roligt, om gruppens nestorer kan give en god
forklaring, eller i det mindste genopfriske, hvordan nye skribenter bliver
modtaget.
Jagtvej 69 handler om religioner, og er ikke interessant i denne gruppe.

Men det skal ikke afholde os fra at spise en is, enten på Langelinie eller
på Campen, når lejlighed gives
venlig hilsen per

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-09-07 00:51

> [...]
>
> Men det skal ikke afholde os fra at spise en is, enten på Langelinie eller

Davs Perminator.

Hvad angår Kops eget indlæg omkring en F800-model, har jeg valgt at afholde
mig fra at svare, selv om det drejer sig om en BMW-motorcykel, som er mit
hovedinteressefelt.
Dette skyldes at jeg er dybt allergisk over for F-modellerne, som i mine
øjne *intet* har med rigtige BMW-motorcykler at gøre - set fra mit synspunkt
kan jeg lige så godt købe en plastic-japaner. Og DET bliver en meget KOLD
dag i helvede, før jeg gør det.
Derfor har jeg ikke sat mig ind i de modeller, og derfor har jeg ikke svaret
Kop.

Hvad angår Specks6812s indlæg om den anden F-model, blev jeg irriteret over
at manden *tilsyneladende* ikke havde Googlet det.
Dette - at Google noget - er indlysende, selv for en nybegynder her i
grupperne.
Når man starter i newsgrupperne, har man som regel surfet en del på
internettet i forvejen, og de fleste kender Google og bruger den side en
gang imellem.
Havde manden skrevet at han havde søgt på Google, havde jeg ikke smidt link
til www.justfuckinggoogleit.com - noget, som jeg selv villle have betragtet
med et et skuldertræk og et skævt grin. At manden så ikke har samme form for
humor som mig er bare beklageligt.

Hvad angår Jagtvej 69 - well, OT. Og min private mening...tjah...*gnækker
tørt*

Og med den stressmave jeg har holdt mig de sidste 5-6 år, er det så i orden,
hvis jeg tager en skive kaffe i stedet, på Linien eller på campen?
Jeg får splinterskid af is.

Venlig hilsen

Aragorn. Må sgu hellere gå i brædderne nu, jeg skal op kl. lort...

Fra : Perminator

Dato : 28-09-07 21:00

Go aften Aragorn!

> [...]
> Jeg får splinterskid af is.
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn. Må sgu hellere gå i brædderne nu, jeg skal op kl. lort...

Ja - jeg gik i brædderne før dit svar indløb. Der skal jo lades op til en ny
dag i Statens tjeneste.

Men tak for det. Det er sommetider svært at formidle humor, og novicer kan
måske have godt af en vis tilvænning først

Jeg er også klart mere til kaffen. En kollega serverede hjemmelavet is
forrige fredag, han var åbenbart vild med lakrids-is, så den var rørt op med
knust tyrkisk peber.
Fuldkommen ødelagt og uspiselig, og hvis jeg havde indtaget det, ville mit
blodtryk gå fra "kritisabelt" til "kritisk højt", og det er jo ikke godt,
når man bagefter skal ud at være en gentleman i fredagstrafikken.
go week-end
--

"Perminator"

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 09:12

On Fri, 28 Sep 2007 01:03:36 +0200, Perminator wrote:

> Se på Kop`s oprindelige indgang, nemlig en lovet anmeldelse af ST800, og
> hvilken ignorant modtagelse der er givet. Hans frustration over udfaldene
> mod forespørgslerne til F800 er også forståelig.

Kun hvis at man er mærkefanatisk, og ikke kan tåle/se de fejl enhver mc
også har. Jeg synes da Kop's anmeldelse er fin, og jeg glæder mig da over,
at jeg selv valgte F'en fra, for når at jeg læser mellem linierne, så kunne
jeg aldrig leve med den gearkasse, og læser man andre steder, så er det jo
ikke et enestående eksempel. Mit valg af R1200S giver så andre mindre
heldige egenskaber, som en motorstyring, der mildest talt er underlig,
faktisk er alle nyere BMW udtalt ringe på det punkt. :-/

Om reaktionerne på Specks6812's indlæg, tjae sidst et indlæg slet ikke blev
besvaret, (velsagtens ingen med eksakt viden), så var dét også galt, og
surmulen opstod. :-| Som jeg ser det, så fik Specks6812 på munter vis at
vide: "vi er her, men vi ved ikke rigtig noget, prøv selv igen".

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Perminator

Dato : 28-09-07 21:49

Hej Orla

meddelelse >
> [...]
> heldige egenskaber, som en motorstyring, der mildest talt er underlig,
> faktisk er alle nyere BMW udtalt ringe på det punkt. :-/

En fin - nuanceret holdning til anmeldelsen!

Jeg har været en del fikseret på F800ST som den næste maskine som afløser
for CXen.

