Kan det virkeligt passe?
Fra : tp

Dato : 26-09-07 22:15

Min unge har fået en bog om racerbiler mv. Den hurtigste serieproducerede
bil på det tidspunkt bogen er fra er en Bugatti 16/4 med en topfart på en
anelse over 400km/t. En rendyrket sportsvogn med over 1000hk. Total
aerodynamik og let..... og 0-100 på 3,0 sek !?!? Kan det virkeligt passe at
ingen serieproducerede biler kan accellere fra en efterhånden alm. sporty
cykel?

jaja, jeg ved godt der ændrer sig når vi kommer op i hastighed og CW
begynder at batte, men alligevel

Fra : Marni

Dato : 26-09-07 22:34

"tp" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
Kan det virkeligt passe at
> ingen serieproducerede biler kan accellere fra en efterhånden alm. sporty
> cykel?

Ja

Ihvertfald ikke fra 0-100/160 stykker.
Prøv at regne på KG/HK forhold...

Fra : Anders Majland

Dato : 27-09-07 09:55

> Kan det virkeligt passe at
>
> Ja

Selv mit gamle pakæsel* er opgviet til 0-100 på 5sek - Der skal man op i
nogle temmeligt dyre sportsvogne for at være med. Jeg har nu ingen anelse om
hvad jeg kan gøre det på, men i daglig trafik er det da rart med lidt
krafoverskud (ved lovlige hastigheder) ... Altså samme argument som Pein har
brugt som argumnetation for at købe en bandit.

Fra : Astrup

Dato : 26-09-07 23:04

Tjek dette link:

http://videos.streetfire.net/video/5354 ... 02f122.htm

Fra : Astrup

Dato : 26-09-07 23:08
Fra : Søren Normann Rasmus~

Dato : 27-09-07 19:55

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sporty cykel?
>
> jaja, jeg ved godt der ændrer sig når vi kommer op i hastighed og CW

Dog kan denne da være med hele vejen c",)

http://fpn.dk/motor/bil/article1093497.ece

Fra : Marni

Dato : 28-09-07 11:50

"Søren Normann Rasmussen" <maj-123soren@oncable.dk(fjern123)> wrote in
message news:46fbfc8e$0$48050$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> "tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Dog kan denne da være med hele vejen c",)
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1093497.ece

Det kan det ikke serieproducerede uhyre helt sikkert, men så kan man helt
sikkert også finde MC'er, som kun er produceret i 1 eksemplar til at
sammenligne med.

Fra : tp

Dato : 28-09-07 23:05

> Det kan det ikke serieproducerede uhyre helt sikkert, men så kan man helt
> sikkert også finde MC'er, som kun er produceret i 1 eksemplar til at
> sammenligne med.

Hvis der skal gå teori i det, så tror jeg ikke at en mc bliver ret meget
hurtigere fra 0-100 (uanset antal hk), da der må være grænser for hvor meget
effekt den kan smide uden at skyde i luften. Er recorden pt ikke ca 2.5
sek? Derimod kan der sikkert forbedres i området 60-200

Fra : Marni

Dato : 29-09-07 20:56

> [...]
> sporty cykel?
>
> jaja, jeg ved godt der ændrer sig når vi kommer op i hastighed og CW

http://sameerkumar.blogspot.com/2007/04/rapom-v8-1000bhp-supercharged-monster.html

Måske den kan komme hurtigt afsted...

Fra : Marni

Dato : 29-09-07 21:02

http://sameerkumar.blogspot.com/2007/04/rapom-v8-1000bhp-supercharged-monster.html

Eller den her. Så er Bugatti'en bare en kegle på autobahnen.