BMW F800ST
Fra : kop

Dato : 25-09-07 18:59

I juli erhvervede jeg mig en spritny bimmer, som afløser for min højt
elskede Fazer 600. Jeg lovede i den forbindelse at skrive lidt om mine
erfaringer med denne relativt nye model.
Jeg har nu kørt godt 3000 km. og er lidt vild med køreegenskaberne. Jeg har
aldrig tidligere kørt en mc med så god en balance og så ukomplicerede
svingegenskaber. Motoren opfylder mine krav fuldt ud (fabrikstal 85 hk; men
de fleste tests siger ca. 92-94 hk), specielt er det dejligt med betydeligt
mere moment end i Fazeren (85 Nm), lidt lige som at få en diesel. Jeg har
ved meget blandet kørsel brugt 4,4 l pr.100km.. Jeg kan også køre betydeligt
længere uden at blive træt i hovedet, der er simpelthen ikke så meget
turbolens. Er det så kun roser......? Nej gearkassen har præcis det samme
klonk som Yamahaen, efterfulgt af et lille koket spring, når den bliver sat
i 1. Frigearet mellem 5. og 6. er blevet mindre udtalt efterhånden som
gearkassen er blevet slidt lidt til, og jeg har øvet mig. Man skal også
vænne sig til at motor og gearkasse ikke er mislyde-fri som en japaner.

Alt i alt er jeg dog rigtig godt tilfreds, og humøret stiger jo lige et par
grader, når indtil flere amerikanske sites foretrækker BMW'en fremfor Honda
VFR.

kop
http://dfmc.dk/?id=706

Fra : Anders Majland

Dato : 25-09-07 19:03

>I juli erhvervede jeg mig en spritny bimmer, som afløser for min højt
>elskede Fazer 600. Jeg lovede i den forbindelse at skrive lidt om mine
>erfaringer med denne relativt nye model.
> Jeg har nu kørt godt 3000 km.

Hvad er forventet serviceinterval på remmen ?

Fra : Marni

Dato : 25-09-07 19:51

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> Hvad er forventet serviceinterval på remmen ?

Skift ved 40000km.

Kop: Har du fået lavet de aktioner på trækket og gearkassen som BMW udfører
vederlagsfrit? Der er MEGET stor forskel på før og efter...

Martin
F800S

Fra : kop

Dato : 25-09-07 20:58

> [...]
> udfører
> vederlagsfrit? Der er MEGET stor forskel på før og efter...

Nej det har jeg ikke. Ved faktisk ikke om det også gælder for min,
hjemkommet fra fabrikken i juni 2007; men jeg vil da undersøge det.
Hvad er symtomerne?
kop

Fra : Marni

Dato : 26-09-07 22:24

"kop" <kop@post.tele.dk> wrote in message

> Nej det har jeg ikke. Ved faktisk ikke om det også gælder for min,
> hjemkommet fra fabrikken i juni 2007; men jeg vil da undersøge det.
> Hvad er symtomerne?
> kop

Jeg prøvede en demo 07' F800ST, og den klonkede så meget fra gearkassen
når jeg gearede ned, at folk 100 meter væk vente sig om for at se
sammenstødet.... Næsten.

Min 'S'er er en 06'model som har fået opgraderet software, skiftet forreste
remhjul til et med
stød absorberende dele;
http://f800riders.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2573&SearchTerms=drive,pulley
og fået lavet koblingen så den fungere bedre.... Noget med en skive i
gearkassen !

Resultatet er at gearkasse/kobling næsten fungerer lige så godt som på en
Suzuki

Prøv lige at besøge http://f800riders.org/forum/default.asp
En fantastisk side for os med en F800

Martin.

Fra : kop

Dato : 27-09-07 19:57

tak. for alle oplysningerne

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 25-09-07 20:34

"kop" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alt i alt er jeg dog rigtig godt tilfreds, og humøret stiger jo lige et
> par grader, når indtil flere amerikanske sites foretrækker BMW'en fremfor

Hvorfor lige sammenligne BMW-en med en VFR?
Det er da to vidt forskellige maskiner.
Hilsen Matthias

Fra : Perminator

Dato : 25-09-07 20:46

Hej

> Hvorfor lige sammenligne BMW-en med en VFR?
> Det er da to vidt forskellige maskiner.
> Hilsen Matthias

Fordi den ifølge amerikanske sites tilsyneladende henvender sig til den
samme kundekreds over there.
Bl.a roses begge for deres fremragende køreegenskaber, og har
sammenligneligt HK/vægtforhold. (VFR er tungere, men har tilsvarende flere
HK)

Perminator

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 25-09-07 23:53

On Tue, 25 Sep 2007 21:46:14 +0200, "Perminator"
<per.misserfjern@mail.dk> wrote:

>Fordi den ifølge amerikanske sites tilsyneladende henvender sig til den
>samme kundekreds over there.

Engelske Ride lavede samme sammenligning, men kan ikke lige huske hvad
resultatet blev... Jeg synes at huske at det faldt ud til BMWs fordel.

Fra : Marni

Dato : 26-09-07 22:38

"Per K. Nielsen" skriblede

> Engelske Ride lavede samme sammenligning, men kan ikke lige huske hvad
> resultatet blev... Jeg synes at huske at det faldt ud til BMWs fordel.

Hej Per,

Hvad er det du vil fortælle ???

Martin.

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 27-09-07 06:16

On Wed, 26 Sep 2007 23:38:05 +0200, "Marni" <fake@hotmail.com> wrote:

>Hvad er det du vil fortælle ???

At sammenligningen måske ikke er helt hul i jorden, hvis mere end et
blad er kommet på den, og at jeg ikke har tid tilat gennemgå alle mine
mc-blade for at finde det specifikke nummer.