Hertil skal siges at jeg nok glemmer de røde italienere indtil videre.
Ducén er for vild, og en nær kollegas problemer med at få fat i historikken
på en købt 748, som skal have betalt afgift, samt et forsøg på køb af en
anden 748 i DK med afgift, men hvor sælger har "ukendskab" til, at
forgaflen(!) er fra en ældre model, samt "modificeret" servicebog - får mig
til at tænke på, at det ligner HD´s kendte identitetsproblemer. Det er
bedre at holde sig væk, frem for at blive Sorteper.

Jeg har brug for en MC, som har karisma, uden at jeg kan definere det
nærmere. Desuden skal den ikke være en sværvægter (endnu) Jeg har kigget en
del på VFR, og den tænder mig pga V-motoren, og det gode rygte om stabilitet
og holdbarhed, samt at det er en god sports-tourer med fremragende
køreegenskaber.
Hvorfor skulle jeg ikke købe en VFR, fx RC36, og så se på F800ST fra
sidelinien et par år?
Har du en kommentar?
Venlig hilsen Per

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 14:19

On Fri, 28 Sep 2007 22:49:29 +0200, Perminator wrote:

> Hvorfor skulle jeg ikke købe en VFR, fx RC36, og så se på F800ST fra
> sidelinien et par år?
> Har du en kommentar?

Godt spørgsmål egentlig. Jeg har kun kørt ganske lidt VFR, og fik ikke
prøvet F800 før at jeg faldt for "makita". Men jeg kender nu R1200S, og har
haft rigtig mange Km. på VTR-F, og sagen er:

BMW'en er på flere punkter væsentlig bedre end Honda'en, bremser,
stabilitet. Der er også punkter hvor det omvendte er tilfældet, den
silkebløde motorgang hos Honda'en, kan "makita" slet ikke matche.

Men den altdominerende forskel er, at VTR-F'en er harmonisk i styring,
bremsning, acceleration, alt. Honda'en er fuldstændig ukompliceret let at
køre, grænsende til kedelig. Dét kan man ikke sige om BMW'en. Alle dens
kvaliteter til trods, kraft, forrygende bremser, stabile (over)styring, så
er det ikke en cykel man sådan lige bliver dus med.

Så, mon ikke at Du bliver nødt til at prøve F800 for at afgøre om den er
sagen.

Fra : Perminator

Dato : 29-09-07 22:33

Hej igen
meddelelse news:fb2dk4i604wo$.vc6dbaohctge.dlg@40tude.net...

> [...]
> er det ikke en cykel man sådan lige bliver dus med.
>
> Så, mon ikke at Du bliver nødt til at prøve F800 for at afgøre om den er

Joh - du har ret. Jeg må ud at prøve F800, - om man kan finde sig tilrette
på den, og om gearskiftet er til at leve med?
For VFR vil det meste være forudsigeligt, som du beskriver, lige henset til
om man kan finde sig tilrette med kørestillingen på den aktuelle model.
vh
--
"Perminator"

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 22:48

Perminator wrote:

> [...]
> om man kan finde sig tilrette med kørestillingen på den aktuelle model.

Næh, Orla talte om en VTR-F, som er en helt anden maskine end VFR. Prøv
begge maskiner, men tag en tur på bimmeren først.. ellers får du aldrig
prøvet dén!

--
Squish
VFR750F

Fra : Perminator

Dato : 29-09-07 23:12

Hej Squish

"Squish" <.invalid> skrev i en meddelelse
> Næh, Orla talte om en VTR-F, som er en helt anden maskine end VFR. Prøv
> begge maskiner, men tag en tur på bimmeren først.. ellers får du aldrig
> [...]

Jeg tager din pointe - med førnøjelse
Men næh, i forhold til Orlas udsagn, transponerede jeg umiddelbart det, der
blev skrevet om egenskaber fra hans former VTR over til VFR, og det er kun
fordi det er Honda
vh
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 08:35

On Sat, 29 Sep 2007 23:48:02 +0200, Squish wrote:

> Næh, Orla talte om en VTR-F, som er en helt anden maskine end VFR.

Æhh ? Er det nu også det ? VTR-F, VFR-750, CBR600, det er tre cykler som
ikke flytter grænser nogen steder. De er ikke specielt hurtige, bremser
ikke specielt godt, har middelmådig effekt, og er generelt lidt
"gammelmandssportslige". Men når at det gælder harmoniske egenskaber, og
letkørthed, så er de i en klasse for sig. Blot keder det også lidt i
længden

Fra : MKS - 74

Dato : 30-09-07 09:52

On Sun, 30 Sep 2007 09:34:33 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>ikke flytter grænser nogen steder. De er ikke specielt hurtige, bremser
>ikke specielt godt, har middelmådig effekt, og er generelt lidt

*LOL* - Hvad er dit sammenligningsgrundlag....for f.eks CBR600, lad
mig lige høre hvad du mener er bedre aktuelt i 600cc klassen på de
nævnte områder end en PC40, eller evt. flytter grænser på en helt
anden måde end den gør, er meget hurtigere, meget lettere, bremser
bedre, har væsentlig bedre effekt (målt - ikke opgivet)?

