Ind at ruske
Fra : Jim Andersen

Dato : 26-09-07 13:07

Ham der pløjede buspassagerne ned skal ruske i 10 måneder
http://ekstrabladet.dk/112/article341777.ece

/jim

Fra : Thomas Makro

Dato : 26-09-07 14:57

On Sep 26, 2:07 pm, "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid>
wrote:
> Ham der pløjede buspassagerne ned skal ruske i 10 månederhttp://ekstrabladet.dk/112/article341777.ece

Tja, så kan man jo ikke sige andet, end at retfærdigheden er sket
fyldest.
Manden havde næppe til hensigt at skade nogen, men snarere at få et
kick, så han gjorde noget spændende. Desværre, for både ham og ofrene,
var det en ret hjernedød måde at få et kick på, for (næsten) enhver
kan sige sig selv, at den handling næppe ville lykkes. Måske en sen
nattetime, men ikke på det tidspunkt om dagen.

Heldigvis har sagen fået en del pressedækning, så jeg vil tro, at det
har en preventiv effekt på racerdrengene med de store motorer og små
hjerner (der findes heldigvis også racerdrenge med store motorer og
store hjerner).
De har selvfølgelig også en præventiv effekt på os andre, vi undlader
at tage bussen

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 26-09-07 16:24

Jim Andersen wrote:
> Ham der pløjede buspassagerne ned skal ruske i 10 måneder
> http://ekstrabladet.dk/112/article341777.ece

Hmm... 3000 kr... 10 måneders fængsel, 3 års frakendelse og "Straffen
blev særlig hård..."...

Ok, 10 måneders fængsel føles nok ikke så fedt, men 3000 kr - det rækker
kun lige til en 80-89% hastighedsoverskridelse. Håber næsten der er
smuttet et 0. Nå, han bliver forhåbentligt også præssenteret for et
erstatningskrav der gør, at han aldrig nogensinde får råd til at sætte
sig på en motorcykel igen.

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Dorph

Dato : 26-09-07 20:52

Citat:
Straffen blev særlig hård, fordi den 27-årige kun havde haft kørekort

til MC i nogle måneder og ikke mere end 14 dages praktisk erfaring.

Citat slut:

Hvorfor mon det ??? Det ville sq da være værre hvis det var en

erfaren mc'ist der havde lavet det stunt.

D:

Fra : Bongo

Dato : 26-09-07 20:16

> Hvorfor mon det ??? Det ville sq da være værre hvis det var en
>
> erfaren mc'ist der havde lavet det stunt.

Man kan jo spørge sig selv om en erfaren mc-ist ville havne i den situation
hvorfor kådhed må være det bærende element her.

Vh Bongo