Armand wrote:
> "Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse
> news:46fa6f3c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>> Torben wrote:
>>> Jeg har en Honda CBX 550f fra 86. Har et lille problem med den når jeg fx
>>> holder for rødt lys med motoren i tomgang. Når jeg så vil sætte igang
>>> igen er det som om at motoren dør, den vil ikke rigtig tage gassen med
>>> det samme.
>> Et "begyndende læk" i vakumsystemet til benzinhanen (hvis denne er
>> vakumstyrret) - lige nok til at hanen ikke åbner (nok) ved tomgang, men
>> sagtens holdes åben når den får noget gas. Den holder selvfølgelig ikke
>> hvis den kan stå længe i tomgang...
>>
> Den holder overhovedet ikke!
> Der er størst vacuum i indsugningen ved tomgang og ved påløb/motorbremse!
> Forklaringen er den simple at i begge de nævnte situationer er gasspjældet
> helt lukket så den åbnende indsugningsventil "suger" fra et næsten lukket
> rum - Stik modsat med hanen i bund.
Det kan der være noget om... jeg fik det dog selv anbefalet som kur mod
"hakkende igangsætning", og synes også det havde en positiv effket (at
afkorte de lidt mørnede slangeender) - om det så er den famøse
"believe-in-effect" vil jeg ikke afvise. I øvrig stiger vaccum da ved
gasgivning når man synkronisere karbs. men det er måske kun for en kort
periode?
--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010
Spejder og MCist..? ->
http://www.scoutriders.dk