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 10:20

On Sun, 30 Sep 2007 10:52:14 +0200, MKS - 74 wrote:

> *LOL* -

Ok-ok, jeg dvælede i fortiden, og jeg kender ikke den nyeste pop i 600
klassen, (interesserer mig ikke en døjt), og det var forsåvidt slet ikke
det, som mit indlæg handlede om.

Jeg forsøgte blot at vise vejen til noget af det, der _har_ været Honda's
styrke. :-/ Jeg skal aldrig mere nævne CBR600 i mine indlæg

Fra : MKS - 74

Dato : 30-09-07 10:30

On Sun, 30 Sep 2007 11:20:09 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Ok-ok, jeg dvælede i fortiden, og jeg kender ikke den nyeste pop i 600
>klassen

Surprise-surprise, then don't mention the war.....

>, (interesserer mig ikke en døjt), og det var forsåvidt slet ikke
>det, som mit indlæg handlede om.

Det er jeg klar over, men man skal passe på med dels at leve i
fortiden og dels nok også nøjes med at sammenligne sammenlignelige
ting. Det er dog korrekt IMO at CBR600F's styrke altid var som klar
nr. 1., i "jack of all trades" og helt specielt i køreegenskaber og
kvalitet, hvor andre havde deres styrke på enkelte punkter istedet.

De nye supersports 600'ere er en helt anden "kettle of fish"...

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 12:51

On Sun, 30 Sep 2007 11:30:25 +0200, MKS - 74 wrote:

> [...]
> nr. 1., i "jack of all trades" og helt specielt i køreegenskaber og
> kvalitet, hvor andre havde deres styrke på enkelte punkter istedet.

Jamen hvor er det så lige at jeg er på afveje ? Jeg kunne have skrevet F2,
F3, men det var ligesom slet ikke pointen i indlæget.

Og at kende/leve i fortiden er såmænd et fint afsæt for at forstå nutiden.

Fra : MKS - 74

Dato : 30-09-07 13:09

On Sun, 30 Sep 2007 13:51:14 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Jamen hvor er det så lige at jeg er på afveje ?

Uspecifik (CBR600-serien er nu ca. 20 år gammel og cyklerne _meget_
forskellige) og ikke sammenlignet i deres tid.

>Jeg kunne have skrevet F2,
>F3

Ja, men det gjorde du rent faktisk ikke...

Iøvrigt skam fine i deres samtid, for F2'erens vedkommende satte den
std. i hele dens levetid, midt/sidst i F3'erens levetid begyndte de
andre at lægge fokus et andet sted, mens F3/F4 lidt mere blev
fastholdt i dens tradionelle dyder der havde virket og fortsat virkede
fint (kommercielt set) - fra 2003 helt nye strategi, med opsplitning i
en F og en RR. F'eren er nu helt udfaset.

>, men det var ligesom slet ikke pointen i indlæget.

Egentlig ligegyldigt, jeg valgte skam bare at kommentere det (den
lille del af det) jeg fandt var baseret på manglende viden om faktiske
forhold i CBR600-serien, og derfor for mig fremstod lidt komisk...

>Og at kende/leve i fortiden er såmænd et fint afsæt for at forstå nutiden.

Ja, men den (nyeste "pop"?) interesserer dig jo ifølge eget udsagn
ikke .

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 17:35

On Sun, 30 Sep 2007 14:08:43 +0200, MKS - 74 wrote:

> Egentlig ligegyldigt, jeg valgte skam bare at kommentere det (den
> lille del af det) jeg fandt var baseret på manglende viden om faktiske
> forhold i CBR600-serien, og derfor for mig fremstod lidt komisk...

Så siger vi det. Jeg er blevet misforstået for langt alvorlige ting.

> Ja, men den (nyeste "pop"?) interesserer dig jo ifølge eget udsagn
> ikke .

Forkert! 600/4 interesserer mig ikke.

Fra : MKS - 74

Dato : 30-09-07 17:55

On Sun, 30 Sep 2007 18:34:37 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Så siger vi det. Jeg er blevet misforstået for langt alvorlige ting.

Som du kan se af mit 2. svar, så misforstod jeg skam ikke din
hovedpointe m. indlægget, men generalisereringen holder bare ikke vand
som det stod IMO. Jeg nøjedes så bare med at kommentere det for
CBR600'erens vedkommende, andre må tage resten og hovedpointen hvis de
føler derfor (f.eks ligheder/forskelligheder mellem VTR og VFR og i
hvilken grad generaliseringen holder for dem).

>Forkert! 600/4 interesserer mig ikke.

Nej, det har jeg forstået . Men hvis man vil tale om sportslighed
(hvad der er og hvad der ikke er hvad) med nogen som helst vægt, er
det dæleme en svær klasse at komme uden om.. .

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 18:32

On Sun, 30 Sep 2007 18:54:38 +0200, MKS - 74 wrote:

> andre må tage resten og hovedpointen hvis de
> føler derfor (f.eks ligheder/forskelligheder mellem VTR og VFR og i
> hvilken grad generaliseringen holder for dem).

Sjovt nok, har jeg mere eller mindre "kopieret" dine ord fra for ca. 4½ år
siden, da jeg spurgte til VTR-F. Og det passede jo, jeg har ikke siden BM33
haft en mere letkørt og harmonisk mc.

> det dæleme en svær klasse at komme uden om.. .

jo-deet, men særskilt anvendelig på gade ?

Fra : MKS - 74

Dato : 30-09-07 18:45

On Sun, 30 Sep 2007 19:32:29 +0200, Orla Pedersen
> [...]

>siden, da jeg spurgte til VTR-F. Og det passede jo, jeg har ikke siden BM33

Fint nok, men som sagt er der intet i det jeg skrev der tager stilling
til den side af sagen, det må andre gøre, hvis de er enige/uenige. Det
var bevidst udeladt fra min side .

Forskellen er til dels også at VTR og VFR er sportstouringcykler, mens
CBR600F'eren primært var en særdeles harmonisk sportscykel, set med
samtidens øjne, sammenlignet med nutidens SS-600'ere (f.eks RR'ere) er
de idag nærmest ST'ere.

>jo-deet, men særskilt anvendelig på gade ?

Nej, det er det ikke, overhovedet ikke - Der findes væsentlig bedre
_gade_- cykler, end f.eks en PC40 eller R6, simpelthen fordi de
spænder meget bredere og er langt mere brugbare for den typiske
gadeMC'ists brugsmønster (her kunne man f.eks nævne en F4), men dels
er det jo forskelligt hvad folk bruger deres cykler til og dels og
ikke mindst hvad de gerne vil give indtryk af . Sådan er det bare!

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 30-09-07 10:34

Orla Pedersen skrev:

> [...]
>
> Jeg forsøgte blot at vise vejen til noget af det, der _har_ været Honda's
> styrke. :-/ Jeg skal aldrig mere nævne CBR600 i mine indlæg

der var nok en ligtorn der blev trådt for nært .

Men - nu var det vel heller ikke "den unævnelige" i PC40 version, (en
2007- RR hvis jeg ikke tager fejl?) men snarre PC31 (en "husmands racer"
i "F" version) hvis der skal sammenlignes med VFR750 og VTR-F.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : MKS - 74

Dato : 30-09-07 10:38

On Sun, 30 Sep 2007 11:34:24 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>Men - nu var det vel heller ikke "den unævnelige" i PC40 version, (en
>2007- RR hvis jeg ikke tager fejl?) men snarre PC31 (en "husmands racer"
>i "F" version) hvis der skal sammenlignes med VFR750 og VTR-F.

PC31'ere er nu min. 10 gamle - nuff said...

Fra : MKS - 74

Dato : 30-09-07 10:39

On Sun, 30 Sep 2007 11:37:39 +0200, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:

>PC31'ere er nu min. 10 gamle - nuff said...

Ikke helt nok åbenbart - 10 _år_ gamle skulle det ha' været. .

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 28-09-07 11:03

Perminator skrev
> [...]
>samtidig??
>I modsætning til quinderne må vi da kunne få følelserne ind under viljens

Jeg tror ikke det er PMS, det er sikkert en virkning af, jævndøgn og
fuldmåne er forekommet med kun få dages mellemrum. Det vækker
både gamle Guder og Varulve

Michael Dahlberg

Fra : Jørgen E.

Dato : 27-09-07 22:39

> [...]
> for at nedgøre..... jeg har kun foragt til overs for sådan en opførsel.

Hørt
Desværre er der nogle der føler sig lidt hævet over resten og mener at de
når det passer dem kan tillade sig mere end de vil acceptere af andre.
Jeg vil nok ikke undvære gruppen, men jeg kan jo så fravælge de personer
hvis holdninger jeg ikke bryder mig om.

Fra : Niels Pein

Dato : 28-09-07 00:30

Torbens svar var da humoristisk, men blev kaldt småbarnligt.

Aragorns henvisning til justfuckinggoogleit.com er jo også en ældre vits på
nettet. Ikke et særligt pænt formuleret site, der let kan misforståes, men
ikke desto mindre lidt af en morsomhed, bare lidt mere grovkornet. En
six-pack på at Aragorn skrev med dette for øje.
Men det blev kaldt "højrøvet" fulgt op af bemærkningen "Spørgsmålet er om
din viden overhovedet er noget."

Så spørgeren lægger da i høj grad selv i kakkelovnen til en gang røg, ved at
eskalere ud af en negativ tangent, i stedet for at tage det fra den
humoristiske side, og afvente bedre svar.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-09-07 00:54

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> wrote in message
> [...]

> Hilsen Niels
> Bandit 1250 SA
> (en anonym MC, med en langt fra anonym fører)

Ret du har.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - jaja, den skal nok komme online...engang...*gnæk*

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-09-07 07:35

Niels Pein wrote:
> Torbens svar var da humoristisk, men blev kaldt småbarnligt.

Phew - jeg troede jeg var alene med min form for humor - *GRUPPEKRAM*

Jeg har normalt ikke noget imod at blive kaldt barnlig (selvom infantil
lyder bedre) - men mon ikke Speck sagde det i fjendtlig mening. Og det
er så dér den knækker og killfilteret vågner. Det får ellers sjældent
gnedet søvnen af øjnene i d.f.m - og gudskelov for det.

Jeg har sagt det før - gruppen _dør_ hvis den alene skal bestå af
koncise spørgsmål og målrettede svar. Der skal være en del smådrillerier
og socialisering for at man gider deltage i kaffeklubben.

> [...]
> six-pack på at Aragorn skrev med dette for øje.
> Men det blev kaldt "højrøvet" fulgt op af bemærkningen "Spørgsmålet er om

Heldigvis fik jeg slettet Stewart citatet "Slap af Leon, jeg gir' en
luder" inden bordet fangede.

--
vh
Torben

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-09-07 16:13

> *GRUPPEKRAM*

Yrgh!

Rittig

Fra : Dr. Enduro

Dato : 28-09-07 16:39

Torben Scheel skrev:
> *GRUPPEKRAM*

Gå vææææk!

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-09-07 16:47

Dr. Enduro wrote:

> Gå vææææk!

Snart er man for grov, snart er man for sød
- skal man være hård eller blød?
(jeg skriver også festsange).

Jeg tror der er noget om at gruppen har PMS

--
vh
Torben

Fra : Dr. Enduro

Dato : 28-09-07 20:25

Torben Scheel skrev:

> Snart er man for grov, snart er man for sød
> - skal man være hård eller blød?

Koster noget af det ekstra?

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-09-07 17:11

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> [...]
-klip-
*GRUPPEKRAM*
-klip-
> --
> vh
> Torben

*RÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆB* ...ikke så hårdt! *gnæk*

Venlig hilsen

Aragorn.

Fra : Hekto

Dato : 01-10-07 09:22

> *RÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆB* ...ikke så hårdt! *gnæk*
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn.

*GRILL*

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Hekto

Dato : 28-09-07 11:06

Niels Pein explained on 28-09-2007 :
> Så spørgeren lægger da i høj grad selv i kakkelovnen til en gang røg, ved at
> eskalere ud af en negativ tangent, i stedet for at tage det fra den
> humoristiske side, og afvente bedre svar.

Er der ikke en generelt stigende tendens til her
- og i andre fora -at man FOVENTER at der svares
.... at ANDRE gør det kedelige arbejde med at lede
oplysninger op?

Hvis man HAR Googlet og der ikke kommer noget
brugbart ... hvordan skulle andre - der ikke lige
er ansat i BMW's designafdeling - kunne finde
noget?

Havde spørgsmålet drejet sig om noget konkret som
f.eks. erfarringer, hvade der sikkert været mange
svar; men når man spørger til noget ukendt, kan
man vel ikke forvente den helt store respons?

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 11:03

> [...]
> skal nedgøres og jordes, fordi det ikke er præcist nok, stillet
> intelligent nok...... eller hvad ved jeg

Ja det er lidt ærgerligt at den tendens er/har sneget sig herind :-/ , men
mange folk føler sig trygge ved at give en lille "sviner", når det ikke
foregår lige i ansigtet på en, med det mener jeg at hvis folk stod ansigt
til ansigt, på Malerklemmen - Holbæk havn eller andet sted , så var det 99%
sikkert en helt anden tone der blev snakket i, men herinde er det jo
"gratis" det kommer i hvert fald ikke til at gøre ondt

så hvorfor ikke bare tie stille/springe tråden over ...

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 11:18

On Fri, 28 Sep 2007 12:02:53 +0200, Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> [...]
> "gratis" det kommer i hvert fald ikke til at gøre ondt
>
> så hvorfor ikke bare tie stille/springe tråden over ...

Hey-hey ?? Sådan kender jeg da ikke dig.......

Jeg siger som Hekto, forventningerne til svar herinde er simpelthen blevet
for høje.

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 12:30

meddelelse news:138dxss6jg84m$.1wb77ybzpsxl6$.dlg@40tude.net...

> Hey-hey ?? Sådan kender jeg da ikke dig.......

Nej-nej, det er jo heller ikke mig der er såån , jeg er blød som et pund
smør ved siden af kakkelovnen, jeg græder hver gang jeg vasker døde fluer af
maskinen

> Jeg siger som Hekto, forventningerne til svar herinde er simpelthen blevet
> for høje.

Hvis man stiller et ?, så håber man da på et seriøst svar, så er det IMO
ikke nødvendigt med små dumsmarte bemærkninger, eller verbalt prikken mellem
sidebenene, så kan folk bare springe tråden over

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-09-07 15:19

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> [...]

> ikke nødvendigt med små dumsmarte bemærkninger, eller verbalt prikken mellem
> sidebenene, så kan folk bare springe tråden over

Jo bevares, det kan da også blive for fagligt og kedeligt IMO
Det er jo ikke dig, Kim, Orla og andre garvede NG brugere der sidder og
"flæber" over tonen, den syntes jeg ikke har ændret sig, det er snarre
en omsiggribende nærtagenhed der gør sig gældende, et krav på at kunne
få svar og blive behandlet med stor respekt - stadig IMO

Den respekt der omgærer gruppens "nestorer" har de sandelig oparbejdet
gennem mange års hjælpsomhed, sjove infald, og selvfølgelig ikke mindst
ved at vise sig der hvor man ellers træffer andre skribenter fra NG, det
være sig på linien, klemmen, karoline, eller ved de årlige DFM Meet'n'Greet.

Det bliver nu engang dem der dagligt læser _og_ skriver i gruppen der
sætter tonen og standarden og ikke tilfældeige "fly-by's.

my 0.02$

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 28-09-07 11:54

Dennis Hellan Pedersen skrev:

> [...]
>sikkert en helt anden tone der blev snakket i, men herinde er det jo
>"gratis" det kommer i hvert fald ikke til at gøre ondt

Nu har jeg, som bor i Midtjylland, ikke den store erfaring med tonen de
steder du omtaler, men der må da være kedeligt, hvis der ikke er plads
til en sidebemærkning, eller lynhurtig bemærkning, med et glimt i øjet.
Som vi alle ved, : Hvor godtfolk er, ryger der sommetider en finke af
panden! (Eller sådan noget).
Men hvis det du i virkeligheden mener, er at det bliver trukket længere
her, end det ville ansigt til ansigt, har du sandsynligvis ret.
(Det er også muligt det ville fortsætte, men "udenfor",
under mere ugenerte forhold) =|

>så hvorfor ikke bare tie stille/springe tråden over ...

Det ville da være en naturlig reaktion, men tænk nu,
hvis man så gik glip af noget!

Orv hvor vi hygger os!

Michael D

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-07 12:32

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvis det du i virkeligheden mener, er at det bliver trukket længere
> her, end det ville ansigt til ansigt, har du sandsynligvis ret.

Det er liiige præcis det jeg mener

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-09-07 15:21

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> "Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er liiige præcis det jeg mener

Når jeg har mødtes med andre skribenter herfra, skal jeg da lige love
for at tonen er rå - men også hjertelig - den lader da ikke den
generelle tone hernde noget tilbage at ønske.

Fra : Hekto

Dato : 28-09-07 15:33

"J.C.Kløve" has brought this to us :

> Når jeg har mødtes med andre skribenter herfra, skal jeg da lige love
> for at tonen er rå - men også hjertelig - den lader da ikke den
> generelle tone hernde noget tilbage at ønske.

Man bør altid være parat til at ovrhøre en
unødigt sårende bemærkning!

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-09-07 14:29

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message

> [...]
> "gratis" det kommer i hvert fald ikke til at gøre ondt
>
> så hvorfor ikke bare tie stille/springe tråden over ...

Om igen, Dennis.
Jeg er sgu en grov skid, både on- og offline.
Du HAR mødt mig, og vi HAR snakket stille og roligt sammen.
Så ja, jeg kan godt være høflig og dannet. Men jeg vil sgu hellere "være"
mig selv, hvilket jeg oftere er ude i virkelighedens verden, end jeg er
online.
Men at folk ikke kan tage en joke - det er sgu bare ærgerligt.
Og at holde kæft - det har sgu aldrig været mig.

Fra : google@pein.dk

Dato : 28-09-07 13:07

On 28 Sep., 12:02, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
> [...]
> sikkert en helt anden tone der blev snakket i, men herinde er det jo
> "gratis" det kommer i hvert fald ikke til at gøre ondt

Jep. Derfor prøvede jeg også en lille svag hentydning til det med
anonymitet.
Jeg er overbevist om, at grunden til at tonen her i d.f.m. er lidt
(eller meget) bedre end i stort set alle andre diskussionsgrupper, det
er at mange af os har mødt hinanden i virkeligheden. Så udtrykker man
sig anderledes.
Og en sviner herinde er jo faktisk heller ikke helt 100% gratis, den
dag man deltager i et eller andet arrangement ude i det virkelige liv.
Med mindre man er anonym.

Jeg har tidligere for år tilbage taget mig selv i at kommentere på en
træls måde af og til. Så jeg opgav bevidst det med anonymitet, og det
skulle så gerne have sat en dæmper på de værste vendinger. For man
snakker jo ikke sådan til sine bekendte.
Omvendt synes jeg også jeg selv fik en fair behandling efter en - lad
os bare sige "forum-teknisk brøler" her for et par måneder siden.
En anonym var nok blevet verbalt slået til lirekassemand for det
samme, men jeg slap med et venligt og fortjent rap over fingerne. Jeg
tror det har noget at gøre med at vi har mødt hinanden "out there".

Så lad os få nogle flere arrangementer hvor vi mødes (sagde manden der
ikke har haft tid til J-dag i flere år). :´-(
Men ok, der skal heller ikke gå rent intern klub i den. Der skal være
plads til at nogle vil være anonyme, bare der også er tilstrækkelig
mange der kender hinanden, til at den generelle tone er fin.
Men nu fik jeg nævnt J-dag. Bliver der noget i år?
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-09-07 13:24

google@pein.dk wrote:

> Men nu fik jeg nævnt J-dag. Bliver der noget i år?

Hermed en tilmelding, så finder vi ud af detaljerne senere (hvad
dato er det?)

--
vh
Torben

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 28-09-07 13:46

> Hermed en tilmelding, så finder vi ud af detaljerne senere (hvad dato
> er det?)
>
> --
> vh
> Torben

Undskyld min uvidenhed, men jeg forbinder J-dag med julebryg (2. November).
Plejer der at være noget MC relateret til dette, eller er J-dag i dette
tilfælde noget helt andet?

Venlig hilsen

Michael D

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-09-07 13:47

Michael Dahlberg wrote:

> Undskyld min uvidenhed, men jeg forbinder J-dag med julebryg (2. November).
> Plejer der at være noget MC relateret til dette, eller er J-dag i dette
> tilfælde noget helt andet?

Jeg aner det ikke, men jeg er med på noget socialt

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-09-07 13:49

Torben Scheel wrote:

> Jeg aner det ikke, men jeg er med på noget socialt

FOR SATAN! nu kom jeg til at svare selvom jeg ikke vidste noget.. Verdamt!

--
wh (weekendhilsen)
Torben - der skal hjem og pakke til fællestur med tdmxtz klubben

Fra : Bongo

Dato : 28-09-07 15:11

> wh (weekendhilsen)
> Torben - der skal hjem og pakke til fællestur med tdmxtz klubben

Jep, jeg har lige været ude at handle 3,5kg kød + snask og sån'.

Vh Bongo
Som godt nok er anonym men mere eller mindre kendt.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-09-07 16:49

Bongo wrote:

> Jep, jeg har lige været ude at handle 3,5kg kød + snask og sån'.

Du må sige til hvis vi skal have noget med.

> Vh Bongo
> Som godt nok er anonym men mere eller mindre kendt.

Øj - på week-end med en kendis - cool

--
vh
Torben

Fra : Bongo

Dato : 28-09-07 17:37

> Øj - på week-end med en kendis - cool

ROFL

Fra : google@pein.dk

Dato : 28-09-07 14:54

On 28 Sep., 14:45, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

> Undskyld min uvidenhed, men jeg forbinder J-dag med julebryg (2. November).
> Plejer der at være noget MC relateret til dette, eller er J-dag i dette
> tilfælde noget helt andet?

Der har tidligere været arrangeret indtagelse af julefrokost inkl.
mange forskellige mærker julebryg den dag de frigives, hos MC
Chaufførerne i Fredericia. Og klubhuset har haft kapacitet til at
rumme en del overnatninger.
Hyldest til de seje der kommer på MC. Jes fortjener ros her.
Og klapsalver til MC Chaufførerne, ikke mindst Armand, for at være
primus motor på sagen.

Men jeg har været lidt "out of the loop" de sidste år, så jeg ved ikke
en meter om hvorvidt det stadig kører.
Armand?
Måske skulle man spørge i en ny tråd?
Søge på Google kunne også være en mulighed, i yderste nødstilfælde. :-
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Armand

Dato : 28-09-07 16:52

wrote:
> [...]
> rumme en del overnatninger.................
> Men jeg har været lidt "out of the loop" de sidste år, så jeg ved ikke

Før det ryger over i en anden tråd, vil jeg gerne samle op på'ed:
Der har på gruppen tidligt været forespurgt til muligheder for at kunne
mødes og se hinanden an, og at gøre MC-Chaufførernes J-dag til et åbent
arrangement hvor gæster var velkomne (grundet årstiden selv på fire hjul).
De første par arrangementer var velbesøgte og meget hyggelige, men siden er
der tilkommet andre meet'n greet -arrangementer og interessen for J-dagen
har været så faldende at jeg (svjh) ikke engang orkede at gøre opmærksom på
dagen/arrangementet sidste år.

Men lejligheden ér jo gunstig for meet'n greet og J-dag kører fortsat i
klubben så med den allerede indkomne forhånds-interesse vil jeg snarligst
kick-starte en sepereat tråd indeholdende en invitation hhv. opfordring til
fremmøde!

Fredericia ér yderst centralt for hele landet; men jeg vil lige rode i såret
og minde sjællænderne om at de skal gribe i egen barm og bekæmpe den indre
bælt-skrækker(tm) for at "vi andre" kan få dem at se

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 01-11-07 00:33

Først lige et et længere citat fra dette års J-dags snak i tråden:

Armand skrev:
> [...]
> kick-starte en sepereat tråd indeholdende en invitation hhv. opfordring til

Temmeligt sent, desværre!
Men jeg har først netop til aften fået verificeret at man ér vældig
interesseret i gæster til J-dagen i klubben:

- Det er annonceret at der er warm-up fra kl. 19.30, hvorfor der ikke
kombineres med bespisning (læs: spis undervejs, hvis ikke hjemmefra!)!
- Som sædvanligt er der masser af indendørs overnatningspladser á hynder
og brikse - De der ikke påregner at drikke snaps til de tilter, kan tage
en sovepose eller tykt tæppe med!
- Adressen er: Kobbelvænget 1, 7000 Fredericia - Det er meget enkelt at
køre til fra de tre forekommende verdenshjørner (á indfaldsveje fra N; S
og Ø), men telefonnummeret er 75910702 for det tilfælde at man alligevel
farer vild i det mørke Fredericia.
- Personlig synes jeg at det, føret taget i betragtning, sømmer sig
bedst at være på to hjul, men det skal ikke holde nogen hjemme - dem på
fire hjul må så blot berede sig på barsk mobning camoufleret som jovial
snak

Jeg selv når nok ikke frem til J-time grundet børnefødselsdag i den nære
familie, men jeg bliver svær at holde helt væk.
Derfor vil jeg opfordre DFM'ere der frygter at være ene på fremmed grund
til at skrive sammen om at slå følgeskab.
Mail endelig til mig eller, ud fra det korte varsel, ring/SMS på:
61332843 hvis der er yderligere spørgsmål!

Tillægsdetalje:
Der er stumpemarked i herning om lørdagen, så det kan udnyttes til en
kombinationstur!

> Fredericia ér yderst centralt for hele landet; men jeg vil lige rode i såret
> og minde sjællænderne om at de skal gribe i egen barm og bekæmpe den indre
> bælt-skrækker(tm) for at "vi andre" kan få dem at se

Og så fik jeg lige rodet i det igen

På forhåbentlig gensyn.

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-11-07 07:57

Armand wrote:

> På forhåbentlig gensyn.

Jippie!

Tillad en gammel mand : hvornår er det J-dag? Og du skal ikke svare som
på Storm P. plakaten

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 01-11-07 21:41

Torben Scheel skrev:

> Jippie!
> Tillad en gammel mand : hvornår er det J-dag? Og du skal ikke svare som
> på Storm P. plakaten

Tillad mig atter at beklage at jeg er sent ude, meget sent endda:
J-dag er allerede i morgen, fredag aften!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-11-07 11:15

Armand wrote:

> Tillad mig atter at beklage at jeg er sent ude, meget sent endda:
> J-dag er allerede i morgen, fredag aften!

Mine pokerkammerater vil nok ikke værdsætte at værten ikke er hjemme.

God fest - jeg vil tænke på jer når jeg hjælper de andre med at tømme
dem 5-liter Grolsch dåse jeg købte i metro i går

(jeg hapsede dog også en stribe julebryg, nu jag var dér)

--
vh
Torben

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-09-07 19:50

google@pein.dk writes:

> [...]
> mange forskellige mærker julebryg den dag de frigives, hos MC
> Chaufførerne i Fredericia. Og klubhuset har haft kapacitet til at

Jep, det er et vældigt arrangement. Jeg har nu heller ikke været til
det i et år eller to, men nu hvor jeg er tilbage i det midtjyske er
det jo blot en sviptur, der burde at være til at få tid til.

> Hyldest til de seje der kommer på MC. Jes fortjener ros her.

Hehe, jeg blev ellers mobbet meget da jeg ankom i bil, efter at have
kørt mc halvvejs, men vendte om pga. sneen. At tilbagevejen så i
mellemtiden var sneet til gjorde så bare det hele lidt omsonst

Meen, medmindre jeg har en kørende offroader i år, eller det bare er
bildt godt vejr, så ender det nok med at jeg er en bil-pigespejder :-/

> Og klapsalver til MC Chaufførerne, ikke mindst Armand, for at være
> primus motor på sagen.

Hørt!
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-11-07 23:07

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Tillad mig atter at beklage at jeg er sent ude, meget sent endda:
> J-dag er allerede i morgen, fredag aften!

....og jeg så først indlægget nu, men min aften er også gået med at
hive gearkassen ud af den Misubishi Cosmos jeg kun har haft i to uger
(et sygt gearkasseleje og forhåbentlig ikke andet). Nå pyt, der bliver
vel en bogstavsdag en anden gang.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R